Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


namazda önünden geçmenin hükmü ( ..lütfen cevaplarmısınız..)

benim sormak istedigim soru ramazan ayında başıma gelen bi olayla ilgili şöyle ki;
mukabelemizin son günüydü ve hatim duamız yapıldı herkes duadan sonra dagılmaya başlamıştı ve camiide cok az bi cemaat kalmıştı bende son gün oldugu için iki rekat namaz kılmak istemiştim ve özellikle bir direğin önünde tam namazıma niyet etmiş sureleri okurken bi bayan hızlıca bana çarparak önümden geçti çarpmasının hızıyla o an dengemi zor sagladım istemeyerekte olsa namaza olan dikkatim dagıldı ve o kadına içimden söylendim nasıl bi insan bu dedim çok kızdım hani namazdayken önünden gecmek günah deniliyo bu camidede gecerlimi ve o kadın bu hareketinden sorumlu degilmi? ben kendim o kadına söylendiğim içinde günah etmişmiyimdir
lütfen bilgilendirebilirimisiniz çok sevinirim.... teşekkürler

Buyrun kardeşim..

http://hadis.ihya.org/buhari/konu/210.html

soruyu da hadisleri de okudum,

evet namaz kılanın önünden geçmektense 40 sene beklemek lazım ,

ama burda bir ihtimal düşünülebilir mi ,

şunu demek istiyorum,

nafile ibadetlerin gizli yapılması en güzel değil midir?

sizi kasdederek söylemiyorum lütfen yanlış anlamayınız,genel hüküm olarak konuşuyorum,

toplum içinde belki riyaya düşerek kılacağımız 2 rekat nafile namazı evimizde kılmamız daha uygun olabilir,

belki Rabbim sizi riyadan koruyup uyarmak istemiştir,

birde cemaat içinde namaz kılarken önden geçilme ihtimalini muhakkak düşünmek ve ona göre durmak lazım,

yani en önde,duvara yakın veya dediğiniz gibi direk varsa direğin arkası veya paravan arkası,

hiç bişey yoksa sütre koyup karşı tarafı da günaha sokmamak lazım,

özellikle hanımlarda bu konuda büyük problemler var,

camii adabını maalesef çoğu hanım bilmiyorlar,

özellikle türbelere yakın camilerde bunu ayan-beyan görebilirsiniz,

genelde kadın cemaatte fazla oluyor bu tür camilerde ve inanın sesden duramıyorsunuz,

neredeyse sünnetle farz arası bile konuşmalar oluyor,

maalesef hocaefendi genelde ikaz ediyor,

hanımlar lütfen sessiz olalım diye,

dikkatli olmak lazım,

güzel bir soruydu,teşekkürler.......

Evet maalesef camide bayanlar bunlara hiç dikkat etmiyorlar dediğim gibi özellikle bende bir diregin önünde namazıma durmuştum ama ne yazıkki düşüncesiz insanlar olabiliyor
birde ben Tahiyyetü’l-mescid,i düşünerek namaz kılmak istemiştim şöyle ki;
Peygamber aleyhisselâm’ın mescide gelen sahâbîlerine iki rek`at namaz kılmaları hususundaki bu emri, bir câmiye giren kimsenin, oturmadan önce “tahiyyetü’l-mescid” denen iki rek`at namaz kılmasının uygun olacağını göstermektedir.
Mescide giren bir kimse, üzerinde bulunan bir kaza namazı borcunu, bir sünnet namazı veya herhangi bir nâfileyi kılabilir, böylece tahiyyetü’l-mescid görevini de yerine getirmiş olur..
Tahiyyetü'l mescid namazı, mescide girildiğinde daha oturmadan kılınmalıdır Faziletli olan da budur Oturulduktan sonra da kılınır Bazıları; oturmadan kılınırsa eda, oturduktan sonra kılınırsa kaza olur, demişlerdir

ben bu fetvayı başka bir yerde okumuştum ogun camiiye gider gitmezde mukabele başladıgı için kılamamıştım bunu düşünerek iki rekat namaz kılmak istedim ama böyle bişey yaşadım ve ogun cok üzülmüştüm bundan sonra daha dikkatli davranmaya çalışacağım..

Bilgilendirdiginiz için cok teşekkür ediyorum sayın selman-i pak ve cepni kardeşlerim allah razı olsun[/left]

Cepni ye katiliyorum. Sükür v.s için kilinan namazlar için en uygunu gizli yapilmasidir.
Duha mescit namazi gibi nafileler camide kilinabilir. (tesvik olur, yinede riyaya dikkat!)

Soruyuda cevaplarıda okudum ama bir yerde parantez açmak istiyorum.1.Hadisi şerif şu 'biri önünden geçmeye çalışırsa onu defetsin.Dinlemezse onunla mukatele etsin.ila ahir' arkadaşlar bu hadisi şerif daha sonra nesih edilmiştir.Yani bu hüküm şu halde cari değildir.Namazda önümüzden geçenlerle mukatele etmiyoruz.Tabiki namaz kılan bir kimse rabbimizin huzurunda olduğu için önünden geçmemek gerekir.Genel olarak bilmeyen insanlar geçtikleri için bizlere usulüne uygun uyarmak düşüyor.

Namaz kılanın Önünden Geçmemek

Abdullah b. Yusuf bize anlatarak dedi ki: Mâlik bize Ömer b. Ubeydullah'm azatlısı Ebu'n-Nadr'dan, o Büsr b. Saîd'den şunu nakletti: Zeyd b. Hâlid onu Ebû Cüheym'e göndererek namaz kılanın önünden geçenin durumu hakkında Allah Resulü’nden (sav) ne duyduğunu sordu. Ebû Cüheym (ra) şöyle dedi:
Allah Resulü (sav) buyurdu ki: Namaz kılanın önünden geçen kimse, (yüklendiği vebali) bilecek olsaydı, kırk (vakit) beklemek kendisi için onun önünden geçmekten daha hayırlı olurdu.
Ebu'n-Nadr dedi ki: Kırk gün mü, kırk ay mı, kırk yıl mı dedi bilmiyorum.
[color=blue](Buhârî, salât/382, 448, 474-476, cum'a/1101; Müslim, hac/2358-2363; Tirmizî, hac/800; Nesâî, mesâcid/685, kıble/741, menâsiku'I-hac/2856-2859; Ebû Dâvud, menâsik/1730; İbn Mâce, menâsik/3054; İbn Hdhbel, musnedu'I-müksirîn/4657, 4929, 5657, 5747, 5951, bâkîmusnedi'l-Ensâr/22760, 22769; Mâlik, hac/683; Dârimî, menâsik/1792)


"Üzerine düşen" ifadesi el-Keşmihenî tarafından "günah" kelimesiyle birlikte zikredilmiştir. Ancak bu ilâve hadisin birçok sahih kitaptaki rivayetinde mevcut değildir. Nevevî de Şerhu'l-mühezzeb adlı eserinde bu ziyade olmaksızın nakletmiştir.
Kırk (vakit) durması", yani üstlendiği vebalin büyüklüğünü bilse, geçmeyip beklemesi kendisi için daha hayırlı olurdu, el-Kirmânî'ye göre sürenin belirsiz bırakılması, işlenen günahın büyüklüğünü ve önemini göstermek içindir.

Konuyla ilgili Ebû Hüreyre (ra) hadisinde 'yüz yıl beklemesi' ibaresi yer almaktadır. Hadisin söyleniş tarzı, caydırma ve korkutma olduğu için 'kırk' sayısının belirsiz bırakılması, daha müessir olacaktı.
Nevevî'ye göre bu hadis, namaz kılanın önünden geçmenin haram kılınışının delilidir. Hadisin üslûbunda bulunan şiddetli yasak ve ağır tehdit, bu fiilin büyük günahlar arasında sayılmasını gerektirmiştir.


Açık alanda veya namazda önünden geçilmesi ihtimali bulunan yerlerde sütre koymak sünnettir. Sütre en az bir arşın (68.58 cm) yüksekliğinde olur. Dikine konması mümkün olmazsa yatay olarak konur. Masa, sandalye, perde ve sehpa gibi eşyalar da sütre olarak kullanılabilir.
Namaz kılan birinin önünden geçmek büyük bir günah ve edebe aykırı bir davranıştır. Namazdaki kimse, önünün kesilmemesi için "Sübhânallah" diyerek yahut eliyle işarette bulunarak geçme durumunda olan kimseyi uyarabilir.
Namaz kılanın önünden geçmenin vebaline dair birçok hadis-i şerif rivayet edilmiştir.

Müslüman, duyarlı ve dikkatli olmalıdır. Bu erdemlerini en fazla sergilemesi gereken alanların başında ibadetle ilgili konular gelir. Bu nedenledir ki namaz kılan bir kardeşinin önünden geçmek, duyarlı ve bilinçli bir Müslüman’dan beklenebilecek son harekettir.
Mescit ve camilerde ön safları boş bırakarak arka saflara yığılanların önlerinden geçmek buna dâhil değildir. Çünkü bu durumdakiler, cemaat ile namaz âdabına uymamak suretiyle bunu hak etmiş olurlar. Unutulmamalıdaki cami veya mescitte saf oluşturma imamın tam arkasından başlar ve sağa sola doğru tamamlanarak gerçekleşir. Bu toplu ibâdet düzeni içinde uyulması gereken kuralların başında gelir.

Allah razı olsun.

Mescit ve camilerde ön safları boş bırakarak arka saflara yığılanların önlerinden geçmek buna dâhil değildir. Çünkü bu durumdakiler, cemaat ile namaz âdabına uymamak suretiyle bunu hak etmiş olurlar.


Günah benden gitti ;)birinci saf dolu ikinci saf boş üçüncü saf dolu?? ne anlama geliyor?
Tazeler kimseyi beklemeden cıkacak, uyanıklar ya ;)demek hakediyorlar,
Rabbim bize hidayet ve edep ver.


Allah razı olsun.
............
Rabbim bize hidayet ve edep ver.


Amin ! Cümlemizden

Özellikle Cuma ve Bayram namazlarında rastlanılan bir durum,dışarıda kış-kıyamet,önceden camiye gelen cemaat öyle bir vaziyet almış ki ilk saflara kimseyi geçirmemek için caminin ortasında bir set oluşturmuş ve dolayısıyle kapıda olan yığılma Ve yer bulamayıp geri dönenler.
Birisinin öne ilerleyelim,Safları sıklaştıralım uyarısı karşısında kimsenin kılı kıpırdamıyor.Acaba
" Ben Saf değilim " diye kimse üzerine alınmıyor mu ?

Endişe etmiyor değilim.İslam Kardeşliği şuuru bu mu ? diye .


Dini Sorular ve Cevaplar

MollaCami.Com