Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


İslamda Nevruz kutlamasının yeri nedir? Nevruz kutlayan kafir olur mu?

Selamun aleyküm benim merak ettiğim bir konuda nevruz kutlamaları...Sakın yanlış anlaşılmasın lütfen ben konunun siyasi yönün de değilim acaba bu kutlama Dinimizce ne kadar doğrudur veya ne kadar caizdir böyle bir kutlamanın Allah c.c tarafından cebrail as.vasitasıyla bugünümüze kadar gelen Kuran da mevcutmudur böyle bir Ayet varmıdır..Veya hadislerde mevcutmudur çok merak ediyorum merakımı giderecek olan siz değerli molla camii mensuplarınin bilgilerine ihtiyaç duyarak müracat ettim..Cevaplarsanın sevinirim..Teşekkür ederim..

Nevruzun islamla hiç bir alakası bağlantısı yoktur...

tamamen islam dışı bir inanış ve gelenektir. bugün dinsiz PKK örgütü de nevruza öyle bir sarılmıştır ki.. mecusilerin bu bayramını kendi kültürü sanan sözde müslüman kardeşlerime yanarım.. çok yazık..

ortaasya türklerinde de var bu gelenek ama boyutu nedir bilemiyorum.. onlar hıdırellezi mi kutluyor emin değilim.. ama nevruzu
hıdırellez ile karıştırmamak lazım.

Lakin bilinçsizce bu tür kutlamalarda önsaflarda olanların imanları bile tehlikeye girebilir.. Kafir olur denmez ama müslümanlıkları da söz de kalır!


** **



Nev-rûz, iki kelimeden mürekkep/birleşik Farsça bir isimdir ve “yeni gün” demektir.
Mart ayının yirmi birinci gününde (rumî takvime göre sekiz mart) güneşin koç burcuna girmesi, eski Türkler’de ve İranlılar’da hususi bir gün sayılmış, çeşitli kutlamalar yapılagelmiştir.

İran’ın ateşperest inancından kalma bir hususiyeti olarak nevrûz, gitgide dînî hüviyet kazanmıştır. Ve hâlen Şîîlik’te nevruzun mühim bir yeri vardır.
Türkler’de ise, İslâmiyet’le şereflendikten sonra, Ehl-i Sünnet’e mensup Müslümanlar arasında, bunun yerini dînî bayramlar almıştır.

Zira Resûlüllah (s.a.v.) Efendimiz, “Allah Teâlâ size, o iki bayram günlerine (nevruz ve mihricana) karşılık, onlardan daha hayırlı iki bayram gününü (ramazan ve kurban bayramalarını) ihsân etti.” buyurmuşlardır. Böylece Müslümanlar’ın, ne 21 marttaki nevruz ne de 21 eylüldeki mihrican kutlamaları (!) ile alâkaları kalmıştır.

***

Hâsılı; yılbaşı kutlamaları (!) gibi, bu günlerin de İslâm’da bir yeri ve değeri yoktur. Bilakis dinî bakımdan büyük mahzurları vardır. Zira gayr-i müslimlere ait âdet-an‘âne ve merâsimlere iştirak ve onları taklitten doğan günahların temizlenmesi ancak cehennem ateşiyle mümkündür. (İmâm-ı Rabbânî k.s., el-Mektûbât, 1/266)
O bakımdan mü’minler, bu gibi “kutlamalar”a iştirak şöyle dursun, yapılanları kalben dahi tasvip etmezler.

ilk önce bir düzeltme yapalım benim yazmış olduğum konunun başlığı sadece nevruz kutlamasının İslamdaki yeri nedir diye nevruz kutlayan kafir olurmu ..? onu ben yazmadım belki otomatik olarak bigisayar yazmıştır siz değerli ihya org molla camii mensuplarının bilgilerine ....Teşekkür ederim beni bilgilendirdiğiniz için.

belirtmeyi unutmuşum. başlığı ben müdahale ettim aslında.

sorunun başlığı sizin değil ancak konu ile alakalı araştırma yapanlara bazen başlıktan mesaj vermek gerekiyor.

cok haklısınız evet başlıktan mesaj vermek gerekiyor ...Bazen .evet bazıları müslümanlıkla alakalı diyor bazıları türklükle alakalı diyor gelenek görenek vs..uzanıp gidiyor bir ateşin üstünden atlamak ta neyin nesi ben hala anlamiş değilim..!!

Mecusilerden gelen gelenekler var.. sonucta islamdan önce öyle yapanların topraklarında mecusiler yaşıyordu..

çeşitli dönemlerde benzer kutlamalar olmuştur. olmakta da.. biz müslümanız ve islam öncesi her geleneğimizi atalarımız yapmış diye de sahiplenemeyiz. Gelenek diyenlere şunu sormak lazım, atalarımız göçebe idi şimdi neden binalarda bir ömürlerini tüketiyorlar? ya da atalarımızın hayatı at sırtında geçiyordu gelenek diyenler hayatlarında hiç at bile binmemiş durumda.. Atalarımız çok iyi ok atıcısıydı kılınç kullanırlardı.. gelenek diyenler futbolun alasını bilirler ama bir kere olsun okçuluk sporu ile ilgilenmemişlerdir. yüzlerce binlerce atalarımızdan kalan gelenekleri yapmıyoruz da mecusilerin ateş üzerinden atlama ateşin etrafında halay çekme adetlerini mi atalarımızdan deyp sahiplenelim?

bugün ülkemizde tekrar bu nevruzun hatırlanmasının tek nedeni markist sol görüşlü terör örgütünün sahiplenmeye kalkışmasındandır. başka hiç bir nedeni yok

ve bu tutumları da daha bir komik duruma düşürüyor onları

Nevruz kutlamayi ulemadan bazlari, hiristiyanlarin noel yada paskalya kutlamasiyla ayni degerlendirmislerdir ve islami hükümlere göre men edilmistir.
Benim hala anlamadigim ve cevabini bulamadigim bir soru var...Osmanli sarayindada Nevruz kutlamalari yapildigi ifade edilir. Bunun sebebini hala anlamis degilim.

Türkler tarafından çok eski tarihlerden itibaren kutlanan ve genelde Yeni Gün olarak adlandırılan Nevruz,
Osmanlılarda da bahar bayramı ve yeni yılın başlangıcı olarak kutlanmıştır.
Zira 21 Mart gece ile gündüzün eşit olduğu ve bundan sonra gündüzün uzayacağı gün dönümüdür.
Bu anda bahar başlar ve 92 gün 20 saat, 4 dakika ve 27 saniye sürer ve yaza ulaşır.

2010'da Birleşmiş Milletler Genel Kurulu,
3000 yıldan beri kutlanmakta olan Pers kökenli bu şenliği,
Dünya Nevruz Bayramı ilan etmiştir.
28 Eylül - 2 Ekim 2009 arasında Abu Dhabi'de hükümetler arası toplanan
Birleşmiş Milletler Manevi Kültür Mirası Koruma Kurulu,
nevruzu Dünya Manevi Kültür Mirası Listesi 'ne dahil etmiştir.
2010'dan başlayarak Birleşmiş Milletler Genel Kurulu
21 Mart'ı "Dünya Nevruz Bayramı" olarak kabul etmektedir.

Nevruz diğer isimlerle Yılsırtı, Mart Dokuzu, Mart Bozumu, Sultan Nevruz, Gün Dönümü,
Yeni Gün’ün Türk tarihinde ve kültüründe köklü bir geçmişi bulunmaktadır.
Türklerin Ergenekon’dan çıkış gününün yirmi bir marta rastladığı kabul edilmektedir.
On İki Hayvanlı Türk Takviminde yıl başı da aynı güne rastlamaktadır.
Oğuz Kağan’ın bu günü kutsal saydığını ve bayram gibi törenlerle karşıladığı bilinmektedir.
Türklerin Nevruz kutlamaları Eski Uygur Dönemi nesimlerine de konu olmuştur.
Selçuklu Sultanı Sultan Celaleddin Melikşah,
devrin uzay bilimcilerini Selçukluların başkenti İsfahan’da toplamış,
kendi adıyla anılan Celali Takvimi’ni yaptırmıştır.
Şemsi Takvim adıyla İran ve Afganistan’da kullanılan bu takvime göre yılbaşı yirmi bir marttır.
Akkoyunlu Hükümdarı Uzun Hasan, Nevruz gününü yılbaşı kabul etmiş, vergileri buna göre düzenlemiştir.
Sultan kelimesinin Nevruzla birlikte kullanılması,
padişahların halkla birlikte Nevruz kutlamalarına katılmasıyla ilgilidir.
Ertugrul Gazi Törenleri, II. Abdülhamid zamanına kadar ( eski takvime göre) mart dokuzu yani Nevruz günü yapılmaktaydı.

21 Mart 1919′da Konya’da Ergenekon Bayramı’nın kutlandığını devrin gazetelerinden öğrenmekteyiz.
Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk,
Ankara Keçiören’de 21 Mart 1922′de Ergenekon Bayramı ismiyle düzenlenen bir törene katılmıştır.
Sovyetler Birligi’nin dağılmasından sonra bağımsızlığına kavuşan
Azerbaycan, Kazakistan, Kırgızistan, Özbekistan ve Türkmenistan Cumhuriyetleri’nde
21 Mart 1991'den itibaren Nevruz resmi bayram ilan edilmiş ve bayram kutlamaları devlet töreni durumuna getirilmiştir.

nevruz icin daha fazla bilgi edinmek isteyen
vikipedia ya da bakabilir..!

bu arada
islamiyetle hic bir baglantisi olmayan
ama her yil geleneksel olarak kutlanan mesir bayrami vardir..!

afaki kardeşim verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederiz


Benim hala anlamadigim ve cevabini bulamadigim bir soru var...Osmanli sarayindada Nevruz kutlamalari yapildigi ifade edilir. Bunun sebebini hala anlamis degilim.[/B]


iyi araştırma yapmak gerekiyor. kutlamalar ve kutlama şekilleri o kadar birbirinden farklı olabilir ki...

mevlüt kandili kutluyoruz diye pasta mum yakıp eşin dostun doğum günü kutlanabilir mi? kutlu doğum haftası de hakeza öyle.. böyle bir hafta varı delil gösterip batı kültürüne ait adetleri bizim gibi sahiplenebilir miyiz?

nevruz kutlamalarını iyi analiz etmeli.. kaş yaparken de göz çıkarmamak lazım..

AlpAslan hocam, nevruzda hediyelesme islam dinine göre caizmidir?


Misafir Soruları

MollaCami.Com