Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


yatsi namazin vakti

yakinda yatsi namazinin vakti girmiyecek, takvimlerdede yildizli isaret olmus. simdi biz yatsi namazi kilmamiz gerekiyormu ,takvime göre ?

Şöyle demek gerekiyor aslında (get işine ! kim dedi onu? hangi kahinci? Kim demiş ona?)
Böyle birşey yalnız gerçek kaynaklardan yani din Alimleri ve bizde Diyanet tarafından böyle birşey duymadık.
Ve vakti olan namaz kılınır, vakti koybolsun o zaman düşünülür çaresi, oldumu?


Şöyle demek gerekiyor aslında (get işine ! kim dedi onu? hangi kahinci? Kim demiş ona?)
Böyle birşey yalnız gerçek kaynaklardan yani din Alimleri ve bizde Diyanet tarafından böyle birşey duymadık.
Ve vakti olan namaz kılınır, vakti koybolsun o zaman düşünülür çaresi, oldumu?



hararetli konusmanin bir anlami yok, evet vakit girmiyor. vakit girmiyorsada namaz farz olmaz.
bu alimler tarafindan kanitlandi zaten. inanmiyorsan daha genis bilgi alabilirsin googleden.

vakit girmiyor ama biz yine kilacagiz 5 vakit farz biz kaza namazi niyeti edecegiz


yakinda yatsi namazinin vakti girmiyecek, takvimlerdede yildizli isaret olmus. simdi biz yatsi namazi kilmamiz gerekiyormu ,takvime göre ?

Nerde? niye? neden? soru anlamsız olmuş ama cevabı sanırım Şafakvakti kardeşimiz vermişti.
http://www.mollacami.net/forum/index.php/topic,27168.0.html.
Buna hararetli konuşma denmez, içimden geldigi parentez içinde denmez ama bazıları soruyor cevabı biliyor
Evet bir ara Belçikada farkettim ki yatsının vakti yok ama diyanetin bir cevabı olmadı takvim ayarlanmış.
Yani olan birşeyden değil olacak birşeyden bahseder gibisiniz hani yarın kıyamet kopacak der gibi o yüzden, hakkınızı helal edin kardeşim, biraz Şemsten, biraz Abdulkadir Geylaniden etkilenince onlar gibi çıkıyor dilimden affola,
Birbirimizi Allah için severiz biz, destek olmaktır amacımız ama dalga gecenlerden hoşlanmayız.

Gündüz veya Gecenin Oluşmadığı Bölgeler

Vakit, namazın şartı ve sebebi olduğundan, namaz vakitlerinden biri veya ikisi oluşmayan bölgelerde bu namazların farz olmadığını ileri sürenler olmuştur. Ancak İslâm bilginlerinin çoğunluğu, vakit, namazın şartı ve sebebi olmakla birlikte, namazın asıl sebebinin ilâhî hitap olduğunu söylemişlerdir. İlâhî hitabın gereği bütün Müslümanlar, günde (24 saatte) 5 vakit namazı kılmakla mükelleftirler. Dünyada, bazı bölgelerde bazı vakitler tam olarak oluşmasa da, kutuplara yakın bölgelerde günlerce, hatta aylarca güneş doğmasa veya batmasa da bir gün 24 saattir ve tarih değişimi de buna göre olmaktadır. Bu sebeple, bir bölgede herhangi bir namazın vakti gerçekleşmiyorsa veya tam olarak belirlenemiyorsa, takdir yapılarak namazlar kılınır.

Deccal hadisi olarak bilinen hadiste Hz. Peygamber, Deccal yeryüzünde 40 gün kalacaktır. Bu kırk günün bir günü bir yıl gibi, bir günü bir ay gibi, bir günü bir hafta gibi, diğer günleri ise normal günleriniz gibi olacaktır. deyince ashab, uzun günlerde bir günlük namazın yeterli olup olmadığını sormuşlar, bunun üzerine Hz. Peygamber Hayır bir günlük namaz yeterli değildir; namaz vakitlerini takdir edersiniz. buyurmuştur (Müslim, Kitabu'l-Fiten ve Eşrâtu's-Sâat, 20).

Bu hadis, vakitlerin oluşmamasının namazı düşürmeyeceğini ve vakit oluşmayan bölge ve zamanlarda vakitlerin takdir edilerek namazın kılınması gerektiğini açıkça göstermektedir.

Yatsının çok geç oluşup çalışanların sıkıntıya düşmeleri durumunda akşam ile yatsı namazının akşam namazının vaktinde birleştirilerek kılınabilecektir.

Hz. Peygamber (a.s.) normal şartlardan farklı olan yolculuk, yağmur, çamur gibi durumlarda öğle ile ikindi ve akşam ile yatsıyı cem-i takdîm ve cem-i tehir ile birleştirerek kıldığı sahih hadislerde yer almaktadır (Buhârî, Taksîru's-Salât, 15; Müslim, Salatu'l-Müsâfir, 5-6; Tirmizî, Salât, 282; Ebû Dâvûd, Salât, 274).

Abdullah b. Abbas, Rasulullah (a.s.)ın ümmetine sıkıntı olmadığını göstermek amacıyla korku, yağmur gibi bir illet olmaksızın, Medine'de öğle ile ikindi ve akşamla yatsıyı birleştirerek kıldığını nakletmiştir (Müslim, Salâtu'l-Müsâfirîn, 6; Tirmizî, Salât, 26; Ebû Dâvûd, Salât, 274; Ahmed, Müsned, I/223, 251, 283, 346, 354, H.No:1953, 2265, 2557, 3235, 3323).

Hanefî mezhebi dışındaki mezheplerde, yolculuk, hastalık, yağmur, kar, dolu, korku gibi durumlarda, zorluk ve meşakkat bulunduğundan, öğle ile ikindi ve akşamla yatsının cem-i takdim veya cem-i tehir ile kılınabileceği, küçük farklılıklarla kabul edilmiştir (Şirbînî, Muğni'l-Muhtâc, I/271 vd.; Şîrâzî, el-Mühezzeb, I/104; İbn Kudâme, Muğnî, 2/112; Derdîr, eş-Şerhu'l-Kebîr, I/368; İbn Hazm, el-Muhallâ, III/165-166).

Kabul etmek gerekir ki, şafak normalden çok geç kaybolan yerlerde yatsı namazı için şafağın kaybolmasını beklemekte karşılaşılan zorluk ve meşakkat, müçtehitlerin namazların cem edilerek kılınmasına (birleştirilerek bir vakitte kılınmasına) cevaz verdikleri zorluklardan çok daha ağırdır. Namazların cem edilerek kılınmasının gayesi zorluğu kaldırmak olduğuna göre, bu bölgelerde yaşayan Müslümanlar gerektiğinde namazlarını cem edebilirler.

Buna göre durumu müsait olanlar yatsı namazını takvimde belirtilen saatte kılarlar. Durumu uygun olmayanlar Akşam Namazı ile cem ederek kılabilirler.

Ayrıca müslümanların çoğunluğunun kabul ettiği uygulamalara uyarak namaz kılanlar olursa onlara da saygılı olmak gerekir.

Selam ve dua ile...

Allah razı olsun Heyday kardeşim, konu akıla ve mantığa uygun ama kişinin aklına ve insiyatifine bırakılmış.
Sanırım Belçikada da öyle yatsı 00 oldugu zaman saat ayarı ile kılınıyordu , takvimle ayarlanmıştı.
Konu bizi aşar ama islamın güzelligi işte , zorluk yok kişi kendine göre ayarlıyabiliyor.
Bir yerde okumuştum, bir kadın peygamberimize kocasını şikayet ediyor, sabah namazını kılmıyor diye.
Nedenini ögrenince 'sabah kalkınca kıl' buyuruyor. Çok geç saatlere kadar çalışırmış, sabaha karşı uyudugundan sabah namazını kılamazmış. İllaki kılacaksın dememiş.
Aslında hadisleri dikkatle incelesek her konu var, hele birde gizlenen hadisler ortaya çıksa kadınlarla ilgili herşey normal olacak. Çünkü İslam mükemmel, akla aykırılık yok ama alırda saklarsan bazı yerleri boşluklar anlamsızmış gibi olur.
Soran kardeşim, tatmin oldunmu cevaplardan ?? ses yok !
Biraz sert konuşsan ses çıkarda , güzel cevaba ses yok.
Şu insanları anlıyamıyacağım galiba, nasıl davranılır hiç öğrenemiyeceğim galiba...

Cümlemizden Allah razı olsun inşaAllah melissa kardeş,esas olan yinede kimseyi kırmayacak şekilde doğru yolu işaret edebilmektir,Mevlana ne demişti? kim olursan ol yine gel , bunu düstur edinebiliyorsan ne mutlu bize ;)


Dini Sorular ve Cevaplar

MollaCami.Com