Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


Adem Kıssasında Ne denmek İsteniyor?

selamlar,Kıymetli Yorumcu arkadaşlar,Adem Kıssası Kur'anda
2/34-35-36-37-38 ve 7/19-20-21-22-23-24-25-26-27 ve 20/117-118-119-120-121-122-123 ayetlerde geçiyor.şimdi bu ayetlrde geçen dikkat çekici kelimelerin anlamlarını tahlil edelim ve bu anlamların bize ne demek istediğini anlamaya çalışalım.işte o kelimeler:
Cennet:
1-ahiretteki ebedi zevk yurdu
2-yeşil mümbit bir bahçe anlamına geliyor.
bence burada 2.anlamı vermemiz ayetin mantığına daha uygun düşüyor.
Şecere:
1-ağaç
2-mal ihtilafı,alacak verecek davası
bence burada 2.anlamı vermemiz ayetin mantığına daha uygun düşüyor.
Zevg:
1-tatmak
2-karşılığını görmek
SEVATUHUMA:
Kötülük,çirkin davranış anlamlarında kullanılıyor
BEDA:
ortaya çıkarmak demektir.
VARAK:
1-cennet yaprağı
2-rızık,mal,para
İhbituu:
2/61,74'te,11/48ayetlerindede görüleceği üzere bu fiil gökten bir şeyi indirmek anlamında değil,yeryüzünde yatay hareket eden şeyler anlamında kullanılıyor.
Libas:
manevi elbise,manevi örtü anlamına geliyor.
inzal:
1-gökten indirme(vahiy)
2-manevi veya mecazi indirme
bence burada 2.anlamı vermemiz ayetin mantığına daha uygun düşüyor.
Huld:
uzun,sürekli,devamlı anlamlarına gelmektedir.
Öyleyse Adem Kıssasında anlatılan ve bize denmek istenen Şunlardır:
Kuran’ı Kuranla anlama metoduna uyarak konunun içine araştırdığımız bu kelimelerin Kurani karşılıklarını monte ettiğimizde aşağıdaki metin ortaya çıkmaktadır.
Allah,Adem ve eşini cennet denen çok verimli bir bahçeye yerleştirip onlara burada yaşamalarını tavsiye edip,bazı uyarılarda bulunuyor.Şeytan konusunda onları sakındırıyor ve şeytan’ın onlar için apaçık bir düşman olduğunu bildiriyor.Verimli olan bu bahçeden yiyin için ama dunya malına tamah etmeyin.Ben Allah olarak rızkınızı burada vereceğim,eğer buna uyarsanız acıkmanız veya bir eksiklik olmayacak.Ama şeytan onları açlık,fakirlik duyguları ile vesveselendiriyor.2/268. Bahçe mallarından ihtiyaç fazlasını biriktirip istif etmeye yönlendiriyor.

O zaman insanda bulunan bu mal ve dünya hayatına düşkünlük ihtirası ortaya çıkıyor ve Allah onlara benim emrimi neden tutmadınız,Bana niye güvenmediniz,Ben sizi rızıklandıracağım dememiş miydim? diyerek onları cennet denilen bu bahçeden çıkartıp başka bir mekana yolluyor.kurak bir bozkıra ve onlara bu bahçeden kovulmanıza neden olan hatalarınız için size bu çirkinliklerinizi örtecek libas indirdim diyor.Bu libaslarda Kuran’da indirilen infak,sadaka ve zekat ayetleri olup ademoğlunun bu ihtirasını törpülemek için uyması gereken ve tavsiye edilen amellerdir.

Bugunkü dünyanın sosyal ve ekonomik pozisyonuna baktığımızda insanoğlunun aslında sıfır noktasından fazla ileri gidemediği ve birçok noktada aynı yerde kaldığını gösteriyor.Allah yeryüzüne rızıkları eşit olarak göndermesine rağmen bazı ademoğulları öyle bir biriktirme ve istif hastalığına tutulmuşlar ki Avrupa’daki ademoğlunun yıllık geliri yirmibin dolar iken Afrikadaki ademoğlu açlıktan ölmektedir.
yani kısaca burada vurgulanmak istenen şey eşitliktir.
selamlar,sevgiler.


akıllarıyla yaptıkları şeylerde dinin ibadet kapsamı içine girmez diye düşünüyorum.yani akıl başka bir şey vahiy başka bir şeydir.vahiy değişmez çünkü o temel prensipler kitabıdır.a


başlığı görünce dikkatimi çekmişti bu adem kim diye bizim oradaki ademmi diye :(
Ama birde baktımki Adem Aleyhissaletü vesselamdan bahsediliyor.
O mübareklerin ismi yazılırken söylenirken hürmet edeb kelimeleriniz uunutmayalım kardeşlerim.
Ne güzel söylemişsiniz akıl başka şey vahiy başka şey vahiy değişmez.
O halde bizlerin bu ayetlerde tercih hakkı yok sanırım.


Kur'ân-ı Kerîm ve Tefsir

MollaCami.Com