Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


Sünnetimi terk edene Allah ve nebiler lanet eder

Beyhaki kendi senedi ile Hz. Aişe r.a.'den nakletti ki Rasûlullah s.a.v. şöyle buyurdu:

"Altı sınıf insana Allah lanet etmiş ve duaları Allah katında kabul olunan Nebiler de lanet etmişlerdir.
Bunlar şu kişilerdir:

1. Allah-ü Teâla'nın Kitabına herhangi birşey ekleyen.
2. Allah'ın takdirini (kaderini) yalanlayan.
3. Baskıyla (otorite ile), Allah'ın aziz kıldığını zelil, zelil kıldığını aziz kılan.
4. Allah-ü Teâla'nın haram kıldığı şeyleri helalleştiren.
5. Allah'ın yakınlarıma yapılmasını haram kıldığı şeyi helalleştiren.
6. Benim sünnetimi terk eden."

Bu hadisi Taberani ve Hakim de naklederek sahihtir dediler.(1)


İmam Suyuti / SÜNNETİN İSLAMDAKİ YERİ

(1) Bkz: Tirmizi 2154, İbn Hibban, Es-Sahih 7/501, Taberani, Mucemu'l-Evsat 2/398, El-Mucemu'l-Kebir 3/136, El-Hakim, Mustedrek 1/36 ,2/525, 4/90; Heysemi, Mecmu'uz-Zevaid 1/176, 7/205, Es-Suyuti, Camiu's-Sağir 2/46

Peygamberimiz S.A.V. "Bıyıkları kısaltın, sakalı uzatın" (Tirmizi, 2764)
"Biz bıyıkları kısaltmak ve sakalı bırakmakla emrolunduk" (Tirmizi, 2765)
buyurmasına rağmen ülkemizde müslüman erkeklerin bu hadise muhalefet ederek tam tersini yapıyor; bıyığı uzatıp sakalı kazıtıyor, Bu kuvvetli sünnete muhalefetle düşünün üzerimize evlerimize Allah'ın ve nebilerin laneti yağıyor. Ne kadar acıdır ki %99'u müslüman olan ülkede yaşıyoruz. İmamlarımız yüzü dahi çizgisiz dosya kağıdı gibi. Rabbim bize sünnetleri anlamayı ve yaşamayı nasib etsin.

Peygamberimiz S.A.V. "Bıyıkları kısaltın, sakalı uzatın" (Tirmizi, 2764)
"Biz bıyıkları kısaltmak ve sakalı bırakmakla emrolunduk" (Tirmizi, 2765)
buyurmasına rağmen ülkemizde müslüman erkeklerin bu hadise muhalefet ederek tam tersini yapıyor; bıyığı uzatıp sakalı kazıtıyor, Bu kuvvetli sünnete muhalefetle düşünün üzerimize evlerimize Allah'ın ve nebilerin laneti yağıyor. Ne kadar acıdır ki %99'u müslüman olan ülkede yaşıyoruz. İmamlarımız yüzü dahi çizgisiz dosya kağıdı gibi. Rabbim bize sünnetleri anlamayı ve yaşamayı nasib etsin.



SubhanAllah! kalınlaştırdığım sözünüz çok iddialı olmamış mı? Sakal bir Müslümanın şiarıdır Müslümana yakışır, Allah Rasulünün sünetidir ama bundan sonrası aşırılıktır.

SubhanAllah! kalınlaştırdığım sözünüz çok iddialı olmamış mı? Sakal bir Müslümanın şiarıdır Müslümana yakışır, Allah Rasulünün sünetidir ama bundan sonrası aşırılıktır.


Sakal sünnetini terkeden; İlk hadise göre altı sınıf insandan sünneti terkeden sınıfına giriyor. Dolayısıyla hadise göre Allah'ın ve Nebilerin lanetine uğrayan sınıfın altıncısı oluyor. Ayrıca Sakalı kazımak dört mezhebe göre haramdır. Sakalı uzatıp bıyığı kazımak fıtrattandır, sakalı kazımak fıtratı bozmaktır.

Sakal sünnetini terkeden; İlk hadise göre altı sınıf insandan sünneti terkeden sınıfına giriyor. Dolayısıyla hadise göre Allah'ın ve Nebilerin lanetine uğrayan sınıfın altıncısı oluyor. Ayrıca Sakalı kazımak dört mezhebe göre haramdır. Sakalı uzatıp bıyığı kazımak fıtrattandır, sakalı kazımak fıtratı bozmaktır.


Tabi bu hadisten ne anladığınıza bağlı olarak değişir. "Şüphesiz Allah, sizin suretlerinize ve mallarınıza bakmaz. Ancak amellerinize ve kalplerinize bakar" (Müslim) kardeşim.

Sünneti terk edene Allah'ın lanet etmesi "genel" anlamda söylenmiş bir söz olabilir ancak. Yoksa tek tek sünnet değildir kasdedilen. Mesela zaman zaman Namaz'ların Sünnetini terk ettiğimiz oluyor, bu durumda Allah bize lanet mi ediyor? Adı üzerinde sünnet. Kelime ve kavramları yerli yerinde kullanalım.

Sakala karşı değilim bende sakallıyım : ))

Tabi bu hadisten ne anladığınıza bağlı olarak değişir. "Şüphesiz Allah, sizin suretlerinize ve mallarınıza bakmaz. Ancak amellerinize ve kalplerinize bakar" (Müslim) kardeşim.

Sünneti terk edene Allah'ın lanet etmesi "genel" anlamda söylenmiş bir söz olabilir ancak. Yoksa tek tek sünnet değildir kasdedilen. Mesela zaman zaman Namaz'ların Sünnetini terk ettiğimiz oluyor, bu durumda Allah bize lanet mi ediyor? Adı üzerinde sünnet. Kelime ve kavramları yerli yerinde kullanalım.

Sakala karşı değilim bende sakallıyım : ))


Sakalın sünnet oluşu fazlalık bir sünnet değildir.Çünkü Efendimiz sakal bırakmayı emretmiştirki bu emir,vucup sakal bırakmanın vacip olduğunu ifade etmek içindir.
vacip olmayan bir sünnet olduğunu kabul etsek bile bu Rasulullah sünneti terk edilmek için değil,biz onunla amel edelim,zahiren ve batınen o sünneti kendimize yakıştıralım diye meşru kılınmıştır.Rasûlullah (s.a.s) ümmetini, kılık kıyafet ve dış görünüşleri bakımından müşriklere benzemekten alıkoymuş; "Kim bir kavme benzerse, onlardandır" (Ebu Davud, Libas, 4) hadisiyle de müslümanları uyarmıştır. Özellikle sakal bırakmaları hususunda mü'minlere tavsiyelerde bulunmuş, çeşitli hadisleriyle de sakalın müslüman için taşıdığı önemi belirtmiştir.

Sakal traşı, Nisa süresinin 119. ayetinde sözü edilen Allah'ın yarattığı şeyi değiştirmek demektir. Şeytana uyularak yapılân bu hareket de yasaktır. Sakal, erkekleri kadınlardan ayıran bir özelliktir. Sakalını traş eden erkekler kadınlara benzemektedirler. Erkeklerin kadınlara benzemesi de dinen yasaklanmıştır.
Nevevi diyorki: “Acemlerin âdeti sakallarını kesmekti. Şeri'at bunu nehy etmiştir.

[QUOTE=RedveKabul;293462]Tabi bu hadisten ne anladığınıza bağlı olarak değişir. "Şüphesiz Allah, sizin suretlerinize ve mallarınıza bakmaz. Ancak amellerinize ve kalplerinize bakar" (Müslim) QUOTE] hadisi sakal serbestliğine yorumlarsan; dövme yapmanda da bir mahsur yok ozaman ötle mi ? :-))

hadisi sakal serbestliğine yorumlarsan; dövme yapmanda da bir mahsur yok ozaman ötle mi ? :-))


hayır ötle değil : )), yahu yazıyı nasıl okuyorsunuz anlamıyorum ki

nerede hadisi sakalın serbestliğine yorumladım? ayrıca hadisin dövme yaptırma ile ne alakası var. "Dövme yapana yaptırana Allah lanet etsin" şeklinde hadisler vardır. Ayrıca konun "kadınlara benzeme" ile uzaktan yakından alakası yok. Allah'ın Rasulü entari giyiyordu, arap ülkelerinde hala giyiniliyor, keza benim erkek kardeşim de giyiniyor, bu durumda "kadına benziyorsunuz" deyip onlara lanet mı okuyacağız?

Bu konuda üç görüş vardır; sakal sünnet, sakal vacip, sakal farz. Dileyen dilediği görüşe göre amel etsin. Sünnet diyen görüşü görmezden gelip "sakalını kesenlere Allah ve Rasulu lanet eder" demek büyük bir vebaldir, altıdan kalkamazsınız. Rahmetli, mekanı cennet olsun Seyyid Kutup'un sakalı yoktu keza kendisine çok saygı duyduğum rahmetli Ercüment Özkan da sakalsızdı ve daha başkaları da var. Hatta bu forumun çok sevdiği Mehmet Şevket Eygi'de sakalsız.

Ne yani şimdi hepsi lanetli mi?

hayır ötle değil : )), yahu yazıyı nasıl okuyorsunuz anlamıyorum ki

nerede hadisi sakalın serbestliğine yorumladım? ayrıca hadisin dövme yaptırma ile ne alakası var. "Dövme yapana yaptırana Allah lanet etsin" şeklinde hadisler vardır. Ayrıca konun "kadınlara benzeme" ile uzaktan yakından alakası yok. Allah'ın Rasulü entari giyiyordu, arap ülkelerinde hala giyiniliyor, keza benim erkek kardeşim de giyiniyor, bu durumda "kadına benziyorsunuz" deyip onlara lanet mı okuyacağız?

Bu konuda üç görüş vardır; sakal sünnet, sakal vacip, sakal farz. Dileyen dilediği görüşe göre amel etsin. Sünnet diyen görüşü görmezden gelip "sakalını kesenlere Allah ve Rasulu lanet eder" demek büyük bir vebaldir, altıdan kalkamazsınız. Rahmetli, mekanı cennet olsun Seyyid Kutup'un sakalı yoktu keza kendisine çok saygı duyduğum rahmetli Ercüment Özkan da sakalsızdı ve daha başkaları da var. Hatta bu forumun çok sevdiği Mehmet Şevket Eygi'de sakalsız.

Ne yani şimdi hepsi lanetli mi?


Tamam dört mezhebe göre haram olan sakalı kazımak size göre haram değil. "Şüphesiz Allah, sizin suretlerinize ve mallarınıza bakmaz. Ancak amellerinize ve kalplerinize bakar" (Müslim) hadisini sakalı kesmeye delil getiremezsiniz ben onu demek istedim. Üstelik sakal sünnetini yatsı namazının sünneti ile kıyaslamanız da yanlış. Dini yaşarken Seyyit Kutup, Mehmet Şevket Eygi, Ercüment Özkan gibi zatlara değil Peygamberimize bakmak lazım, bu da ayrı bir hata.

Tamam dört mezhebe göre haram olan sakalı kazımak size göre haram değil. "Şüphesiz Allah, sizin suretlerinize ve mallarınıza bakmaz. Ancak amellerinize ve kalplerinize bakar" (Müslim) hadisini sakalı kesmeye delil getiremezsiniz ben onu demek istedim. Üstelik sakal sünnetini yatsı namazının sünneti ile kıyaslamanız da yanlış. Dini yaşarken Seyyit Kutup, Mehmet Şevket Eygi, Ercüment Özkan gibi zatlara değil Peygamberimize bakmak lazım, bu da ayrı bir hata.


kardeşim benim demediğim şeyi bana kendi ağzınızdan söyletmeyin. Nerede o hadisi sakal kesmeye delil verdik?
Sakal Sünnetini namaz sünnetiyle kıyaslamak yanlış ise doğrusunu siz söyleyin? Zaman Zaman Namaz'ın sünnetini terk edene "Allah ve Rasulü lanet eder" diye bir hadis duydunuz mu? Duymadınız. O halde sakal Namaz'dan daha mı önemli ki lanet vurgusu yapılmış?

Güzel kardeşim konunun ne kadarına vakıfsınız bilmiyorum, mesele sizin sandığınız gibi salt sakal mevzusu değil işin başka boyutlarıyla beraber anlamak zorundasınız. Aksi halde işte “Allah ve Rasulü lanet eder” şekilde meseleyi çığrından çıkarırsınız. Ne demek istediğimi izah edeyim;

“Allah izarını uzatan kimsenin yüzüne bakmaz.” (Nesai)
“İzarın, aşık kemiklerini (ayak bilek kemiklerini) aşan kısmı ateştedir.” (Buhari)

Bilmeyenler için izar;

Şimdi yukarıdaki hadis gayet açık, “izarını uzatanın yüzüne Allah bakmaz” ve “ayak bileklerini aşan kısım ateştedir”. Gerçi abdest uzuvlarına ateşin dokunmayacğı hadisi ile bu hadisler çelişiyor ama konumuz bu değil. ("Parmaklarınızın arasını hilalleyiniz ki onların arasına Cehennem ateşi girmesin” Ebu Davud, Tirmizi, Nesai vs)

Şimdi sen izarına (pantolon) giyerken ayak bileklerini aşmayacak şekilde dikkat ediyor musun, etmiyor musun? Allah için samimi cevap vermeni bekliyorum.
Zira sakal bırakıp ahkam kesmek kolay. Bir başka boyutuyla; bu hususa riayet etmeyen milyonlarca Müslüman’ın “Allah yüzlerine bakmayacak” ve “bilekleri ateşte” midir? Din bu mudur?

Seyyid Kutup ve diğerlerini örnek verirken “Sünnetimi terk edene Allah ve Rasulü lanet eder “sözünün batıllığını göstermek için sadece örnek olarak verdim.

Hangi Müslüman zaman zaman sünnetleri terk etmez? Onun içindir ki zaten farz değil adı üzerinde Sünnettir. Eğer Sünneti terk etmek laneti gerektiriyorsa Farz ile aralarındaki fark kim izah edecek ?

“Sünnetin terki ile cehennemlik oluruz” diyen bir tane alim getirin bana?

Tekrar ediyoruz sakal Allah Rasülünün sünnetidir, Müslümanın şiarıdır ve gereklidir. Bayan olsun erkek olsun karşıdan bakıldığında müslüman mı hıristiyan mı yahudi mi veya ateist mi diye ayırt edilemiyorsa bir yerde sorun var demektir.
Peygamberimiz; “Müşriklere muhalefet edin (benzemeyin) sakalları bırakın, bıyıkları kırpın" buyurmuştur.
Bu hadisle bazı alimler sakalı şiddetle savunurken bazıları o günün şartlarından dolayı demişler.
Peygamberimizin Kuranı açıklamaya yönelik sünnetine sıkıca sarılmalıyız diye düşünüyorum, bunun dışındakileri takıntı haline getirmemeliyiz.
Orda amaç müşriklere benzememek. Maalesef ayrıntıları abarttığımızdan ayrıntılar gözümüzde dini oluşturan temel unsurlar halini alıyor, önemli olan dengeyi korumak ve Sünnetin özünü kavrayabilmektir.

Allah Rasulünü ne bıraktığı sakalında, nede giydiği yöresel kıyafette arayalım. Elbette bunlara da riayet edelim, sünnetini ihya edelim ancak asıl olan Peygamberin Kuran’ı yaşamına nasıl geçirdiğini, adalet anlayışını, toplumdaki davranış biçimini örnek almak olmalıdır.

Tamam senin dediğin gibi; "Sünneti terk edene Allah'ın lanet etmesi "genel" anlamda söylenmiş bir söz olabilir " diyerek hadisi genel anlamda "Resulullahın Yolu" olarak kabul edersek, değil sünnetler farzlar terkedildiği ülkemizde (Diyanete göre 5 vakit namaz kılanların oranı %2,5) Faiz almış yürümüş...Milletimiz lanetten okadar uzak mı ? Şu halimize Allahın rahmeti coşar mı ? Bence fazla polyanacı bakıyorsunuz. Dediğiniz gibi paçalarımızın boyundan dahi (imamlarımız dahil) sınıfta kalıyoruz. Fakat benim paçalarım hakkında kötü zan yapmışsın. :-)

Yani hadisi genel "Resulullahın Yolunu terkedene tehdit" olarak düşünsek bile milletçe yine tutar yanımız yok. Dikkat ederseniz ben halkın geneli için konuştum.

tamam anlasildi sen meseleyi anlamayacaksin

tamam anlasildi sen meseleyi anlamayacaksin


Sünnet olan sakalın bir tutam boyunda olmasıdır, hepsini kesmek haramdır. Siz tüm sünnetleri aynı kefeye koyuyorsunuz; burada anlaşamıyoruz. Misvak veya sarık sünnetini terketmek haram değil fakat sakalı kesmek haramdır. Şeriata göre bir müslümanın sakalını zorla kesen kişi bir uzvunu kesmiş gibi diyet öder. Sakalla ilgili Fetvaya göre Efendimiz s.a.v. sakalını hiç kesmemiştir, diğer bütün peygamberlerde sakallı idiler, Efendimizin bu sünnetini sahabe-i kiram efendilerimizde terk etmediği için , müçtehit alimlerimiz sakal bırakmayı ümmetin bütün erkeklerine vacibtir hükmünü vermişlerdir bazı alimlerce farzdır diyenlerde vardır.
vesselam


Hadis ve Sünnet

MollaCami.Com