Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


Takkesiz namaz kilmak mekruhdur.

Sual: Namaz kılarken takke giymek sünnet midir? Basi açik kılmak mekruh mudur?

CEVAPEvet,takke giymek sünnet,başi açık kılmak mekruhtur.Mekruh olan namaz,sahih ise de, sevabi olmaz.Bir erkek,namazda başi örtmeye önem vermedigi için açik kılarsa, mekruh olur. Namaza önem vermedigi için açarsa,imanini kaybeder.Kendini ü teâlâya karsi,küçük göstermek için,basi açik kılmak zarar vermez ise de,yine örtmek efdaldir.Harareti teskin ve rahatlik için açmak da mekruhtur. (Redd-ül-muhtar, Halebi)

Nimet-i Islam kitabinda, namazin mekruhlarinin 15.’sinin dipnotunda (Basi açik namaz kilmak mekruhtur) buyuruluyor. 57.’sinde de mekruh oldugu bildiriliyor.

Safii’de de,sarikla veya takke ile kilmak sünnettir.(Fetava i kübra)

Peygamber efendimiz başi açik kilmazdi.Sarik takkeden daha faziletlidir.Herhangi bir başlikla namaz kilmak,başı açık kılmaktan daha faziletlidir.Bir hadis-i serif meali:

(Sarikla kilinan iki rekat namaz,sariksiz kilinan 70 rekattan daha sevabdir.) [Ebu Nuaym]

Fikih kitaplarinda deniyor ki:

Namaz kilarken,düşen başligi tek el ile alip basini örterek kilmak,o haliyle kilmaktan daha iyidir.(Gurer ve Dürer)

Namaz kilarken,imkân varsa,en iyi,en yeni,en temiz elbiseyi giymeli.Bir âyet-i kerime meali:

(Her namaz kilarken,süslü [temiz,sevilen] elbiselerinizi giyin.) [Araf 31]

Bir hadis-i serif meali de söyledir:

(Namaz kilarken en iyi elbisenizi giyinin.ü teâlâ, kendisi için ziynetlenmeye,süslenmeye en layik olandir.) [Beyheki]

Kardeşim,
mekruhiyet;harama yakın mı? Yoksa;helale yakın mı?

MEKRUH

---------------------------------------------------------------------------

Kelime anlamı; hoşlanılmayan, çirkin olan demektir. Terim olarak ise: Vâcipte olduğu gibi, Allah'ın ve O'nun elçisinin tam kesin olmayan sözleriyle, yapılmaması istenen, ya da yapılmaması tercih edilen şeylerdir. Allah'ın sözünün kesin olmaması, sırf anlaşılan mânâsının kesin olmaması demektir. Peygamberimizin sözünün kesin olmaması ise; hem mânâsının kesin olmaması, hem de Peygambere ait olmasının kesin olmaması demektir. Kuvvetli olan mekruh, harama yaklaştığı için ona "tahrîmen mekruh", kuvvetli olmayan da helâla yaklaştığı için ona da "tenzîhen mekruh" denir. Meselâ ikindiyi bile bile geciktirip tam güneş batarken kılmak "tahrîmen", sağ eliyle burnunu çekmek de "tenzîhen" mekruhtur. Genel bir kural olarak da: Vâcip olan bir işi yapmamak, tahrîmen mekruh olan bir şeyi yapmamak da vâciptir. Sünnet ve müstehapları yapmamak tenzîhen mekruh, tenzîhen mekruh olan şeyleri yapmamak da sünnet, ya da müstehaptır.

acaba baş açık kılmak tahrimen mekruh mu yoksa tenzihen mekruh mu?anlayamadım

çok önmli bir konuya deginilmiş...paylaşım için tşkkrlr...

konunun ehemmiyetine binaen teşekkürü bir borç bilirim...


Fıkıh - İlmihal

MollaCami.Com