Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


***BANKA KREDİSİ İLE EV ALMA***

Bankadan kredi alarak ev almak fıkhi kurallara göre caizmidir..?bilenler bilmeyenlere anlatsın lütfen.....


Bankadan kredi alarak ev almak fıkhi kurallara göre caizmidir..?bilenler bilmeyenlere anlatsın lütfen.....


caizdir...


caizdir...


Açıklama isteyebilirmiyim aladin kardeşim

Buldugum bir kaynagi, kelimesi kelimesine, icerigini yaziyorum.

Kitap: Ehli Sünnet vel cemaata göre Islam Akaidi
Yazan: Sidki Gülle
Yayinevi: Akpinar Yayinevi
Sayfa 650

Dar-i Harpte Tasarruf

Dar-i harp hükmündeki bir memlekette (diyelim Almanyada, Fransa'da) Müslümanlarin kendi aralarindaki hükümleri degismez. Helallar Helal, haramlarda Haramdir. Ancak böyle bir ülkede Müslümanlar ile Müslüman olmayanlar arasinda, Müslümanlar lehine bazi degisiklikler öngörülmüstür. Söyleki : Dar-i harpte Müslümanlar ile gayri müslimler arasinda faizli alis verisler caizdir. Bir Müslüman bunu kendi lehinde gördügünde, hem faiz alabilir hem de faiz verebilir. Yine bir Müslüman dar-i harpte, Besmele ile bogazlanmamis bir hayvani veya domuzu dar-i harpteki gayri müslimlere satabilir. Yine yenmesi kaydiyla bir gayri müslimle kumar oynabilir. (815)

(815) el-Mebsut, Büyu Bahsi. Fethü'l-Kadir. Ayni konu.

banka bir müessesedir müessesenin dini olmaz...

Aladin kardeşim Dar-i Harpte değiliz ki ???
Yaptığınız açıklama da Dar-i Harp için geçerli.


Aladin kardeşim Dar-i Harpte değiliz ki ???
Yaptığınız açıklama da Dar-i Harp için geçerli.



Şer'i şerifle yönetilmeyen her ülke darül-harbtir. ;D
Velevki Suudi Arabistan da olsa durum budur ahi. :)

Darül Harp; İslâm'ın siyasî otoritesinin dışında kalmış olup, yönetim tarzı ve yürürlükteki hukuku İslâmî olmayan bölgeler. Genel olarak İslâm hukukunda kâfir ve İslâm düşmanı yöneticilerin hâkimiyet ve yönetimleri altındaki toprakları anlatmada kullanılır.




Ö. Nasuhî Bil­men Hukuk-u İslâmiye ve Istılâhat-ı Fıkhiyye Kamûsu'nda Darü'l-İslâm ve Da­rü'l-Harb'i şöyle tarif eder : «Darü'l-İslâm, Müslümanların hâkimiyeti al­tında bulunup Müslümanların emn ve eman içinde yaşayarak dinî vazifelerini ifa ettikleri yerlerdir. Müslümanlar ile aralarında müsalâha ve muvadecı bulunmayan gayr-i müslimlerin hâki­miyeti altında bulunan yerler de Darü'l-Harb'-tir

konu degisiyor yanliz bu konular ic ice oldugundan...

İslâm devletinin ayakta durabilmesi ve gerçek "İslâmî devlet" olma özelliğini taşıyabilmesi için, belirli bir toprağının, ona bağlı halkının ve siyasî iktidarının olması gerekir. Bu üç özellikten biri olmadığı takdirde İslâmî devlet olma özelliğini kaybeder. Belli bir toprağı ve sınırları belirlenmiş bir ülkesi olmadıkça İslâm devleti adını alamaz. Devletin, İslâm'ın devlet şeklini kabul eden sakinleri olmalı ve sakinlerin siyasî otoriteyi tanımaları, devletin de sakinlerini iç ve dış düşmanlarına karşı koruma imkânı bulunmalıdır. İslâm hukukuna göre bir ülkenin İslâmî ülke olmaktan çıkması, ancak ülke topraklarının bir parçasının düşman işgaline uğraması; İslâm devletinin tümünün veya bir bölgesinin irtidat etmesi veya zımmîlerin, bulundukları bölgede isyan edip İslam devletinin otoritesini kabul etmemeleriyle olur. (Bilmen, a.g.e., III, 370; Özel, 96-97).
http://fikih.ihya.org/ans.php?t2=oku&an=225&g=G3pZ&s=8

MÜMKÜNSE CEVABI -Kİ DİĞERLERİ ÖYLE OLMADIĞI İÇİN DEĞİL- DİNİ İLİMLERDE TAHSİL YAPMIŞ,FARZLARINI VE ERKEKSE CUMALARINI KAÇIRMAYAN - Kİ DARUL HARPTE CUMADA KILINMIYOR GALİBA- ,HATTA SÜNNETLERİ UYGULAMA KONUSUNDA ÇOK TİTİZ,(YANİ VAKİT NAMAZLARIN SÜNNETLERİ VE EFENDİMİZİN GÜNLÜK HAYATTA UYGULADIĞI SÜNNETLER,) GÜNDE EN AZ 2 VAKİT NAFİLE NAMAZINI KILAN(KUŞLUK,EVVABİN,TEHECCÜD,GECE NAMAZI,İSTİHAZE GİBİ) BİR ARKADAŞTAN ALABİLİRMİYİM.....


GÜNDE EN AZ 2 VAKİT NAFİLE NAMAZINI KILAN(KUŞLUK,EVVABİN,TEHECCÜD,GECE NAMAZI,İSTİHAZE GİBİ) BİR ARKADAŞTAN ALABİLİRMİYİM.....


amel bir kisinin ilim sahibi oldugunu göstermez..

amel ilmi mevzularda senet kabul edilmez. bu kisi sabaha kadar namaz kiliyor o halde her dedigi dogrudur denmez.. ibadetlerine riayet edene alim degil abid deniyordu sanirsam.. diger tanim ve terimleride arastirabilirsiniz..

bir de riya vardir.. durun ben günde 552 rekat kiliyordum söz bana düser diyen var mi icimiz de ;)

nakil vardir. kaynak vardir.

yukaridaki arkadaslarimiz bu mevzuyu izah etmistir. Darulharb ifadesinin tartismasi bile söz konusu olamaz. arife tarif gerekemz öyle degil mi... heleki tavuktan bile kurban olur diyenlerin alkislandigi toplumda..


hatamiz varsa af oluna..

sadece alıntı yapılan yer üzerine yazdıysanız ,nafileler için evet,ilmi göstermez,ki ben dini tahsil görmüşün yanına ekledim ,amaç dini tahsil yaptığı halde tavuktanda kurban olur diyenle demiyeni ayırmaktı,önyargılı okumuşsunuz..

bence mevzu anlaşılmamış,yaklaşık 3 görüş var ama sonuç yok...

darulharb ifadesinin tartışılmayacak yeri neresi?yani cuma kılmıcaz ve faiz alıp vericezmi.,kumar mı oynucaz...v.s , v.s.mi,yoksa!!!

arif değilim açıklarsanız bir din kardeşiniz olarak memnun olurum..Hata her insana mahsus evliya değiliz,estağfirullah....yine tartışmayalım diyecekseniz ne derim ?!?!

kadiri kardesim, senin sordugun "nafileleri kiliyorsa" ifadenden cevap verenin takva yönünü ortaya koymak icin olsa gerek diye düsünüyorum...

siz burda bunu sordugunuza göre , eger durumu bilmiyorsaniz izah ettik, yok biliyorsaniz bildiginiz ne ise onu belirtin...

bazi camialarda faiz haramdir hic bir yerden alamazsin veremezsin , darül harp yoktuzr v.s. derler...

oysa belirtigim yerlerde gerekli aciklayapilmis... ama yine belirteyim, cuma namazi ayni osmanlidaki gibi zuhiri ahirle beraber kilariz... müslümanla müslüman arasinda faiz almakta vermekte haramdir, bunda hic bir süpheye mahal yoktur... bankalar bir müessesedir , müessesenin dini olmaz, oralardan faiz alinir ve verilir, kendi menfaatimiza uygun geliyorsa...yanliz halki müslüman olan bir ülkede bankadan alinan faiz yenilmez baska ihtiyaclarda kullanilmalidir, bankaya birakilmamalidir...kumar haramdir, ancak darülharpte %100 kazanmak kesinse o taktirde gayri müslimle oynanabilir....

anlatamadigim kisim olursa, sorun izah edelim...

herkes gibi soru sordum...o kadar...tabiiki bazı alt bilgiler var,olmak da zorun da bir müslüman olarak...

vardığım sonuç ise şu..mezhep ve meşrebimiz farklı galiba...Allah(c.c.) hepimize hayır versin...doğru yoldan,ehli sünnet vel cemaatten ayırmasın.....

Cehennemin öyle kızgın bir alevini gördüm ki, onun tesirinden hâlâ kendime gelemedim-(Taberani)

faizin en küçüğü için bile söylenen hadis belliyken,Rabbim takva üzere olan neyse onu yapmamızı nasip etsin...
söz bitti....dua ve selametle.........

Darü'l-Harp ifadesini tam anlamadan "Darü'l-Harp'te değiliz" demek ne derece doğrudur? Önüne gelen açıklama yapıyor.

Ufuktan doğru açıklamayı yapmış; ama neden "Darü'l-Harp'te değiliz ki" diyor anlayamadım.

MÜMKÜNSE CEVABI -Kİ DİĞERLERİ ÖYLE OLMADIĞI İÇİN DEĞİL- DİNİ İLİMLERDE TAHSİL YAPMIŞ,FARZLARINI VE ERKEKSE CUMALARINI KAÇIRMAYAN - Kİ DARUL HARPTE CUMADA KILINMIYOR GALİBA- ,HATTA SÜNNETLERİ UYGULAMA KONUSUNDA ÇOK TİTİZ,(YANİ VAKİT NAMAZLARIN SÜNNETLERİ VE EFENDİMİZİN GÜNLÜK HAYATTA UYGULADIĞI SÜNNETLER,) GÜNDE EN AZ 2 VAKİT NAFİLE NAMAZINI KILAN(KUŞLUK,EVVABİN,TEHECCÜD,GECE NAMAZI,İSTİHAZE GİBİ) BİR ARKADAŞTAN ALABİLİRMİYİM.....


Allah aşkına ne demek istiyorsunuz? Sorunuza cevap verilmiş, kaynağı da gösterilmiş. Uzatmanın lüzumu var mı? "Efendim, ben fülan kişiden cevap istiyorum..." Olur, başüstüne.

Kişileri denemek için mi soruyorsunuz, anlamakta güçlük çekiyorum. Konuların en başına sabitlemişiz "Nasıl soru sorulur" diye. Allah rızası için bir defa okuyuverin.

Konu bir anda faize nasıl gitti, onu hiç anlayamadım.

Mezhebiniz farklı ise kadiri kardeşim, mezhebinizi belirterek sorunuzu sorabilirsiniz.

Burada itikatta Ehl-i Sünnet ve'l-Cemaat, amelde de hak olan 4 mezhebe (Hanefi, Şafii, Maliki, Hanbeli) göre cevaplar veriliyor. Gerekli açıklamalar da cevaplarda yapılıyor zaten. Kaynakları da belitriyoruz, sizlerden her ne kadar kaynak göremesek de...


bankalar bir müessesedir , müessesenin dini olmaz, oralardan faiz alinir ve verilir, kendi menfaatimiza uygun geliyorsa...yanliz halki müslüman olan bir ülkede bankadan alinan faiz yenilmez baska ihtiyaclarda kullanilmalidir, bankaya birakilmamalidir...kumar haramdir, ancak darülharpte %100 kazanmak kesinse o taktirde gayri müslimle oynanabilir....


ben doğru okudum sanırım...

ne demek istediğim hepinizden açık aslında..şu okul mezunu,edilleyi şeriyyeye halen bağlı,okuduğu halde menfaatleri uğruna dinini satmamış,halen namazını kılan,ki tv de konuşup duran ve ortalıkta hocayım diye geçinen bilcümle zatın abdestsizlik ve namazsızlıktan bu hale geldiğini düşünüyorum,Peygamberimizi bir postacı olarak görmeyen,şefaat umuduyla sünnetlerini terketmeyen,Allah'a nafileler yoluyla daha bir yaklaşıldığı için cevap verirken ,altta kalan yaprağın üste kalan yapraktan hesap soracağı o günün bilincinde olan kişinin soruyu doğru okuyup,doğru cevaplayacağı fikri .....

evet ,darül harp koşullarını gerektirecek hangi ortamdayız...halkın nerdeyse %50sinin müslüman olarak adlettiği bir hükümet var,şu sayfada yazanların yarısı demek bu...minareden ezan mı duymuyoruz,camilerde namaz kılanı linçmi ediyorlar,oruç mu tutulamıyor,zekat veremiyormusunuz,La ilahe illallah Muhammedün Rasulallah diyeni asıyorlarmı ,gerçekten huzuru kalp ile soruyorum....
problem olan tek konu başörtüsü o da yine müslümanın müslümana cefası,çok bildiğimiz malum ilk siyasi partinin mirası,beni o %50 den çıkarın,olaya dışardan baktığımı düşünün,(ki zaten o yarıda da değilim,elhamdülillah şuurum daha kapanmadı..),halen başımızda olanların iş bilmezliği diyeyim en nazik tabirle...

kişileri denemek kimin haddine düşmüş...ayrıca bildiğim tek soru sorma yöntemi var o da herkesin bildiğinden farklı değil..

yazılarımda unutmadığım müddetçe kaynak belirtiyorum...ki bu şu an hepten konu dışı...

aman ha ne güzel de cevap veriyorum ,ne güzel de soru soruyorum diye de yazılan yazılar değildir yazdıklarım ve sorduklarım,emir vermekte haddime değil ki karşıdaki BAŞÜSTÜNE desin kibar bir şekilde...!!!

Cenab-ı Hak,dilini koruyan,zamanını bilen ve yolu doğru olan kimseye rahmet etsin-Hadis-i Şerif,Deylemi,Firdevs

Öncelikle;banka kredisi ile ev almanın caiz olduğuna dair verilen fetvaların isabetli olmadığını düşünüyorum

İkincisi:

Dar-ı harp ve Dar-ı İslam mevzuunda ise; dar çerçevede düşünüldüğünü düşünüyorum.Şöyle ki;

Kelime itibariyle ''dar'' yer manasına gelir.Cenab-ı Hak;Malikü'l Mülk'tür, yeryüzünde mülkiyet hakkını sadece müslümanlara vermiştir.4 Mezhebin ittifakıyla sabittir ki;bir yer İslam kılıncıyla fethedilip,orada İslam Ahkamı tatbik edilirse;orası Darü'l İslam olur.

Şafii Mezhebinde bu yer;her şartta kıyamete kadar Darü'l İslamdır.

Farklı yorumların kaynağı ise;Hanefi Mezhebinde, İmameynin görüşlerinin yine kendileri tarafından konulmuş kayıtlarının nazara alınmamasıdır.

İmameynin görüşüne göre:Dar'ül İslamın Dar-ı Harbe dönüşmesi için; o yerde küfür ahkamının icra olunması şartı vardır.Ancak; hiçbir İslami hükmün kalmaması kaydı ile kayıtlıdır.

Özetle;bir yerde cuma ve bayram namazı kılınabiliyorsa orası;Darü'l İslamdır.
(İstifade edilen kaynak;İbn-i Abidin)

Ayrıca;Son dönem alimlerimizden Bediüzzaman Said Nursi(Rh.A)'de şu yazıda geçen ifadeleriyle; ülkemizin Dar-ı İslam olduğunu açıkça beyan etmiştir.

İ’lem ey hitabet-i umumiye sıfatıyla gazete lisanıyla konferans veren muharrir! Sen, kendi nefsini aşağı göstermeye ve nedamet ederek kusurlarını ilân etmeye hakkın var. Fakat şeâir-i İslâmiyeye zıt ve muhalif olan herzelerle İslâmiyeti lekelendirmeye kat’iyen hakkın yoktur.

Seni kim tevkil etmiştir? Fetvâyı nereden alıyorsun? Hangi hakka binaen milletin namına, ümmetin hesabına, İslâmiyet hakkında hezeyanları savurarak dalâletini neşir ve ilân ediyorsun? Milleti, ümmeti kendin gibi dâll zannetme! Dalâletini kime satıyorsun? Burası İslâmiyet memleketidir, Yahudi memleketi değildir. Cumhur-u mü’minînin kabul etmediği birşeyin gazeteyle ilânı, milleti dalâlete dâvettir, hukuk-u ümmete tecavüzdür. Bir adamın hukukuna tecavüze cevaz-ı kanunî olmadığı halde, koca bir milletin, belki âlem-i İslâmın hukukuna hangi cesarete binaen tecavüz ediyorsun? Ağzını kapat!
(Mesnevi-i Nuriye)

İnancım budur.


Cemaat ve Düsünceler

MollaCami.Com