Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


Çember mi Oda ne !!!

''Öğretmenim,çember ne demek?''
Anıl-ilköğretim 4.sınıf öğrencisi


''İçi boş olan yuvarlağa çember denir''
Öğretmen-Anıla matematik anlatan zat...



E insaf be kardeşim bu ne yahu! Tamam durum vahim onu zaten biliyoruz da bu kadarda acımıydı?bir öğretmen anlattığı konuyla ilgili bir tanımı nasıl bilmez ki? Hadi bilmiyosun böyle bir şeyi bu çocuğa nasıl söylersin? Düşünün Osmanlının kuruluşunu anlatan bir öğretmenin ''Hocam söğüt ve domaniç nerededir?''
sorusuna ''Valla sanırsam batıda olması lazım'' gibi tuhaf bir cevabını vermesidir bu..


Öğretmen konuyu anlatmamış okulun verdiği kitaptan ödevler yağdırmış çocuk okuldan eve gelip ''Anneee! ödevim var'' cümlesini kurmuş ve misafir olduğum evde ''Matematikçi abin geldi bak hadi burdayken yaptır'' durumu ile tanışma fırsatını yakalamıştım.Tabi kalem elde ''Evveettt söyle bakalım Anıl öğretmen bu konuyla ilgili ne yazdırdı?'' dedim,cevabı ''Hiç'' oldu.Neyy?? Evet deftere baktım konu anlatılmamış.Sebeb??sebebte önce soruları araştır sonrada konuyu ben anlatırım.Çocukların velileri internet kafenin önünde sırada,kafe sahipleri öğretmenden iyi biliyor konuları.adamlar araştırma yapmaktan alim olmuşlar.Veli ödev yapar çocuğun eline verir.Çocuk nerededir sizce?

1.Annesi ödevi ararştırırken yandaki bilgisayarda fifa 2008 oynuyordur
2.sokakta top oynuyordur

Yani Oynuyordur.(İstisnalara lafımız yok)

Eee ne diyosun şimdi derseniz valla bende şaşırdım bir öğretmen olarak ama çözüm o herkesin herşeyi bildiği meşhur memleket meselerinde sanırım.her öğretmen herşeyi biliyormuki,tabiki bilmiyor ama bu kadarda sallanmazki bu kadarda öğrenci hayatıyla oynanmazki.Hiç kimse olayı paraya bağlayamaz.Bu ülkede Allah(c.c) için yarı tok,öğrenci yetiştiren ne insanlar var.masal anlatmayalım kimseye.inşallah iyi olur,umut herzaman varda durum bundan ibaret...

Anıl mı? Anıl şu anda çemberin gerçek tanımını biliyor.Ama ben her zaman misafir olarak gitmeyebilirim...
Allah yardımcımız olsun,çünkü başka yardım kapısı yok...

...fuad...


ÇEMBER; Sabit bir noktaya uzaklıkları eşit olan noktalar kümesine denir...

Bu olay 3 gün önce G.Antep'in,Şahinbey ilçesinde sevdiğim bir kardeşimi ziyaretim sırasında yaşanmıştır,kişiler gerçektir.Anıl hala okula gidiyor...

RABBIM yardımcımız olsun işler bu boyutlarada geldı ya ne dıyeyım artık keske butun hocalarımız herseyın para olmadıgının farkında olabılseeee

tesekkurler paylastıgınız için hocam

rica ederim kardeşim.biz seni sende diğerlerini yetiştirir inşallah...

Yaşanmış olduğunuz olayı bizimle paylaştığınız için teşekkür ederiz Fuad kardeşim, Rabbim sizi ve sizin gibilerini her daim muvaffak kılsın... ;)

Bu olay 3 gün önce G.Antep'in,Şahinbey ilçesinde sevdiğim bir kardeşimi ziyaretim sırasında yaşanmıştır

Sizin gibi değerli öğretmenlerimizi Marka Şehrimizde görmek bizi çok mutlu edecektir, herzaman bekleriz... :)

Allah razı olsun kardeşim sizdende inşallah.geçen sene aynı zamanda gelmiştim yine.bu sefer 3 gün kaldım.marka şehirden çok memnunum gelmeyi çok isterim.hizmetlerimize orada devam etmek şereftir...

küçük çocuklara bu kavramları nasıl anlatabiliriz?

matematiksel şekilleri yani,

yuvarlağı anlatırken bende hemen hemen aynı tanımı kullandım çünkü 5-6 yaş arasına,

gördüğüm eğitim sizin istediğiniz yaşa uygun değil kardeşim ama gerçek nesnelerden faydalanabilinir örneğin çember için yüzük,üçgen için karper peynir (üçgendir bilirsiniz) dikdörtgen için evin pencereleri,küre için top v.b görsel şekiller verilebilir.bu tür nesnelere çember denir denirse çocuk kafasında oluşturur.5-6 yaş görseldir soyut anlamakta zorluk çekebilir.yani bilmemek değil sorun aslında.çocuğu olumsuz etkilememek önemli.atmamak lazım bilmediğimiz şeyleri..saygılar...

Yaşadığınız bu içler acısı durumu bizlerle paylaştığınız için teşekkür ederiz kardeşim. Paylaştıklarınız gençlerimizin neden meslek sahibi olamadıklarına dair çok güzel bir örnek olmuş. Çünkü meslek sahibi olmanın ne demek olduğunu bilmiyorlar. "Ay başı gelir maaşımı alırım, işim biter" şeklinde düşünen meslek sahibi olamamışlar grubu olduğu gibi; henüz iş hayatına atılmamış, hangi mesleği seçeceğini bilmeyen ve hedefi olmayan çok sayıda gencimiz de bulunmakta.

Sizden ricamız eğittiğiniz öğrencilerinize bir hedef belirlemeleri için yardımcı olun, onlara para kazanmanın meslek sahibi olmakla aynı anlama gelmediğini anlatın lütfen. İşte sizin yazınızda anlattığınız "öğretmen olamamış arkadaşımız" mesleğini yapmayıp para kazanmaya odaklanan binlerden sadece biri!..

Eğitim ne kadar önemli ..

İyi eğitim almak dahası kendini güzel eğitmek,geliştirmek..Bu haslet,bu kazanım bence evvela anne-babadan geliyor..Çocuklar en iyi gözlemci,müthiş bir taklitçi adeta video, kaset çalar gibi..Anne babalarda modelleri..Düşünsenize anne babanın çocuğunun önünde sadece iş güç,para pul konuştuklarını..Sustukları zamanda tv izlediklerini..Çocuk ne öğrenecek benim sadece para kazanmam lazım...Hayatım kurtulsun,bir garantim olsun daha ne isterim...

Oysa anne baba ona öğrenmenin,öğretmenin,okumanın araştırmanın, paylaşmanın örneklerini yaşayarak verseler sanırım para kazanmaya odaklanan binler yavaş yavaş azalacaklardır..

Fuadesra kardeşim bu faydalı yorumları yapmamıza vesile olan güzel paylaşımınız için teşekkürler..

RABBİM evlat yetiştiren ebeveynlere yar ve yardımcı olsun..


RABBİM evlat yetiştiren ebeveynlere yar ve yardımcı olsun..
amiinn..


RABBIM yardımcımız olsun işler bu boyutlarada geldı ya ne dıyeyım artık keske butun hocalarımız herseyın para olmadıgının farkında olabılseeee

tesekkurler paylastıgınız için hocam

Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkür ederim...bu konu büyük bir sorun halinde devam etmekte...ben daha çok genç bir öğretmenim...ama şu anda ne düşünüyorsam ilerdede aynın düşüncem ve öğrencilerimi vatanım,milletim ve en önemliside Allah rızası için yetiştirmeye sizinde dediğiniz gibi paranın kölesi olmadan yetiştircem inşallah..yağmur,anise,sifa,denizce ve hakyolcusu hepinize tekrar teşekkür ediyorum ve dualarınıza amin diyorum...selam ve dua ile...


gördüğüm eğitim sizin istediğiniz yaşa uygun değil kardeşim ama gerçek nesnelerden faydalanabilinir örneğin çember için yüzük,üçgen için karper peynir (üçgendir bilirsiniz) dikdörtgen için evin pencereleri,küre için top v.b görsel şekiller verilebilir.bu tür nesnelere çember denir denirse çocuk kafasında oluşturur.5-6 yaş görseldir soyut anlamakta zorluk çekebilir.yani bilmemek değil sorun aslında.çocuğu olumsuz etkilememek önemli.atmamak lazım bilmediğimiz şeyleri..saygılar...


Ama güzel bir tavsiyede bulunmuşsunuz. :)

Yazı konusu ise o kadar vahim bir durum ki , halen daha devam etmekte olan :-\
Önemli bir mevzuyu ele almışsınız, kardeşlerimiz de değerli yorumları ile daha da önemli kılmışlar. Bana söz kalmamış :)

Anlamlı yazı için teşekkürler, emeğinize sağlık. Rabb'im yar ve yardımcınız olsun. ( Tüm eğitimcilerin, tüm eğitilenlerin; hepimizin...)

Ben teşekkür ederim kardelen kardeşim,elimizden gelenin fazlasını yapmaya mecburuz bu ülke,bu topraklar ve bu insanlar için...

Emeğinize sağlık kardeşim. Önemli bir konuya değinmişsiniz.
Burda bütün suçu öğretmene yüklemek çok doğru olmaz sanırım. Muhakkak kendini bir şekilde yetiştirip geliştirmesi lazım ama nasıl ki çocuklarımız hep çevresinde gördüklerini taklit etme yoluna gidiyorsa aynı şey bu devirdeki çoğu öğretmen adayı için de geçerli. Üniversitede hoca nasıl anlattıysa o da aynı şekilde anlatma yoluna gidiyor ve gördüğüm kadarıyla üniversite hocaları kavramlar üzerinde pek durmuyorlar. Sayısal bir ders için bunun zorluğunu bilemem ama kendi bölümüm için söyleyebilirim ki çokbüyük zorluklarla karşılaşıyoruz. Bizler de bir öğrenciye hakkıyla bir konuyu anlatmayı ve ona yeni ufuklar açmayı çok istiyoruz ama hocalarımızın verdiği eğitimle bunu başarmak mümkün değil gibi.
Örneğin hücre için çoğu kitapta kısaca Canlının en küçük yapı taşıdır" tanımı kullanılmakta.
Ama bu tanım bana çok yetersiz ve hatalı gelmekte. Siz öğrenciye hücreyi bu şekilde tanımladığınızda ya gerçekten hücrenin ne olduğunu bilmiyorsunuz ya da hücreye gereken değeri vermiyorsunuz demektir benim için. Siz bu şekilde anlattığınızda ise öğrenciden dersinizde başarı sağlamasını ve dersinizeilgi duymasını bekleyemezsiniz. Bunun için de öğretmenler kendilerini geliştirmek ve yeni öğretme metodlarını uygulamak zorundalar. Ve üniversite hocaları da onlardan daha çok gayret edip değerli ve güvenilir öğretmenler yetiştirmek zorundalar.

İnşallah bizden sonraki nesiller aldıkları eğitimden gereken verimi elde edebilirler.
Sizin gibi bu sorunların farkında olanlar ve Allah rızsı için öğretmek isteyen öğretmenlere ihtiyacı var bu toplumun. Rabbim muvaffakiyetlerinizi daim kılsın inşallah.


Deneme Yazılarınız

MollaCami.Com