Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


Yayaya Yol Vermeyene Ceza




Uzmanlar tarafından tasarlanan yeni Elektronik Denetleme Sistemi (EDS), sinyalizasyonların olmadığı noktalarda geçiş üstünlüğü olmasına rağmen yayalara yol vermeyen sürücüleri tesbit edecek.

Yayaya yol vermeyene ceza

Uzmanlar tarafından tasarlanan yeni Elektronik Denetleme Sistemi (EDS), sinyalizasyonların olmadığı noktalarda geçiş üstünlüğü olmasına rağmen yayalara yol vermeyen sürücüleri tesbit edecek. Yanına yaklaşan yayayı otomatik algılayabilen sistem, aynı anda sürücüye ceza kesebiliyor.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi iştiraklerinden İSBAK A.Ş. akıllı ulaşım sistemlerini geliştirmek için çalışmalarını sürdürüyor. Kâğıthane’deki merkezde tasarlanan sistem şehrin birçok noktasında kullanılıyor. Merter’deki trafik kontrol merkezinde ise trafik polisleri kural ihlali yapan sürücüleri tesbit ederek cezai müeyyide uyguluyor. Sistem, İstanbul’da 220 noktada hizmet veriyor. Ancak uzmanlar, bu sayının oldukça yetersiz kaldığını belirtiyor. Uzmanlar, megakent için bu rakamın en az 10 katı EDS sisteminin olması gerektiğini vurguluyor.


İSBAK yetkilileri EDS teknolojisindeki yenilikleri anlattı. Kağıthane’deki merkezde sistem hakkında bilgi veren yazılım uzmanı ve Bilgisayar Mühendisi Mahmut Bulut, aralarında kırmızı ışık ihlâlleri, şerit ihlâlleri, hız ihlâlleri ve ters yöne giren araçların tesbitlerinin de olduğu 12 başlığın EDS’de birleştiğini söyledi.

Sistemin yetersiz olduğunu vurgulayan Bulut, “Şu an faaliyet gösteren 220 noktada EDS var. Bu adetlerin giderek artması gerekiyor. Özellikle kırmızı ışıkta kurulan yerlerde bu sistem sayesinde yüzde 90 iyileşme gördük. Hızla alâkalı İstanbul’da birçok kaza gerçekleşmekte. Bu da trafiğin akışını olumsuz yönde etkilemekte” diye konuştu.

Sistemin hiçbir şekilde açığının bulunmadığını belirten Bulut, “EDS sisteminde sürücülerin kaçması mümkün değil. Hem hız hem de şerit ihlâli anlamında olsun bu sistemin herhangi bir açığı yok. Hatta kırmızı ışıkta 5 araç aynı anda ihlâl yaptığı takdirde sistem bunu da algılamakta. Bir aracın hız limitini aştığı takdirde veya kırmızı ışık ihlâli yaptığı takdirde sistem bunu algılayabiliyor.”

Sinyalizasyonların olmadığı noktalara yaya EDS’lerinin kurulacağını anlatan Bulut, bu sistemin yanına yaklaşan yayayı otomatik olarak algıladığını ve yayaya yol vermeyen sürücüyü tesbit ederek ceza kesebildiğini söyledi.

HIZ KORİDORU, KAZALARI AZALTTI

HIZ koridoru sistemini İstanbul’daki bazı tünellere ve caddelere kurduklarını dile getiren Bulut, bu sistem sayesinde hız limitini aşan sürücülerin azaldığını söyledi. İstanbul dışında da bu sistemin kullanılması gerektiğinin altını çizen Bulut, “Bu sistem araçların belli bir koridorda yaptığı hızları ortalama hız hesaplayarak algılamakta ve cezaya dönüştürmekte.

Türk sürücü kültüründe şöyle bir şey var; radar noktasına yaklaşılırken hız düşürülüyor, daha sonra araçlar hızını yükseltebiliyor. Bu sistemde uzun aralıklarda koridorlar oluşturuyoruz. Burada sürücüler hız limitlerini aşmamaları gerekiyor. Bu da aracın kurallara riayet etmesini sağladığı için trafikte güvenliği sağlıyor. İstanbul dışında da bu sistem uygulanmalı.

Karayollarında oluşan kazaların birçoğu hız temelli kazalar. Sürücüler bu sistem sayesinde araçların hızlarını düşürmek zorunda kalacaklar. Şehirler arası yollarda bu kesinlikle kullanılmalı. İstanbul’da bu sistemden performans aldığımız noktalar; tüneller. Tünelde güvenli bir şekilde trafik akışı sağlanıyor. Yüzde 99 oranında kazaların azaldığını görüyoruz.” şeklinde konuştu.


Yeni Asya Gazetesi


Haberler

MollaCami.Com