Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


vahabi ve selefi imamın arkasında namaz kılınır mı?

vahabi ve selefi imamın arkasında namaz kılınır mı?


vahabi ve selefi imamın arkasında namaz kılınır mı?



kilinmaz

Neye göre "kılınmaz" diyebiliyoruz?

vahhabilik

Itikadî sahada Vahhabîler Kelâm mezheplerini kabul etmezler. Ehl-i Sünnetin iki büyük kelam alimi Ebu Mansur el-Maturidî ve Ebu'l-Hasan el-Es'arî Vahhabîler'e göre, saf Islâm akidesini kelamî deliller kullanmak ve akli nakle (ayet ve hadislere) hakem kilmak suretiyle bulandirmişlardir. Özellikle müteşabih ayet ve hadislerin Allah Tealâ'nin şanina ve yüceliğine uygun olarak te'vil edilmesine şiddetle itiraz eden Vahhabîler, tasavvufa da ayni siddetle karsi çikarlar.
Vahhabîler, fikhî mezhep olarak Ibn Teymiyye ve ögrencisi Ibnu'l -Kayyim'in çizgisini izler. Diger mezhepleri ise istihsan, istislah, mesalih-i mürsele ... gibi delillere yer verdikleri için bid'atçilikle itham ederler.

selefilik

Selefîligin en bariz vasıflarindan birisi, müteşabih ayet ve hadisleri lugat anlamini esas alarak oldugu gibi kabul etmek şeklinde kendisini göstermektedir.
Buna göre Kur'an'da ve hadislerde Allah Teala hakkinda zikredilen “el, yüz, gelme, oturma, inme, Arş'a istiva etme, gazaplanma, gülme...” gibi sifatlar, mahlukat hakkinda ne ifade ederse, Selefîler'e göre Allah Teala hakkinda da ayni şeyi ifade eder


Kimlerin arkasında namaz kılınmaz? Hanefi imamlarının büyüklerinden Ahmed Ebul Huseyin El Kuduri El Bağdadi
(972-1037 m./362-428 h.) bu konuda diyor ki:

“Kölenin, bedevinin, fasığın, körün, veledi-zinanın (imam olmak üzere) öne geçirilmesi mekruhtur. Eğer (imam olmak üzere geçerlerse -mekruh olmakla beraber- caizdir.”

Kuduri: El Muhtasar: 1/55

YUKARDA DA BELİRTİLDİĞİ GİBİ, VAHHABİ VE SELEFİ İMAMLARIN ARKASINDA NAMAZ KILMAK CAİZDİR. FAKAT, HADİSİ ŞERİFLERDEN İSTEDİKLERİNİ KABUL EDİP İSTEMEDİKLERİNİ KABUL ETMEYEN BU İKİ MEZHEBE BAĞLI İMAMLARIN ARKASINDA NAMAZ KILMAK TAKVA EHLİ İÇİN UYGUN DEĞİLDİR.

bu şekilde kaynak vererek cevap vermeniz çok güzel olmuş.


+

Kimlerin arkasında namaz kılınmaz? Hanefi imamlarının büyüklerinden Ahmed Ebul Huseyin El Kuduri El Bağdadi
(972-1037 m./362-428 h.) bu konuda diyor ki:

“Kölenin, bedevinin, fasığın, körün, veledi-zinanın (imam olmak üzere) öne geçirilmesi mekruhtur. Eğer (imam olmak üzere geçerlerse -mekruh olmakla beraber- caizdir.”

:-)
islamdaki eşitlik nerde Ahmed ebul huseyin kudurini köleleri var sanırsam baksanıza onlardan olmazmışşş....
İnsanlıkdan nasibini almış iyi ahlaklı güzel huylu Allahını ve peygamberini ii bilen Kurana hakim her insan imam olabilir.
Ne o öyle yaa senin imamın ayrı benim imamım ayrı böyle şey olurmu...
önemli olan ibadet birde kalkmışız kılınan namaz kabul olmaz diyorsunuz.tövbe estafrullah bari bunada siz karar verin...

kölelerin imam olmamasının nedeni onların ikinci sınıf vatandaş olmasından değil onların köle olmaları hasebiyle islami eğitim alamamış olabileceği düşüncesidir. yoksa köle islami eğitim alsa onların da arkasında namaz kılınır

..islamdaki eşitlik nerde ..


köle imam olamıyor olunca eşitlik sorunu mu doğuyor :)

eşitliği imamlıkta aramayacaksın, eşitliği imamın arkasındaki safta arayacaksın. eğer köleye sen kölesin diye ayrı bir odada kıldırıyorlarsa namazı işte ozaman sorgulayacaksın..

vahhabilik

Itikadî sahada Vahhabîler Kelâm mezheplerini kabul etmezler. Ehl-i Sünnetin iki büyük kelam alimi Ebu Mansur el-Maturidî ve Ebu'l-Hasan el-Es'arî Vahhabîler'e göre, saf Islâm akidesini kelamî deliller kullanmak ve akli nakle (ayet ve hadislere) hakem kilmak suretiyle bulandirmişlardir. Özellikle müteşabih ayet ve hadislerin Allah Tealâ'nin şanina ve yüceliğine uygun olarak te'vil edilmesine şiddetle itiraz eden Vahhabîler, tasavvufa da ayni siddetle karsi çikarlar.
Vahhabîler, fikhî mezhep olarak Ibn Teymiyye ve ögrencisi Ibnu'l -Kayyim'in çizgisini izler. Diger mezhepleri ise istihsan, istislah, mesalih-i mürsele ... gibi delillere yer verdikleri için bid'atçilikle itham ederler.

selefilik

Selefîligin en bariz vasıflarindan birisi, müteşabih ayet ve hadisleri lugat anlamini esas alarak oldugu gibi kabul etmek şeklinde kendisini göstermektedir.
Buna göre Kur'an'da ve hadislerde Allah Teala hakkinda zikredilen “el, yüz, gelme, oturma, inme, Arş'a istiva etme, gazaplanma, gülme...” gibi sifatlar, mahlukat hakkinda ne ifade ederse, Selefîler'e göre Allah Teala hakkinda da ayni şeyi ifade eder



Kimlerin arkasında namaz kılınmaz? Hanefi imamlarının büyüklerinden Ahmed Ebul Huseyin El Kuduri El Bağdadi
(972-1037 m./362-428 h.) bu konuda diyor ki:

“Kölenin, bedevinin, fasığın, körün, veledi-zinanın (imam olmak üzere) öne geçirilmesi mekruhtur. Eğer (imam olmak üzere geçerlerse -mekruh olmakla beraber- caizdir.”

Kuduri: El Muhtasar: 1/55

YUKARDA DA BELİRTİLDİĞİ GİBİ, VAHHABİ VE SELEFİ İMAMLARIN ARKASINDA NAMAZ KILMAK CAİZDİR. FAKAT, HADİSİ ŞERİFLERDEN İSTEDİKLERİNİ KABUL EDİP İSTEMEDİKLERİNİ KABUL ETMEYEN BU İKİ MEZHEBE BAĞLI İMAMLARIN ARKASINDA NAMAZ KILMAK TAKVA EHLİ İÇİN UYGUN DEĞİLDİR.


Möhtərəm selman-i pak! Sizə salam olsun! Amma sonra sizə anlatmayı kendimə borc sayaraq bildirirəm ki, "sələf akidesi" ("vahabilər" deyil) Allahın Elçisinin (ona Allahın salavatı və salamı olsun!) səhabələrinin əqidəsidir və sizin bu saytınızda onları vəhabi adlandırmanız pek ecayib və anlaşılmazdır. Daha doğrusunu desək, nə sələfi, nə də vəhabi məzhəbi adlandırılan bir məzhəb yoxdur! Azərbaycanda sələf əqidəsi davamçıarı varsa da, "sələfi" və "vəhabi" dediyiniz "məzhəblər" mövcud degil! Siz bu uyumsuzluqları hangi mənbələrdən əxz ediyorsunuz. Mənim bildiyimcə, İslam düşmənlərinin uydurduğu bir ingilis "kəşfiyyatçısının" əsli bilinməyən bir yazısı (kitabı) Türkiyənin bəzi yayın evleri tarafindan çok "uğurla" hər yerə dağıtılır. Yakin ki, siz də bu uydurulanların təsiri altındasınız və ya qasıtsız yanılırsınız. Məgər siz bilmiyorsunuz ki, tarixi sələfilər Peyğəmbərimizin (s.ə.s) sadiq arkadaşlarıdır və onlar onunla bir zamanda yaşamış və onu görmüşlər. Müasir sələfilər isə Allahın Elçisinin (s.ə.s) səhabələrinin əqidə davamçılarıdır. Fövqəlqüdrətli Allah qətiyyən yol verməzdi ki, Onun Elçisinin (s.ə.s) silahdaşları siratil-müstaqimdən sapıtsınlar. Selefiler hakkında yazılanlar onlara karşı açık iftiradır.
Amma bir məsələ də var ki, islam düşmanları daima müsəlmanların adından istifadə edərək, onları aşağılamağa çalışmışlar və özlərini "sələfi" və "vəhhabi" kimi qələmə vermişlər ki, islama darbe vursunlar. ..

vahhabilik

Itikadî sahada Vahhabîler Kelâm mezheplerini kabul etmezler. Ehl-i Sünnetin iki büyük kelam alimi Ebu Mansur el-Maturidî ve Ebu'l-Hasan el-Es'arî Vahhabîler'e göre, saf Islâm akidesini kelamî deliller kullanmak ve akli nakle (ayet ve hadislere) hakem kilmak suretiyle bulandirmişlardir. Özellikle müteşabih ayet ve hadislerin Allah Tealâ'nin şanina ve yüceliğine uygun olarak te'vil edilmesine şiddetle itiraz eden Vahhabîler, tasavvufa da ayni siddetle karsi çikarlar.
Vahhabîler, fikhî mezhep olarak Ibn Teymiyye ve ögrencisi Ibnu'l -Kayyim'in çizgisini izler. Diger mezhepleri ise istihsan, istislah, mesalih-i mürsele ... gibi delillere yer verdikleri için bid'atçilikle itham ederler.

selefilik

Selefîligin en bariz vasıflarindan birisi, müteşabih ayet ve hadisleri lugat anlamini esas alarak oldugu gibi kabul etmek şeklinde kendisini göstermektedir.
Buna göre Kur'an'da ve hadislerde Allah Teala hakkinda zikredilen “el, yüz, gelme, oturma, inme, Arş'a istiva etme, gazaplanma, gülme...” gibi sifatlar, mahlukat hakkinda ne ifade ederse, Selefîler'e göre Allah Teala hakkinda da ayni şeyi ifade eder


Kimlerin arkasında namaz kılınmaz? Hanefi imamlarının büyüklerinden Ahmed Ebul Huseyin El Kuduri El Bağdadi
(972-1037 m./362-428 h.) bu konuda diyor ki:

“Kölenin, bedevinin, fasığın, körün, veledi-zinanın (imam olmak üzere) öne geçirilmesi mekruhtur. Eğer (imam olmak üzere geçerlerse -mekruh olmakla beraber- caizdir.”

Kuduri: El Muhtasar: 1/55

YUKARDA DA BELİRTİLDİĞİ GİBİ, VAHHABİ VE SELEFİ İMAMLARIN ARKASINDA NAMAZ KILMAK CAİZDİR. FAKAT, HADİSİ ŞERİFLERDEN İSTEDİKLERİNİ KABUL EDİP İSTEMEDİKLERİNİ KABUL ETMEYEN BU İKİ MEZHEBE BAĞLI İMAMLARIN ARKASINDA NAMAZ KILMAK TAKVA EHLİ İÇİN UYGUN DEĞİLDİR.


Peyğəmbərimizin (s.ə.s) sələflərindən kimləri örnək gətirə bilərsiniz ki, onlar, sizin yazdığınız gibi, "...HADİSİ ŞERİFLERDEN İSTEDİKLERİNİ KABUL EDİP İSTEMEDİKLERİNİ KABUL ETMEYEN..."-lərdəndirlər?

kilinmaz


Sayın talib! Sen şeyhulislammısan və ya büyük din üləmasımısan ki, böylə bir fetva verirsən? Katı sualıma göre üzr diliyorun, sayın Talib kardeş! F. Salafi

vahhabilik

Itikadî sahada Vahhabîler Kelâm mezheplerini kabul etmezler. Ehl-i Sünnetin iki büyük kelam alimi Ebu Mansur el-Maturidî ve Ebu'l-Hasan el-Es'arî Vahhabîler'e göre, saf Islâm akidesini kelamî deliller kullanmak ve akli nakle (ayet ve hadislere) hakem kilmak suretiyle bulandirmişlardir. Özellikle müteşabih ayet ve hadislerin Allah Tealâ'nin şanina ve yüceliğine uygun olarak te'vil edilmesine şiddetle itiraz eden Vahhabîler, tasavvufa da ayni siddetle karsi çikarlar.
Vahhabîler, fikhî mezhep olarak Ibn Teymiyye ve ögrencisi Ibnu'l -Kayyim'in çizgisini izler. Diger mezhepleri ise istihsan, istislah, mesalih-i mürsele ... gibi delillere yer verdikleri için bid'atçilikle itham ederler.

selefilik

Selefîligin en bariz vasıflarindan birisi, müteşabih ayet ve hadisleri lugat anlamini esas alarak oldugu gibi kabul etmek şeklinde kendisini göstermektedir.
Buna göre Kur'an'da ve hadislerde Allah Teala hakkinda zikredilen “el, yüz, gelme, oturma, inme, Arş'a istiva etme, gazaplanma, gülme...” gibi sifatlar, mahlukat hakkinda ne ifade ederse, Selefîler'e göre Allah Teala hakkinda da ayni şeyi ifade eder


Kimlerin arkasında namaz kılınmaz? Hanefi imamlarının büyüklerinden Ahmed Ebul Huseyin El Kuduri El Bağdadi
(972-1037 m./362-428 h.) bu konuda diyor ki:

“Kölenin, bedevinin, fasığın, körün, veledi-zinanın (imam olmak üzere) öne geçirilmesi mekruhtur. Eğer (imam olmak üzere geçerlerse -mekruh olmakla beraber- caizdir.”

Kuduri: El Muhtasar: 1/55

YUKARDA DA BELİRTİLDİĞİ GİBİ, VAHHABİ VE SELEFİ İMAMLARIN ARKASINDA NAMAZ KILMAK CAİZDİR. FAKAT, HADİSİ ŞERİFLERDEN İSTEDİKLERİNİ KABUL EDİP İSTEMEDİKLERİNİ KABUL ETMEYEN BU İKİ MEZHEBE BAĞLI İMAMLARIN ARKASINDA NAMAZ KILMAK TAKVA EHLİ İÇİN UYGUN DEĞİLDİR.


Sayın selman-i pak! selefi imamlarının hangısı şərəfli hədislərdən istədiklərini qəbul etmiş və istəmədiklərini isə rədd etmişlər? Örnək gətirməli olsanız yalnız səhih nasslara istinad etməyinizi rica edirəm. F.S.


Dini Sorular ve Cevaplar

MollaCami.Com