Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


Abdestin farzı 5 diye ısrar eden zır cahil

Edille-i ser'iyye, dînî ve ser'î hükümlerin çikarildigi ve dayandiklari kaynaklardir ki, bunlar da dörttür:

1. Kitap: Kur'an-i Kerîm.
2. Sünnet: Peygamberimizin mübârek sözleri, isle-dikleri ve baskalari tarafindan yapilan islerde o isi tasvip mâhiyetindeki sükûtlaridir.
3. Icmâ-i ümmet: Bir asirda, Ümmet-i Muhammed'in müctehidlerinin bir mesele hakkinda ittifak etmeleridir.
4. Kiyâs-i Fukahâ: Bir hâdisenin kitap, sünnet ve icmâ-i ümmetle sâbit olan hükmünü; ayni illete, ayni sebebe ve ayni hikmete dayandirarak o hâdisenin tam benzerinde de isbat etmekten ibârettir.

Ictihad: Ser'î hükmü, ser'î delîlinden çikarma hususunda olanca ilmî kuvvetini sarfetmektir.

Müctehid: Herhangi bir ser'î hükmü âyet-i kerîme ve hadîs-i seriflerden çikaran, kiyas yapabilen büyük âlimdir. Müctehid olabilmek için, bütün islâmî ilimlere vakif olduktan sonra mevhibe-i ilâhî (Allâh vergisi) olan ledünnî ilme de mazhar olmak lâzimdir.
Hasan Arikan - Ihya Merkezi - www.ihya.org - Muhtasar Ilmihal

Şimdi biz "mevladi" kardeşle şöyle bir anlaşma yapıyoruz; fıkhi meselelerde görüşünü "mevladi" kardeş kendisine saklayacak. Zira gusül abdesti ile namaz abdestini ayırt edemiyor, abdestin farzının 5 olduğundan bahsediyorsak burada bir problem var demektir. Bu şekilde gidersek "mevladi" kardeş bu tür "fikir" beyan etmekle iyice bocalayacak. Bilmiyorsak susmasını bileceğiz, bu bir erdemdir.

Bu yorumun ardından ihyaforum'un herhangi bir noktasında fıkhi hüküm belirtmek yok, kıymetli "mevladi" kardeş.

faruk kardeş geri dönmüş :)

Şimdi biz "mevladi" kardeşle şöyle bir anlaşma yapıyoruz; fıkhi meselelerde görüşünü "mevladi" kardeş kendisine saklayacak. Zira gusül abdesti ile namaz abdestini ayırt edemiyor, abdestin farzının 5 olduğundan bahsediyorsak burada bir problem var demektir. Bu şekilde gidersek "mevladi" kardeş bu tür "fikir" beyan etmekle iyice bocalayacak. Bilmiyorsak susmasını bileceğiz, bu bir erdemdir.

Bu yorumun ardından ihyaforum'un herhangi bir noktasında fıkhi hüküm belirtmek yok, kıymetli "mevladi" kardeş.


Abdestin FARZI kaçtır söyleyinde bileyim hadi ?

niye ideallasiyosun ki mevladi kardes biliyosan biliyosundur ... bilmiyosan bilmiyosundur hersey orda acik gusulun farzlari onlar....abdestin farzlari deil ......

Sen bildiğin usül üzere abdestini al "mevladi" kardeş, usül-yol-yordam bilmeyenle fıkıh gibi bir meselede müzakere etmek doğru değildir. Belirttiğim hususta itinalı davranacağını ümit ediyorum. En azından ben itinalı davranacağım. Fıkhi ya da itikadi bir mesele yok; yazmıyorsun yani.

SESİMİ NİYE KISMAYA çalışıyorsunuz ? Mesajlarım niye ve neden SİLİNİYOR ?
ABDESTİN FARZI 5 değilse siz kaça çıkardınız ?

Bu hususta ihyaforum'un tek bir yerinde dahi yazı yazmaman gerektiğini belirtmiştim. Bunda itinalı olacağımı da. Burası ciddi bir forum, ciddi insanların yeri.

Maide Süresi Ayet 6 = Ey iman edenler Namaz kılmaya kalktığınız zaman, yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın. Başlarınızı meshedin, iki topuğa kadar da ayaklarınızı yıkayın.

Değerli kardeşim mevladi
Sizde takdir edersiniz ki kim ne derse desin, kim ne söylerse söylesin İslamın emirleri kat'ı delillerle sabittir. Kaideyi/usûlü/kuralı, ne derseniz deyin, koyan değiştirir ancak. O islamın kanunları değişmez, değiştirilemez. Çünkü sizler veya bizler koymadık. Ancak koyan kimse o değiştirir. Kısacası İslâm'da Şâri' Allah ve Rasûlüdür; kuralları/esasları onlar koyar, onlar değiştirebilir. Kitaplarımızda (Kuranı Kerim Hadisi şerif Muhtelif kitaplar) mevcuttur.

İslamı SAPTIRTANLARA LANET OLSUN...
İslamın ardına sığınarak Ümmeti FESADA düşürmeye çalışanlara da Yuhhh olsun..
Abdestin farzı
1 Ellerin yıkanması
2 Kolların dirseklere kadar yıkanması
3 Yüzün yıkanması
4 Başın mesh edilmesi
5 Ayakların yıkanmasıdır ... siz buna İTİRAZ ederek neyi AMAÇLIYORSUNUZ ? dERDİNİZ üMMETİ fesada DÜŞÜRMEK DEĞİLSE nedir ?
İslami Site ve Forum adı altında Ümmeti DİNDE Şek ve ŞÜPHEYE düşürerek Dinden SOĞUTMAYA mı çalışıyorsunuz ? SİZİN Ardınızda olan kimlerdir ?
Allah cc lühe HAVALE ederim müsebbibbipler her kimler ise


Kardeşim senin aklın başında mı? İnsan hem bu kadar cahil hem bu kadar terbiyesiz olmaz ki.
Bal gibi uyduruyorsun, sonra uydurduğun şey üzerinden aklınca racon kesiyorsun.
Hangi kitapta yazıyor bu dediğin getir göster. Yani seni adam yerine koyup kibarca efendice cevap veriyorlar, hala üste çıkıyorsun.
Gülünecek haldesin kardeşim. Allah yardımcın olsun.

Allah ,Allah ya .... Siz hangi DİNİN mensubusunuz vallahi merak ettim ? ben el-hamdulillah Müslümanım ve bütün İslam İlmihallerinde ve Kuran-ı Kerimde Abdestin Farzı 5 tir buna İtirazı olanın Dininden şüphe ederim..
2+2 =4 bunun başka bi izahi yoktur ve yalnızca caferi mezhebinde yani şiia da Ayaklar temiz ise mesh edilir bunun dışında bi FARKLILIK yoktur...
Zümrüd-ü Anka ben miyim terbiyesiz ve cahil ? kendini yokla yanılmış olmayasın ? bi düşün..yok öyle yağma..

Abdestin Sünnetleri
1. Niyet etmek,
2. Eûzü ve Besmele ile baslamak,
3. Evvela ellerini bileklerine kadar yikamak,
4. Misvak kullanmak,
5. Bir âzâ kurumadan digerini yikamak,
6. Agzina ve burnuna üç kere su vermek,
7. Kulagini meshetmek,
8. Parmaklarini hilâllemek; yâni bir elin parmaklarini diger elin parmaklari arasina geçirip çekmek,
9. Âzâlari üçer kere yikamak,
10. Basini kaplama meshetmek,
11. Abdesti tertip üzere almak; yâni abdest âzâlarini sirasiyla yikamak,
12. El ve ayaklarini yikamakta parmak uçlarindan baslamak.
Abdest alirken okunacak birçok duâ olmakla beraber evlâ olan bütün âzâlarini yikarken besmele çekip sehâdet getirmektir.
Hasan Arikan - Ihya Merkezi - www.ihya.org - Muhtasar Ilmihal

Bakın biz kaynaklarımızı yazıyoruz birde sizin kaynaklarınızı görsek ?

Özet olarak Evvela ellerini bileklerine kadar yikamak sünnet, dirseklere kadar elleri yıkamak ise farzdır.

Zümrüdü Anka kardeşimiz gayet efendi bir şekilde size ayeti kerime ile cevap vermiş, sizin üslubunuz üzerine, ithamlarınız üzerine sert bir cevap yazmış yani sertliğin dozu sizin tavrınızla alakalı lütfen bunu göz ardı etmeyin, biraz daha sakin lütfen.

Bakın bu yazılanları sadece siz biz okumuyoruz nice dinimize ısınmaya çalışan, öğrenmeye çalışanlar okumakta eğer biz kafamıza göre atıp tutarsak, yaygara çıkarırsak mesul olmazmıyız ? Mevladi kardeş biraz daha özen istiyoruz çok mu?


Abdestin Farzları:

Abdestin farzları dörttür: Yüzü bir kez su ile yıkamak, iki eli dirseklerle beraber bir kez yıkamak, her iki ayağı topuklarla beraber bir kez yıkamak ve başın dörtte birini ıslak bir elle ve kullanılmadık temiz bir su yaşlığı ile bir kez silmek (meshetmek)tir. Şöyle ki:

Yüz denilen organ, iki kulak memesi, arasındaki yer ile alnın saç biten yerinden çene altına kadar olan kısımdır. Kulaklarla sakal arasında bulunan kılsız kısımlar da yüzden sayılır. İşte yüz denilen bütün bu kısmı su ile bir kere yıkamak farzdır.

Sakal sık olunca, onun üstünü yıkamak yeterlidir, altındaki deriyi yıkamak gerekmez. Fakat sakal seyrek olunca, altındaki deri kısımları da yıkamak gerekir.
Dirseklere gelince, bunlara "Mirfak" denir. Elleri dirseklerle beraber yıkamak farz ise de, dirseklerden daha yukarısını yıkamak zorunluğu yoktur. Ayakların iki taraflarında bulunan ve "Topuk" denilen şişkin kısımları da yıkamak gerekir. Fakat bunların yukarısını yıkamak gerekmez.

Başa meshe gelince: Alından arkaya doğru başın ön kısmına meshedilmesi daha faziletlidir. Meshedilen yer iki kulağın üstüdür. Bu kısımdaki saçların üzerine mesh edilmesi yeterlidir. Fakat bu kısımdan aşağıya sarkan saçların üzerine meshedilmesi, başın üstünde topak olsalar dahi, yeterli olmaz.

ÖMER NASUHİ BİLMEN / BÜYÜK İSLAM İLMİHALİ





Abdestin rükünleri (farzları) dörttür:
Birincisi; yüzün, alnın en üst tarafından başlamak üzere çene altına kadar olan kısmıyla, iki kulak yumuşakları arasında kalan kısmını yıkamak.
İkincisi; dirsekler de dahil olmak üzere, elleri yıkamak. Üçüncüsü; ayağı, topuklarla beraber yıkamak. Dördüncüsü; başın dörtte birini meshetmek.

Abdestin Arapçası vuzû olup güzellik ve temizlik manasınadır. Fakihlerin ıstılahında ise abdest, yüzü, elleri, ayakları yıkamak ve başa meshetmekten ibarettir. Bu uzuvlar, yıkanınca temizlenmelerinin yanı sıra, üzerlerindeki toz toprak gibi şeyler ile insanların üzerine konan sinek ve benzeri şeyler vasıtasıyla taşınan hastalık mikropları da giderilmiş olur.
Abdestin farz oluşunda, yukarıda dile getirdiğimiz birtakım şeylere maruz kalan uzuvların yıkanmasının emredilmesinde, tavsifi mümkün olmayan nice hikmetler vardır. Bir defa insana son derece zararlı olan mikroplar bu uzuvların yıkanmasıyla giderileceği gibi, insanın üzerindeki uyuşukluk gider, yerine canlılık gelir. Abdesti olmayanlara, her namaz kılmak isteyişlerinde abdest almalarının emredilişi düşünüldüğünde, bu ibadetin farz oluşunun hikmet ve esrarı çok daha iyi anlaşılır.

Üç azanın yıkanması ve başa meshedilmesi, "Ey iman edenler, namaz kılmaya kalktığınız zaman yüzlerinizi, dirseklerinize kadar ellerinizi ve başlarınızı meshedip topuklarınıza kadar ayaklarınızı yıkayın" mealindeki âyet-i celîle ile sabittir. Başın dörtte birine meshedihnesini ise, Rasûlullah (Aleykissalâtü vesselâm)'m "Abdest alıp nâsiyesini (başının ön kısmını) meshetmesinden dolayıdır. Evet, bu kısım, başın dörtte birini oluşturuyor. Çünkü baş, dört bölümden oluşmaktadır ki, bunlardan ikisi başın önden orta kısmına kadar olan nâsiye bölümü ile buradan itibaren başın enseye kadar olan kısmı ve ikisi de başın sağ ve sol yanlarıdır.

NURULİZAH





Temizlik Bahsi:

Cenab-ı Allah (C.C.) «Ey iman nimetiyle şereflenenler. Namazı kılmaya niyet ettiğiniz zaman yüzlerinizi, ellerinizi dirsekleriyle birlikte yıkayınız, başınızı mesh edip ayaklarınızı topuklarınızla beraber yıkayınız» (Maide: 1) buyurdu. Öyle ise abdestin farzı üç (el, yüz ve ayak) azanın yıkanması ve başın (en az dörtte birinin) meshedilmesidir. Dirsekler ve topuklar yıkanmaya dahildirler. Başın meshinde farz olan Na-siye (başın dörtte biri) kadardır. Çünkü Eshab-ı Kiramdan Şu'be oğlu Hz. Mugîre (R.A.) rivayet buyuruyor ki: Resulü-Zişan Â.S. bir kavmin çöplüğüne gelip orada küçük taharetini ettikten sonra, abdest alarak Nasiyesini ve mestlerinin üzerini mesheyledi. (Bu hadisi şerif, başın dörtte birinin ve mestlerin üzerine meshetmenîn delilidir.)

Abdestin Sünnetleri:

1- Uykudan uyanıp abdest almaya başlarken ellerini, su çanağına sokmazdan önce, üç kere yıkamak.
2- Abdestin başlangıcında bes¬meleyi yâni (Blsmillahil azim velhamdü lillahi alâ dinil İslâmı) okumak.
3- Misvak kullanmak.
4- Ağıza,
5- Buruna su vermek.
6- Kulakları meshetmek,
7- Sakal,
8- Parmak aralarını hilalla (Sıvazla) mak,
9- Her azanın üçer defa yıkanmasını tekrar etmektir.

KUDURİ TERCÜMESİ



Abdest (Vudû') İn Farzları

Vudû', lügat yönünden temizlik (paklık) manasındadır. Şer'ân yüzü, kollarla beraber iki elleri ve iki ayakları yıkamak ve başın dörtte birini mesh etmektir.
Farz, lûgat yönünden kesmek (kat') ve takdir etmek manasınadır Şer'an, kesin delil ile lâzım gelen hükümdür.
Farzın hükmü; Özürsüz onu terk edenin azaba müstehâk olması, inkâr edenin kâfir olmasıdır.
Yine, onun fevt olması (kaçması) ile cevazı fevt olan şeye de farz denir. Vitr Namazının fevtini hatırlayan kimseye Sabah Namazının cevazının fevt olması gibi.
Birinci kısma itikadı farz, ikinci kısma amelî farz adı verilir. Burada murâd olan, tevatür ile sabit olduğu için itikadı farzdır.
Eğer, abdest âyeti ittifakla Medenîdir. Namaz ise Mekke'de farz olmuştur. Şu halde, âyetin inmesine kadar, namazın abdestsiz olması lâzım gelir diye sorulursa, cevâbında biz deriz ki: Sahîh-i Müslim ve başka yerde Câbir' (R.A.) dan sabit olan hadîs-i şerîfden dolayı namazın abdestsiz olması düşünülemez. Nitekim Câbir (R.A.) abdest alıp iki mestleri üzerine mesh etmişti. Câbir' (R.A.) e;
— Niçin böyle yaptın? denildi. Câbir (R.A.) de;
— Beni mesh eylemekden ne meneder ki, ben Resûlüllah (S.A.V.)'in mesh eylediğini gördüm, dedi. Câbir' (R.A.) e;
— O ancak Mâide sûresinin nüzulünden önce idi, dediler. Câ-bir (R.A.) de :
— Ben İslâm'a ancak Mâide sûresinin nazil olmasından sonra girdim, cevâbını verdi.
Yine Mecmau'l-Beyân adlı eserde rivayet edilmiştir ki: Resûlüllah (S.A.V.) bu âyet ininceye kadar namaz için abdest almadıkça amellerin hepsinden kaçınırdı. Hattâ sorulan soruya cevâb bile vermezdi.
Şu halde abdestin, vahyi gayri metlüv ile veya eski şeriatlardan alınmış olmakla sabit olması caizdir. Nitekim Resûlullâh (S.A.V.) 'den rivayet edilen şu hadis-i şerif de buna delâlet eder. Resûlullâh (S.A.V.), mübarek yüzü ve ellerini üçer üçer yıkayıp abdest aldıkları zaman, «İşte bu abdest benim abdestimdir ve benden önce gelen Peygamberlerin abdestleridir» buyurdular.
Eğer, abdest bu yol ile sabit olunca âyetin nüzulüne fayda nedir? denilirse, cevâbında deriz ki : Âyetin nüzulünde fayda; abdest emrini sabit ve mukarrer kılmaktır. Çünkü abdest müstakil bir ibâdet olmayıp da namaza tâbi olunca, vahy zamanından müddetin uzamasıyle ve nakledenlerin de günden güne azalmasıyle, Ümmet-i Muhammed'in abdest işine önem vermeyip, şartlarına ve rükünlerine riâyette gevşeklik göstermeleri muhtemeldir. Mütevâtir nass ile sabit olan onun gibi değildir. O, her zamanda ve her lisanda bakîdir. Yine onun hakkında vahyi metlüv vârid olunca aynı rahmet (bizzat rahmet) olan ulemânın ihtilâfı hâsıl olur. Bu meselenin bu şekilde açıklanması yalnız benim yaptığım bîr iştir.
1- Abdestte yüzü bir defa yıkamak farzdır. Çünkü âyette (Fağsilû) emri tekrara delâlet etmez.
Yüz, ekseriyetle saç biten yerler arasında kalan kısımdır. Bu, ekseriyetle (gâliben) kaydı, iki zülüfleri yüzün tarifinden çıkarır. İki zülüf, cephenin iki yanıdır ki saç onlardan sarkar. Şüphesiz bu iki zülfü abdestte yıkamak vâcib değildir, Çünkü saç biten yer (menbit-i şa'r) ile murâd, ekseriyetle saçın bittiği yerdir. İster saç bitsin, isterse bitmesin. Yâni yüz, ekseriya saçın bittiği yer ile çenenin en altı ve iki kulakların arasıdır. Bu söz ile uzunluk ve genişliğine göre yüzün tarifi tamam olmuş olur.

DÜRER


Allah ,Allah ya .... Siz hangi DİNİN mensubusunuz vallahi merak ettim ? ben el-hamdulillah Müslümanım ve bütün İslam İlmihallerinde ve Kuran-ı Kerimde Abdestin Farzı 5 tir buna İtirazı olanın Dininden şüphe ederim..
2+2 =4 bunun başka bi izahi yoktur ve yalnızca caferi mezhebinde yani şiia da Ayaklar temiz ise mesh edilir bunun dışında bi FARKLILIK yoktur...
Zümrüd-ü Anka ben miyim terbiyesiz ve cahil ? kendini yokla yanılmış olmayasın ? bi düşün..yok öyle yağma..



sadece boş laf. hani kaynakların?


Dini Sorular ve Cevaplar

MollaCami.Com