Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


Mezhepten öte farklı kimliklere eleştiri

İyi günler, ben hanefi mezhebindenim benim anlamadığım hanefiler ayn zamanda sünni oluyor da her sünni illa bu 4 mezhepten birinden olmak zorundamıdır ? Kız arkadaşım bana sürekli sen hanefisin ben sünniyim diyor ve çok takılyor bu soru kafama. O sünni ise bir mezhebi yokmu yani sadece sünnimi ?


Sünni, Hanefi, Şafi, Hanbeli, Maliki, Mezhepli-mezhepsiz, Şia, Vehhabi, Ehl-i Sünnet, Selefi, Tasavvufcu-sufi, Harici, Mürcii, İrca ehli, Diyalogcu, Mealci, Nurcu, Kuraniyyuncu, Mutezile, Ehl-i Rey, Ehl-i Hadis, İtikadda Eşari mezhepte şafi, İtikatta Maturidi mezhepte Hanefi, Süleymancı, Kadiri, Menzilci, Kaderi, Cebri ...offffff şu hale bak say say bitmiyor.

Her birimizin ortaya çıkardığı "kimlik" o kadar farklı ki, bu kimlikler bizleri birleşmeden çok ayrıştırmaya sevk ediyor. İslam’ın, kendine inandığı insana verdiği kimlik ise, tektir ve alternatifsizdir ve Kuran bunu "Müslüman" olarak nitelemiştir. Aksini iddia eden buyursun. Emin olun her Müslüman, kendini "Müslüman" kimliğiyle tanıttığı veya tanımladığı zaman, problem de kendiliğinden çözülmüş olacaktır. Bu ismi bize koyan Allah'ın bizzat kendisidir. Neden başka kimliklere ihtiyacımız olsun?

Ben elhamdulillah "Müslümanım" kardeşim. Allah Rasulünün veda Hutbesinde belirttiği ve uyduğumuz takdirde asla sapmayacağımızı söylediği Kuran ve Sünnet elimizde mi? Elhamdulillah daha ilk günkü tazeliğini koruyor. O halde herşey bu vahyin etrafında şekillenmelidir. Kuran ve sahih sünnetten öğrenilmeyen din, maalesef zaman içerisinde din adamlarının şahsi tasarrufu olmuştur. Buna en büyük sebep ise malum ve bu forumda da gördüğümüz gibi "Kuran’ı herkesin anlayamayacağı" ve "din Kuran’dan öğrenilmez" gibi haşa Allah'ı iftira niteliğindeki sözlerdir. Biz Kuran'dan anlamayınca(!) geriye doğal olarak önceki neslin ürettiğini taklit etmek kalıyor.

Kutsallaştırılan gelenek ve atalardan devralınan mirası sorgulamamışız ve bu tarihsel birikim taklidi körüklemiş ve bu taklid de bizi işte böylesi ihtilaflara sürüklemiştir. Bunun adı zihinsel prangadır kardeşler. Bu prangalardan kurtulmadığımız ve dini sadece Allah'a has kılmadığımız sürece siddin sene adam olamayız.

"Onlar hiçbir şey değil, sırf sizin ve babalarınızın taktığınız (boş) isimlerdir. Allah onlar hakkında hiçbir delil indirmedi. Onlar yalnız zanna ve nefislerin sevdasına uyuyorlar. Hâlbuki onlara Rableri tarafından yol gösterici gelmiştir." (Necm 23)

"Rabbimiz! Bize bol bol sabır ver ve bizim canımızı Müslüman olarak al!” (Araf 126)

Ümmet, ancak "topluca Allah'ın ipine sımsıkı sarılmakla" kurtulacaktır.

o saydiklari arasinda 4 hak mezhep safi hanbeli maliki ve hanefi mezzhebi bu da ehli sunnet gerisi iktidi bozuk mezhepler... ve tasavuf ve diger saydikari.. suleymancilik yada kadirilik veya sofi olmak mezhep mi neden insanin kafasini bulandiriyorsun ki....

kitapci biz başka birşeyden bahsediyoruz, ne mezhebi? : ))

bahsettigim cok acik anliyamadin mi.... yani adam her sunni bir mezhebe baglimidir diyor... sen karistiriyorsun..tasavuftan tutta hak ve hak olan mezhepleri sayiyorsun . adam belki kendi mezhebini bilmiyor...kafasini karistirmiyormusun boyle yaparak ama yapiyorsun... sonrada sona guzel bir sey ekliyorsun sanki tum anlatiklarin dogruymus gibi algilanir bilmeyen bi insan icin....bunu hep yapiyorsun siyriliyorsun... hem aciz sana arapca biseyler yazzmisti bir sia fikrasinin goruslerinin oldugu yerde onlari cevapladin mi yog... kacmak yok hadi gitte onlari cevapla buraya karisma.. cunku adam hic bisey bilmiyor besbelliki :)

Ayrıca nedir bu Ehl-i Sünnet takıntınız?

Ehli Sünniler kendilerini hak yolda görüyorda vehhabiler, şiiler, selefiler ve diğerleri görmüyor mu? Selefiler, hariciler de biz Ehl-i Sünnetiz diyor. Kim neye göre Ehl-i Sünnet ?
Allah swt ne sünni ne şii nede vehhabi olun demiyor, sadece Müslüman olun diyor ve Müslümanlık haricindeki etiketleri şirk müşriklik ve azab sebebi görüyor.

"İşte böylece biz, sizi orta (dengeli) bir ümmet yaptık" (el-Bakara: 2/143).

hem aciz sana arapca biseyler yazzmisti bir sia fikrasinin goruslerinin oldugu yerde onlari cevapladin mi yog... kacmak yok hadi gitte onlari cevapla buraya karisma..


üslubuna dikkat et, ben sana saygısızlık yapıyor muyum? neyi nerede konuşacağıma izin ver de ben karar vereyim.

vahabi diyelim ? peygamber efendimiz sav in sefaatini red ediyor ... sefaat konusunda hadis var mi var... bunun nasil ehli sunnet oldugunu iddea ediyorsunuz... ehli sunnetin aciklamasi sitede var...yada siilere gelelim sahebeler hakkinda demedigini birakma... onlarca sahabe hakkinda hersyi ve ilgii hadisleri red et ve sonrada ehli sunnet olsun sii mezhebinden onca sacma sapan gorusu yayinlandi...ehli sunnet mi bu simdi? ehli sunneti iyi kavra....

Buraya sadece yöneticiler cevap verebilir. Aranızda tartışmak için ayrı konu açın.

üslubuna dikkat et, ben sana saygısızlık yapıyor muyum? neyi nerede konuşacağıma izin ver de ben karar vereyim.



uslubum sert gibi gozukebilir ama deil... gayet sakin seker bi ruh haliyle yazdigima inanabilrsin... saygisizlik olarak algilama... ben saygisizlik yaptigimi dusunsem coktan ozur dilerdim... ama ne ruh haliyle yazdigimi biliyorum....

tamam zumrudu anka haklisin .....red ve kabul ve kitapci yani ben yonetici deiliz Ali altay kardesim....yonetici gerekli bilgiyi verecektir

kitapci kardeşim bak beni yanlış anlama ama belli ki konulara vakıf değilsin onun için lütfen bildiklerini ortaya koy ama bunu bana laf yetiştirerek yapma.

Ehl-i Sünnet kimdir? Kim kimin ehli sünnet olduğuna karar veriyor? Bu konuda karar verme yetkisine kim sahiptir ?
Ehli sünnet olmanın olmazsa olmaz görüşleri nelerdir ?

Bana kimse bunları saymaya kalkışmasın, zira hepsinin tarifleri farklıdır. Bugün Ehl-i Sünnet dediğiniz şey tek bir görüş değildir. Aynen tasavvufcular gibi ayrılmışlar hatta birbirlerini tekfir edenler dahi vardır.

Size göre Eşariler Ehl-i Sünnet mi? evet, Hanbeliler Ehl-i Sünnet mi? evet. Pekala Hanbeliler selef akidesini tahrif tahrif ettiği gerekçesiyle Eşarileri neden sapık diye niteler? Mesela Nesai de Eşarileri Ehl-i Sünnet dışı sayar, neden? Allah'ın sıfatlarını tevil ettikleri için.

Size göre, İmam Ebu Hanife Ehl-i Sünnet mi? evet. İmam Buhari Ehl-i Sünnet mi? evet. Pekala İmam Buhari ve İbn Kuteybe neden İmam Ebu Hanife'yi Mürcie diye suçlar?

Size göre Mustafa Sabri Ehl-i Sünnet mi? evet. Maturidiler Ehl-i Sünnet mi? evet. Pekala Mustafa Sabri Efendi neden Matüridilerin bid'atçı, zındık ve sapık olduklarını söylemiştir?

sadece bu kadar mı? hayır daha bir sürü örnek getirebilirim size. Şimdi bunları görmezden mi gelelim?

İşte hepsi Ehl-i Sünnet ama birbirlerini suçluyorlar. Hangisi Ehl-i Sünnet? Cevap verebilecek bir babayiğit var mı?


bu konuyu sil baska yerde ac ...tasi konuyu....

evet konuya vakif deilim ama sende deilsin bu bir


benim ogrendikklerim ve anladiklarim

ehli sunnet ne demek ve buna kim karar vermek gerekir bimek gerekir

ve buna kim karar verir icma yani ulema karar verir

ikinci olarak bu saydigin islam alimleri gorus ayriligina dusmus dahi olabilir bu onlarin yanlis oldugu anlamina gelmez ki tam saglam kaynaklardan ogrenmek gerekir

buda belkide konuya vakif olan kisi bunu sadece cozebilir belki hic gorus ayriligi dahi olmayabilir temel olarak bakildiginda alimler arasinda....bir fetva vermek icin 30 yil gibi zaman gerektigini ogrenmistim ( benim yasim 30 bile deil hadimi bilirim) ve bu derin konulari bilen 30 yillik iim sahibi biri cevab verebilir... anladigim kadariyla sadece zir cahil insanlarin bu konuda rahatca atlayip konustuklari... cunku cahil insanarin sinirlari yoktur... islam alimlerine bile kafa tutuklarinin farkina varmazlar


oyuzden kopyala yapistir yapiyorum cunku ben cahilim
Ehl-i Sünnet İtikâdı Nedir?

Hadis-i şerifte, ümmetin 73 fırkaya ayrılacağı, birisi hariç diğerlerinin Cehenneme gideceği, Cennete gidecek tek fırkanın Peygamber aleyhisselâmın ve Eshâb-ı kirâmın yolundan giden fırka olduğu bildirilmiştir. İtikatda ayrılık olmaz. İslâm âlimleri, Hadis-i şerifler ve icma ile hâsıl olan hükümleri sistemleştirmişlerdir. Bu sisteme Ehl-i sünnet vel cemaat dendiği bütün mu’teber kitaplarda yazılıdır. Sonradan çıkmış değildir. Tek doğru olan islâm itikadının adıdır.

Ehl-i Sünnet İtikâdı

Allah'ın ezeldeki sıfatları mahluk ve sonradan olma değildir. Allah'ın sıfatlarının yaratılmış ve sonradan olduğunu söyleyen, yahut tereddüt eden veya şüphe eden kimse Yüce Allah'ı inkar etmiş olur.

Kur'an-ı Kerim, Allah kelamı olup, mushaflarda yazılı, kalplerde mahfuz, dil ile okunur ve Hz.Peygamber'e indirilmiştir. Bizim Kur'an-ı Kerim'i teleffuzumuz, yazmamız ve okumamız mahluktur fakat Kur'an mahluk değildir. Allah'ın Kur'an'da belirttiği Musa ve diğer Peygamberlerden, firavun ve İblis'ten naklen verdiği haberlerin hepsi Allah kelamıdır, onlardan haber vermektedir. Kur'an ise Allah'ın kelamı olup, kadim ve ezelidir.

Allah bir şey'dir, fakat diğer şeyler gibi değildir. O'nun varlığı cisim, cevher, araz, had, zıd, eş ve ortaktan uzaktır. O'nun Kur'an'da zikrettiği gibi eli, yüzü ve nefsi vardır, Allah'ın Kur'an'da zikrettiği gibi el, yüz ve nefs gibi şeyler, keyfiyetsiz sıfatlardır.

O'nun eli, kudreti veya nimetidir denilemez. Zira bu takdirde sıfat iptal edilmiş olur. Bu, Kaderiyye ve Mutezile'nin görüşüdür. O'nun elinin, keyfiyetsiz sıfat olması gibi, gazabı ve rızası da keyfiyetsiz sıfatlarından iki sıfattır.

Allah, eşyayı bir şeyden yaratmadı. Allah, eşyayı oluşundan Önce, ezelde biliyordu. O, eşyayı takdir eden ve oluşturandır.

Allah'ın dilemesi, ilmi, kazası, takdiri ve Levh-i Mahfuz'daki yazısı olmadan, dünya ve ahirette hiçbir şey vaki olmaz. Ancak onun Levh-i Mahfuz'daki yazısı, hüküm olarak değil, vasıf olarak yazılıdır. Kaza, kader ve dilemek, O'nun nasıl olduğu bilinmeyen sıfatlarındandır.

Allah, yok olanı yokluğu halinde yok olarak bilir, onun yarattığı zaman nasıl olacağını bilir,Var olanı, varlığı halinde var olarak bilir, onun yokluğunun nasıl olacağını bilir. Allah ayakta duranın ayakta duruş halini, oturduğu zaman da oturuş halini bilir. Bütün bu durumlarda Allah'ın ilminde ne bir değişme, ne de sonradan olma bir şey hasıl olmaz. Değişme ve ihtilaf, yaratılanlardan olur.

Allah'ın "Allah Musa'ya hitap etti." ayetinde belirttiği gibi, Musa Allah'ın kelamını işitti. Şüphesiz ki Allah, Musa ile konuşmasından önce de, kelam sıfatı ile muttasıfı. Yüce Allah yaratmadan da ezelde yaratıcı idi. Allah, Musa'ya hitap ettiğinde, ezelde sıfatı olan kelamı ile konuştu. O'nun sıfatlarının hepsi, mahlukların sıfatlarından başkadır. O işitir, fakat bizim işittiğimiz gibi değil. O kadirdir, fakat bizim gücümüzün yettiği gibi değil. Biz uzuvlar ve harflerle konuşuruz. Oysaki Allah, uzuvsuz ve harfsiz konuşur. Harfler mahluktur, fakat Allah'ın kelamı mahluk değildir.

Allah insanları küfür ve imandan hali olarak yaratmış, sonra Onlara hitap ederek emretmiş ve nehyetmiştir. Kafir olan; Kendi fiili, hakkı inkar ve reddetmesi ve Allah'ın yardımını kesmesiyle küfre sapmıştır. İman eden de kendi fiili, ikrarı, tasdiki ve Allah'ın muvaffakiyet ve yardımını ile iman etmiştir. Allah Ademin neslini, sulbünden insan şeklinde çıkarmış,Onlara akıl vermiş, hitap etmiş, imanı emredip, küfrü yasaklamıştır. Onlar da onun Rabb olduğunu ikrar etmişlerdir. Bu , onların imanıdır. İşte onlar bu fıtrat üzerine doğarlar. Bundan sonra küfre sapan bu fıtratı değiştirip bozmuş olur. İman ve tasdik eden de fıtratında sebat ve devam göstermiş olur. Allah, kullarının hiç birini iman veya küfre zorlamamış. Onları mü'min veya kafir olarak yaratmamıştır. Fakat onları şahıslar olarak yaratmıştır. İman ve küfür kulların fiilleridir. Allah, küfre sapanı, küfrü esnasında kafir olarak bilir. O kimse daha sonra iman ederse, imanı halinde mü'min olarak bilir, ilmi ve sıfatı değişmeksizin onu sever.

Kulların hareket ve sükün gibi bütün fiilleri hakikatten kendi kazançları'dır. Onların yaratıcısı ise Yüce Allah'tır. Onların hepsi Allah'ın dilemesi, ilmi, hükmü ve kaderi ile olur. Taatların hepsi, Allah'ın emri, muhabbetti, rızası, ilmi, dilemesi, kazası ve takdiri ile vacip kılınmıştır. Masiyetlerin hepsi de Allah'ın ilmi, kazası, takdiri ve dilemesi ile olmakla beraber, rızası ve emri değildir.

Peygamberlerin hepsi de (salat ve selam olsun) küçük, büyük günah, küfür ve çirkin hallerden münezzehtir. Fakat onların sürçme ve hataları vaki olmuştur. Hz.Muhammed, Allah'ın sevgili kulu, resülü, nebisi, seçilmiş tertemiz kuludur. O hiçbir zaman puta tapmamış, göz açıp kapayacak bir an bile Allah'a ortak koşmamaktır. O, küçük büyük hiçbir günah işlememiştir.

Peygamberlerden sonra insanların en faziletlisi, Ebu Bekr es-Sıddık, sonra Ömer el-Faruk, sonra Osman b. Affan Zu'n-Nureyn, daha sonra Aliyyu'l-Murtaza'dır. Allah hepsinden razı olsun. Onlar doğruluk üzere , doğruluktan ayrılmayan, ibadet eden kimselerdir. Hepsine sevgi ve saygı duyarız. Hz.Peygamber'in ashabının hepsini Sadece hayırla anarız.

Bir müslümanı, helal saymaması şartıyla, büyük günahlardan birini işlemesi ile kafir sayamayız. Bu durumdaki bir kimseden iman ismini kaldıramayız, ona gerçek amlamda mü'min deriz. Bir Mü'minin kafir olamamakla beraber günahkar olması caizdir. Günahlar, mü'mine zarar vermez demeyiz. Keza günah işleyen Kimse Cehennem'e girmez de demeyiz. Dünyadan mü'min olarak ayrılan kimse,fasık da olsa Cehenem'de ebedi kalacaktır, demeyiz. Mürcie'nin dediği gibi, iyiliklerimiz makbul, kötülüklerimiz de affetdilmiştir, demeyiz. Fakat kim bütün şartlarına uygun, müfsit ayıplardan uzak amel işler ve onu küfür ve dinden dönme gibi şeylerle boşa çıkarmaz ve dünyadan mü'min olarak ayrılırsa şüphesiz Allah onun amelini zayi etmez, bilakis kabul eder ve ondan dolayı sevap verir, deriz. Allah'a ortak koşmak ve küfür dışında, büyük ve küçük günah işleyen, fakat tevbe etmeden mü'min olarak ölen kimsenin durumu Allah'ın dilemesine bağlıdır. Dilerse ona Cehennem'de azap eder, dilerse affeder ve hiç azaba uğratmaz. Herhangi bir amele riya karıştığı zaman, o amelin ecrini yokeder. Keza ucüb(kendi amelini üsütün görmek)de böyledir.

Peygamberlerin mucizeleri ve velilerin kerametleri haktır. Ancak Haberlerde belirtildiği üzere İblis, Firavun ve Deccal gibi Allah düşmanlarına ait olan, onların şimdiye kadar vukua geliş ve gelecekhallerine mucize de, keramet de demeyiz.Bu onların hacetlerini yerine getirmedir. Zira , Allah, düşmanlarının ihtiyaçlarını, onları derece derece cezaya çekmek ve sonunda cezalandırmak şeklinde yerine getirir. Onlar da bunu aldanarak azgınlık ve küfürde haddiaşarlar. Bunların hepsi de caiz ve mümkündür.

Yüce Allah yaratmadan önce de yaratıcı, rızık vermeden evvel de rızıklandırıcı idi. Allah ahrette görülecektir. Müminler Allahı cennette aralarında mesafe olmaksızın, teşbihsiz ve keyfiyetsiz olarak baş gözleriyle göreceklerdir.

İman; dil ile ikrar kalb ile tasdiktir. Gökte ve yerde bulunanların imanı, iman edilmesi gereken şeyler yönünden artmaz ve eksilmez, fakat yakin ve tasdik yönünden artar ve eksilir. Müminler iman ve tevhid hususunda birbirlerine musavidirler. Fakat amel itibariyle birbirlerinden farklıdırlar.

İslam Allahın emirlerine teslim olmak ve itaat etmek demektir. Lugat itibariyle iman ve islam arasında fark vardır. Fakat islamsız iman imansız da islam olmaz. Onların ikisi de bir şeyin içi ve dışı gibidirler.

Din ise; iman ve şeriatlerin hepsine verilen bir isimdir. Biz, Yüce Allahı kendisini kitabında tavsif ettiği bütün sıfatlarıyla gerçek olarak biliriz.

Hiç kimse Allahın şanına layık şekilde hakkıyla ibadet etmeğe kadir değildir. Fakat insan ancak Allahın kitabında, Rasulullahın bildirdiği ölçüde Allaha ibadet eder.

Bütün müminler; marifet yakin, tevekkül, muhabbet, rıza, korku ve ümit ve iman hususunda birbirlerine musavidirler. Bu konuda imanın dışındaki hususlarda farklılaşırlar.

Allah, kullarına karşı lutufkardır, adildir, kulun hakettiği sevabı lütfuyla kat kat fazlasıyla verir. Kulunu, adaletinin icabı olarak işlediği günahdan dolayı cezalandırır. Keza lütuf olarak bağışlarda.

Peygamberlerin şefaatı haktır. Peygamberimizin şefaati, günahkar müminler ve onlardan büyük günah işleyip cezayı hak etmiş olanlar için hakk ve sabittir.

Kıyamet günü amellerin mizanla tartılacağı hususu haktır. Hz.Peygamberin havzı haktır. Kıyamet günü, hasimler arasında iyilikler, alınarak kısas ve hesaplaşma olması haktır. İyilikler bulunmadığı takdirde kötülüklerin atılması, hak ve caizdir.

Cennet ve cehennem halen yaratılmıştır, ebediyyen de fani olmayacaklardır.

Yüce Allahın cezası da, sevabı da ebedidir.

Allah dilediğini kendisinin bir lutfu olarak hidayete ulaştırır. ilediğini de adaletinin gereği olarak sapıklığa düşürür. Allahın sapıklığa düşürmesi, hızlanıdır. Hızlanın manası ise; Allahın razı olacağı şeylerden onun muvaffak kılmayıp, yardımını kesmesidir. Bu Allahın adaleti gereğidir. Keza, Allahın günahkarları, isyanları sebebiyle cezalandırması da adaleti icabıdır.

Şeytan, mümin kuldan imanı baskı ve cebirle alır, dememiz doğru değildir. Fakat kul imanı terkederse şeytan da onun imanını alır, deriz.

Kabirde Münkerle Nekirin sualleri haktır.

Kabirde ruhun cesde iade edilmesi haktır.

Bütün kafirler ve asi müminler için kabir sıkıntısı ve azabı haktır.

Alimlerin, Allahın sıfatlarını farsça(Arapçadan başka bir dille) söylemeleri caizdir. Fakat Yed yani el kelimesi, Allahın sıfatı olarak söylenemez. Fakat fasça olarak Ruy-i Huda Allahın yüzü demek değil, keramet ve zillet manasındadır. İtaatli olarak kul, Allaha keyfiyetsiz olarak, asi kul ise keyfiyetsiz olarak Allahtan uzak olur. Yakınlık, uzaklık ve yönelmek yalvaran kula racidir. Keza, cennette komşuluk ve Allahın önünde bulunmak, keyfiyetsiz şeylerdir.

Kuran Allahın rasulüne indirilmiş olup, mushaflarda yazılıdır.

Kemal manasında Kuran ayetlerinin hepside fazilet ve büyüklük bakımından. Birbirine müsavidir. Fakat bazısında zikir ve zikredilen fazileti bahis konusudur. Ayetel kürsi buna misaldir. Burada zikredilen Allahın yüceliği, azameti ve sıfatlarıdır. Bu ayette hem zikir, hem de zikredilenin fazileti olarak, iki fazilet biraraya gelmiştir. Bu kısımda ise sadece zikir fazileti vardır. Kafirlerin kıssalarında olduğu gibi, bu ayetlerde zikredilenin bir fazileti yoktur, Çünkü zikredilenler kafirlerdir. Keza Allahın isim ve sıfatlarının hepsi de azamet ve fazillette musavidir, aralarında farklılık yoktur.

İnsan tevhid ilminin inceliklerinden herhangi birinde güçlükle karşılaşırsa, sorup öğreneceği bir alim buluncaya kadar, Allah katında doğru olana inanması gerekir. Böyle bir kimseyi arayıp bulmakta gecikmesi değildir. Bu hususta tereddüd edilerek beklemek mazur görülmez. Eğer tereddüt ederek beklerse kafir olur.

Mirac haberi haktır. Onu reddeden sapık ve bidatcı olur.

Deccalın, yecüc ve mecucun ortaya çıkması, güneşin batıdan doğması, Hz.İsanın gökten inmesi ve sahih haberlerde bildirilen kıyamet alametlerinin hepsi de hakktır.

Yüce Allah dilediğini doğru yola hidayet eder.

Muhammed aleyhisselam son peygamberdir. Ondan sonra peygamber gelmez.

Eshâb-ı kirâmın tamamını sevmek, hiçbirini kötülememek gerekir.



Ehl-i sünnetin başlıca prensipleri nelerdir?

İmâmı A‘zam hazretleri, Ehl-i sünneti şöyle bildirmiştir:

1.Hazret-i Ebu Bekir ile Hazret-i Ömer’i ümmetin en üstünü tutmak,

2.Hazret-i Osman ile Hazret-i Ali’yi sevmek

3.Hayrın ve şerrin Allahü teâlâdan olduğuna inanmak. Allahın yaratmasıyle meydana geldiğine, kul iyilik isteyince Cenab-ı Hakkın yaratıp râzı olduğuna, kötülük isteyince yaratıp razı olmadığına inanmak,

4.Mest üzerine meshi câiz görmek,

5.Günah işleyenlere kâfir dememek.

Bu beş i’tikad ile, Ehl-i sünnet diğer, sapık mezheplerden ayrılmaktadır.



Îmânın sahih, makbul ve mu’teber olması için şartlar nelerdir?

1— İmânda devamlı ve sabit olmak : Üç sene sonra müslümanlıktan çıkacağım derse, o andan itibaren müslümanlıktan çıkmıştır.

2— Havf ve reca arasında olmak : Allahü teâlânın azabından korkmalı ve rahmetini ümit etmelidir. Bir kimse, ben muhakkak Cennetliğim diyerek, Allahü teâlâdan korkmazsa veya ben çok günahkârım Cehenneme gideceğim diyerek Cenab-ı Hakkın rahmetinden ümidini keserse imân nûru söner.

3— Can boğaza gelmeden imân etmek : Can boğaza gelince âhıret işleri müşahede edilir. 0 zaman bütün gayr-i müslimler hakikatı görünce hemen îmân ederler, ama kabul olmaz. Çünkü îmân gaybidir. Ölmek üzere iken Cenneti Cehennemi görünce (Demek ki âhıret varmış, iman ettim) demek mu’teber olmaz. Fakat bu anda bile mü’minin yaptığı tevbe kabul olur.

4— Güneş batıdan doğmadan önce îmân etmek : Âhır zamanda dünya yörüngesinden çıkıp başka bir yörüngeye girdiği zaman güneş batıdan doğup doğudan batacaktır.

5- Gaibi yalnız Allahü teâlânın bildiğine inanmak : Gaibi yalnız Allahü teâlâ bilir. Bir de onun bildirdikleri bilir. Melekler, cinler ve peygamberler de gaibi bilemez. Fakat Allahü teâlânın bildirdiği sâlih bir kulu da bilebilir.

6— Zaruretsiz ve kasten îmândan bir hükmü reddetmemek : Küfrü icap ettiren söz veya başka şeyleri kullanmamalıdır. Kısacası tahkiri icap eden şeyi ta’zim, ta’zim icap eden şeyi tahkir ederse îmân dairesinden çıkar.

7— Dinde zaruri bir şeyde şüphe ve tereddüt etmemek : Acaba namaz farzm mıdır, kumar haram mıdır. Kur’ kerim kelâm-ı ilâhi midir? gibi bir hükümde şüphe eden kimse, îmândan çıkar. Meşhur bir harama helal, meşhur bir helâla haram demek îmândan çıkmağa sebeptir.

8— İtikadını lsi İslâm dininden almak : Tarihçilerin, felsefecilerin, fencilerin bildirdiği şekilde değil, Muhammed aleyhisselâmın bildirdiği şekilde iman etmek lâzımdır.

9— Hubbi fihlâh, buğd-ı fillâh üzere olmak : Sevgi ve buğzu yalmz Allahü teâlâ için olanıdır.

10— Ehl-i sünnet vel cemaata uygun itikad etmek



Ehl-i Sünnet Olabilmenin Şartları Nelerdir?

1) Kur’ân-ı kerimin kelâm-ı ilâhi olduğuna inanmak.

2) Kendi îmânından şüphe etmemek.

3) Eshâb-ı kirâmın tamamını sevmek, hiç birine dil uzatmamak.

4) Cennette mü’minlerin Allahü teâlâyı göreceğine inanmak.

5) Fıskı bilinmeyen her îmâmın arkasında namaz kılmak.

6) Ehl-i kıbleyi tekfir etmemek. (Dinde bilinmesi zaruri lâzım olan şeylere inanmıyanlar mü’min değildir.)

7) Ameli îmândan parça bilmemek. (Günah işleyen kimseye kâfir dememek.)

8) Mest üzerine meshin dinden olduğunu kabul etmek.

9) İyilik ve kötülüğün, hayır ve şerrin Allahü teâlânın takdiri ile olduğuna inanmak

10) Mir’acın ruh ve beden ile olduğuna inanmak, Şefa’ate inanmak, Kabr azabının ruh ve bedene olacağına inanmak.

Kaynak: Bir Bilene Soralım, İhlas Yayınları

ihya forum; ehli sünnet velcemaat forumudur.

islami düşünceler kategorisi altında, herhangi başka bir kategorilerde ehli sünnet dışı görüş ve düşüncelere asla izin verilmez. Gerekirse yazılar silinebilir.

Eğer islami düşünceler dışında soru-cevap bölümleri gibi yerlerde ehli sünnet dışı cevaplar verilirse ve bunda ısrar edilirse, üyeliğiniz durdurulmak zorunda kalabilir.

1. RedveKabul tek bir konu içinde yüzlerce farklı başlığa değiniyorsun.

O kadar farklı konular ki, her birine burada teker teker yazsam emin ol bir tekini bile okumayıp başka bir başlık altında yine aynılarını yazacaksın!

Mustafa sabri efendiden çıkıyorsun bir den bilmem nereye varıyorsun..

2. Onu bunu bırak, sen nesin? Sen ehli sünnet misin? Senin sünnet üzerine olduguna ve doğru olduguna kim kanaat getirecek? Neye göre sen doğrusun?

3. Bir önceki yazımda dedim ki; eğer sen hadislerin bile güvenirliğini tartışıyorsan ve benim okudugum meallere uymuyor bu hadisin çevirisi deyip çöpe atabiliyorsan peki neden bir başkası körü körüne sana inanıp ayet hadismiş gibi her dediğini kabul etsin.. A alimi B alimi hakkında şunu demiş, Z alimi ise A ile B hakkında bunu demiş sayıp döküyorsun.. Senin kıstaslarına göre o saydıkların hepsi külliyen yalan. Hiç biri gerçek değildir. Tonlarca hadis uyduranın oldugunu söylerken sen, aynı insanlar alimlerin ağzından neler uydurmaz ki? Uydurur o zaman hiç birinin hükmü yoktur, senin bakış açına göre..

4. Yeni bir şey daha ekliyorum, sen sadece kuran ve sünnet diyorsun. Fakat islam üzerine bütün düşüncelerin bütün yazdıkların ise SENİN CÜMLELERİN.. SENİN SÖZLERİN.. SENİN DÜŞÜNCELERİN.. Madem tek amacın sadece kuran ve sünnetten ibaret olmamız. O halde herkes kendi anladığını cıkarması ve buna aracı olmak ise, hiç bir kişisel yorumu koymadan her hükmün altına sadece kurandan ayetler ve peygamberden hadisler ekle.. bırak okuyan kendisi istediği gibi düşünüp o kuran ayetlerinden ve hadislerden kendine düşen payı alsınlar. Geçmişte bizim adımıza düşünüp ortaya koyanları yok sayalım, atalım derken, neden sen şimdi bizim adımıza düşünüp ortaya koyuyorsun ki? Senin onlardan ne farkın kalıyor? yaz ayeti hadisi bırak herkes kendisi düşünsün bulsun. Sana ne oluyor? Ve nedir bu kendi savundukların ile olan amansız çelişki!!!


Alternatif Bakışlar

MollaCami.Com