Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


lohusa kadın saç kesebilirmi?

selamün aleyküm arkadaşlar benim bi sorum olucak.lohusa kadın saçını kestirebilirmi?bilen varsa lütfen kaynağıyla birlikte buraya yazabilirimi?

1.sual: Nifaz ile hayzın arasındaki temizlik müddeti kaç gündür?

cevap:iki hayızla yahut bir hayızla bir nifas arasındaki en az temizlik müddeti 15gün ve gecedir.Ekserisi için sınır yoktur.
(ibni abidin c.1 sahife 463)


2.sual: Hayızlı iken tırnak kesilirmi? saç taranırmı?vücut temizligi yapılırmı?diş çektirilirmi? saç kestirilirmi? kına yakılırmı?


cevap:Adetli,lohusa ve cünübün yapması haram olan şeyler bölümüne bakıldıgında vücutlarından tüy yolmaları,tıraş etmeleri yada tırnak kesmeleri gibi temizliklerin sayılmadıgını görürüz.Buda bu davranışların bu halde iken haram olmadıgını gösterir.Ancak helal oldugunu söyleyenlerde yoktur.
Hatta İmam-ı Gazali ihya c.2 132.sahifede cünüp iken tıraş olmak,tırnak kesmek,kan aldırmak,vücudundan bir parçayı koparıp atmak uygun degildir,yıkanmalı ondan sonra bu gibi işler yapılmalıdır.Böyle yapmakla vücudundan ayrılan parçalarında temizlenmiş olarak atılmasını temin etmiş olur.
Ahirette bu azalar temiz olarak bedenine dönerler,aksi halde ahirette bedeninden davacı olurlar.
(Feteva-i Hindiye 5/358)de bu hususla alakalı olarak gusülden önce tıraş olmak,tırnak kesmek mekruhtur.Ancak koltukaltı ,kasık ve tırnak temizliginin 40gün geciktirilmesinin tahrimen mekruh oldugu söylenilmektedir.
(nemenkani 2/206) Bu bilgilerden anlaşıldıgıne göre

40günü aşmayacak ise adetli,lohusa ve cünübün vücudundan birşey koparmaması gerekir.Eger 40günü aşacak ise bu tür temizliklerini yapabilir,zararların hafif olanını seçer.

İmam-ı Yusuf'a "gece tırnak kesilirmi?" diye sormuşlar.Caizdir kesilir cevabını veriyor.Delil istediklerinde de (elhayru la yuahharu)hayır tehir olunmaz diyor.
(Feteva-i Hindiye 5/358)

Kına meselesi; cünüpken kına yakılabilir.(Feteva-i hindiye 5/358)



3.sual:cünüp iken bir şey yenilip içilirmi?

cevap:elini ve agzını yıkadıktan sonra yemesi içmesi mekruh degildir.Eger yıkanmadan yer içerse müstağmel su içmiş olur.tenzihen mekruh olur.Cünübün yemek içmek ve uyumak için abdest alması mendüptür.
(İbni abidin c1 sahife 262/482)

Anlaşılmıştır sanırım...

Allah razı olsun kardeşim,çok makbule geçti.


Dini Sorular ve Cevaplar

MollaCami.Com