Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


zuhri ahir

selamun aleyküm.arkadaşlar cuma namazını 16 rekat kılmayanlara ehli sünnetin delili nedir.nasıl ikna edebilirim :o

S a kardeşim sorunuza eminim başka cevap verecekler çıkacaktır ancak bu çok tartışmalı konuya bildiğim kadar cevap vermek istedim.
Yanlışlarımı arkadaşlar yorumlarıyla belirtirlerse bizde hatalarımızı görmüş oluruz….
Cumanın 16 rekat olması konusunda kimseyi ikna etmeye çalışmamak lazım çünkü Cuma 8 rekatı sünnet 2 rekatı farz olmak üzere toplam 10 rekattır.

Ancak cuma namazını kıldıktan sonra, cumanın şartlarının yerine gelmediği yerlerde, eğer cuma namazı kabul olmazsa hiç olmazsa bu günün öğle namazını kılmış olmak için tedbir olarak"en son öğle namazı".ve vaktin sünneti diye bildiğimiz 2 rekat namaz kılmışlardır ancak Hz. Peygamber zamanında, dört halife döneminde, tâbiin döneminde ve hatta İmamı Azam'ın döneminde "zuhru âhir" namazı yoktu, "müteahhirîn" adı verilen sonraki âlimler tarafından tavsiye edimiştir.

Cumanın kabul olunması için altı tane sıhhat şartı vardır.

a- Cuma kılınacak yerin şehir veya şehir hükmünde olması, b- Cuma namazını kıldıracak olan imamın İslâm devlet başkanı veya onun görevlendirdiği bir imam olması, c- Öğle vaktinde kılınması, d- Namazdan evvel hutbe okunması, e- Cuma kılınan yerin herkese açık olması, f- Belli sayıda cemaatin toplanmış olması.


Bu şartlardan "şehir veya şehir hükmünde olması" üzerinde görüş farklılıkları ortaya çıkmış ve köylerde kılınıp kılınamayacağı, kılınırsa kabul olup olmayacağı, şehirden kastın ne olduğu, bir şehirde tek bir yerde mi yoksa farklı yerlerde de mi kılınabileceği gibi problemler gündeme gelmiş, bunların çözümünde de "zuhru âhir" namazı ortaya çıkmıştır.
"Kim onu küçümseyerek (arka arkaya) üç cumayı terk Allah o kimsenin kalbini mühürler" (Sünen-i Ebû Dâvud, 2, 160) hadis-i şerifinin şiddetli uyarısı nedeniyle cumayı terkedemeyen müslümanlar "cuma olmamışsa zuhru âhir adıyla öğle namazını da kılalım, böylelikle öğle namazı üzerimizde kalmaz, demişlerdir

Ayrıca Peygamber efendimiz zamanında Cuma namazları tek yerde kılınıyordu ve ya bizzat peygamberimiz ya da onun tayin ettiği birisi kıldırıyordu. Sonradan şehirler büyüdü ve çok yerlerde Cuma namazları kılınmaya başladı. Bu durumda hangisi kabul edilir hangisi olmaz tartışması başladı. Bazı alimler hepsi olur dedikleri halde bazıları ihtilafa düştüler. Bu sebeple fazladan 4 rekatlik bir namaz kılınmasının iyi olcağını söylediler.

Şimdi bizler istersek kılmayız, istersek kılarız. Bu konuda bir zorlama yoktur ve zaten olamaz da. Kılmayanları azarlayamadığımız gibi kılanları da ayıplayamayız.

Sonuş olarak : Zuhr-u ahir namazı, eğer Cuma namazının şartlarından biri olmadı ise öğle namazı yerine geçsin diye kılınan bir namazdır. Bu namazın kılınması farz değildir. Zaten alimlerimiz de kılınmasının iyi olduğunu fakat farz veya vacip olmadığını söylüyorlar.AncakBu işin fetva yönü birde takva yönü vardır oda kılmak

YANLIZ KARDEŞLERİM AMELİ KONULARDA EHLİ SÜNNETE GÖRE GEĞİL AMELİ MEZHEBE GÖRE HÜKÜM VERİLİR. ÇÜNKÜ AMELİ MEZHEP 4 TANEDİR. ARALARINDA YORUM FARKI OLABİLİR. AMA 4 Ü DE EHLİ SÜNNETTİR. ARALARINDAKİ YORUM FARKI MEVZUYU TAM BİLMEYENLERİ DİĞER MEZHEPLERİ EHLİ SÜNNETİN DIŞINDA TELAKKİ ETME GİBİ BİR YANLIŞA SEVK EDEBİLİR.

açıklama çok güzel tşk

eyvallah :)


Dini Sorular ve Cevaplar

MollaCami.Com