Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim
Tsk, rejim muhafızı olmaktan çıkarılsın
âTSK İç Hizmet Kanununun 35. maddesinde yapılacak değişiklikle, TSK rejim muhafızı olmaktan çıkarılmalı; iç güvenlik görevi TSK′nın sorumluluğundan alınmalı; TSK siyasetin dışına çıkarılarak, tamamen dış tehditlere karşı kullanılacak bir konuma getirilmeli; barış, gerginlik ve savaş hallerindeki görevleri açık olarak ifade edilmelidir.â
GENELKURMAY VE KUVVET KOMUTANLARI MSB′YE BAĞLANSIN
âMillî Güvenlik Kurulunun yapısı, Millî Güvenlik Siyaset Belgesinin iç tehdit bölümünün çıkarılması, Genelkurmay Başkanlığı ve Kuvvet Komutanlıklarının ayrı ayrı Millî Savunma Bakanlığına bağlanması ve Jandarma Genel Komutanlığının Genelkurmay Başkanlığı ile organik bağının kesilmesi de, TSK′nın yeniden yapılanması kapsamında 35. madde ile birlikte ele alınmalıdır.â
TSK, rejim muhafızı olmaktan çıkarılsın
Adaleti Savunanlar Derneği (ASDER) Onursal Başkanı emekli Tuğgeneral Adnan Tanrıverdi, Hükümetin, meşhur 211 Sayılı Türk Silâhlı (TSK) Kuvvetleri İç Hizmet Kanununun 35. maddesinin değişmesi için kolları sıvadığını belirterek, âYeni madde ile TSK rejim muhafızı olmaktan çıkarılmalıdır. İç güvenlik görevi TSKânın sorumluluğundan alınmalıdır. TSK, siyasetin dışına çıkarılmalıdırâ dedi.
ASDER Onursal Başkanı Tanrıverdi, yaptığı açıklamada, basında yer alan haberlere göre; Hükümetin, meşhur 211 Sayılı TSK İç Hizmet Kanununun 35. maddesinin değişmesi için kolları sıvadığının anlaşıldığını kaydetti. Geçmiş darbelerin, önemli üç dayanağından ilki, darbelere gerekçe gösterilen anayasa ve yasa maddeleri olduğunu ifade eden Tanrıverdi, bu yasal mevzuattan en önemlisi de İç Hizmet Kanunuânun 35. maddesi olduğunu söyledi. Tanrıverdi, bu maddenin cuntacılar tarafından darbelere dayanak yapıldığı gibi, darbeci cuntaların oluşmasında da teşvik edici bir unsur olduğunu hatırlatarak, şunları kaydetti:
âMevcut hali ile, âSilahlı Kuvvetlerin vazifesi, Türk yurdunu ve anayasa ile tayin edilmiş olan Türkiye Cumhuriyetini kollamak ve korumaktırâ şeklinde ifade edilen bu madde; Silâhlı Kuvvetlerimizin dış güvenlikten ziyade iç güvenliğe yönelmesine, siyasete müdahale etmesine, siyasi iktidarları vesayet altına almasına ve rejim muhafızı gibi görev yapmasına neden olmuştur.
Bu görevi yapabilmek için de rejim düşmanları yaratarak, ülke sathında devlet eliyle bölünmelere yol açmıştır. Devlet mekanizmasında otoriter bir konuma geldiğinden denetlenememiş, kendi başına buyruk hale gelmiş ve yurdu koruma görevinden ziyade ve yetişme şartlarına uygun olmamasına rağmen, daha kolay olan, rejimi koruyan iç güvenlik kuvveti haline dönüşmüştür. Bunun sonucu olarak da müdahaleler, darbeler ve vesayet sistemi oluşmuştur.
Basına yansıdığına göre, mevcut görev tanımındaki âCumhuriyeti kollama ve korumaâ lafzı çıkarılarak, yerine âdış tehditlere karşı vatanı savunma ve korumaâ lafzı konulmasının düşünüldüğü anlaşılmaktadır. Gelinen noktayı, memnuniyet verici önemli bir gelişme olarak değerlendirmemiz gerekir. Ancak, 35. maddenin değiştirilmesi imkânı oluşmuşken, geniş bir bakış açısı ile, hem darbelere dayanak yapılamayacak şekilde ifade edilmeli, hem farklı yorumlara sebebiyet vermeyecek kadar açık ifade edilmeli, hem de TSKânın yeniden yapılanması kapsamında ele alınmalıdır.â
İÇ GÜVENLİK TSKâNIN SORUMLULUĞUNDAN ALINMALI
âYeni madde ile TSK rejim muhafızı olmaktan çıkarılmalıdır. İç güvenlik görevi TSKânın sorumluluğundan alınmalıdır. TSK, siyasetin dışına çıkarılmalıdırâ diyen Emekli Tuğgeneral Tanrıverdi, TSKânın tamamen dış tehditlere karşı kullanılacak bir konuma ve güce getirilmesi gerektiğini vurguladı. Tanrıverdi, ordunun barış zamanında, gerginlik döneminde ve savaş halindeki görevleri, açık olarak ifade edilmesi gerektiğine dikkati çekereke, âBarış zamanında, kıtalar arası ve deniz aşırı mesafelere, ittifaklar çerçevesinde güç göndermeye imkân vermelidir. Savunma konsepti değiştirilerek, yurt savunması sınır ötesinden başlatılmalıdır. Olağanüstü durumlarda, parlamento onayıyla, özel yetişmiş unsurlarının iç güvenliğe tahsis edilebilmesi için de bir açık kapı bırakılmalıdır.â dedi.
TSKâNIN YENİ VAZİFESİ
ASDER Onursal Başkanı Tanrıverdi, yeni 35. madde şöyle ifade edilmesi gerektiğini söyledi:
âSilâhlı Kuvvetlerin vazifesi;
Milli hedeflere ulaşmak için tespit edilen milli politikaları desteklemek,
Yurdumuza karşı, sınır ötesinden gelebilecek silahlı tecavüzleri caydırmak,
Tecavüzü, vaki olmadan önce sınır ötesinde önlemek,
Dışarıdan sınırları tecavüz vaki olduğu takdirde, yurdumuzu topyekûn savunma esasına göre savunmak,
Kolluk kuvvetlerinin yeterli olamayacağı olağanüstü durumlarda, iç güvenlikte kullanılmak üzere, TBMMânin kararı ile kolluk kuvvetlerini uygun unsurlarla takviye etmektir.â
GENELKURMAY, MİLLİ SAVUNMA BAKANLIĞINA BAĞLANMALI
Tanrıverdi, bu değişiklik ile birlikte, Milli Güvenlik Kuruluânun yapısının değiştirilmesi, Milli Güvenlik Siyaseti Belgesiânin iç tehdit bölümünün çıkarılması, Genelkurmay Başkanlığı ve kuvvet komutanlıklarının ayrı ayrı Milli Savunma Bakanlığıâna bağlanması ve Jandarma Genel Komutanlığıânın Genelkurmay Başkanlığı ile organik bağının kesilmesi de 35. madde ile birlikte ele alınması gerektiğini belirtti.
Yeni Asya Gazetesi