Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


İman ve Nikâha Zarar Veren Sözler

İMAN VE NİKÂHA ZARAR VEREN SÖZLER

Müslüman’ın îmanına zarar veren küfür sözleri, nikâhınıda bozar. Hâl böyle iken bazı kimselerde büyük bir dikkatsizlik ve mes’uliyetsizlik bahis mevzuu olmaktadır. Adam evlenmiş, âile reisi olmuş hâlâ ağzından çıkanı kulağı duymuyor. Öfkelenip kızınca sarfettiği küfür dolu sözlerin, eski tâbirle “elfâz-ı küfr”ün, îman ve nikâhını alıp götürdüğünü kaale bile almıyor. Hatta, böylesine büyük tehlikeden haberi bile olmuyor. Daha açık bir ifadeyle; cehâlet, îman ve nikâh bağını koparıp götürüyor da, kılı bile kıpırdamıyor; titreme gereği duymuyor. Halbuki bu işin ehemmiyeti ve şakasının dahi olmadığı hiçbir zaman unutulmamalıdır. Meselâ, “kötü bir şey yapmakta olan birisine, Allah’tan korkmuyor musun?” denilse, o da kızgın halde, ‘hayır’ diye cevap verse kâfir olur ve karısı bâin olarak boş düşer.” (Aliyyül Kâri, Şerhu’l-Fıkhi’l-Ekber) Kezâ bu sözün kadından sâdır olması da aynı neticeyi doğurur.

Dînimizce mukaddes sayılan, yani İslâm’ın bize kudsî olduğunu bildirdiği nesnelere söven, küfreden, hakâret eden, hafife alan bir kimse, dinden çıkmış, âilesiyle olan nikâh bağını da feshetmiş olur. Dinden çıkmış bir kimsenin nikâhı altında ise Müslüman bir hanım durmaz. Küfür, ayırmış olur.

İşte bunun içindir ki, eski âlimler, yeni evlenen gençleri îkaz ederler; îkaz esnasında da şöyle hatırlatmalarda bulunurlardı:

Evlâdım, artık evlendin, nikâh sahibi oldun. Bu nikâhını koruman, kollaman şarttır. Bunu koruyup kollamanın yolu da; aslâ dîne, îmana, kitaba ve sâir mukaddesâta sövmemek, küfretmemek, saygısızlıkta bulunmamaktır. Şayet öfkelenince küfretme gibi kötü bir alışkanlığın var idiyse, sakın bundan sonra bunu devam ettirme! Artık sen nikâhlı, evli bir mü’minsin; hâl ve hareketlerinle birlikte ağzından çıkan sözlere de dikkat etmelisin. Allah korusun, eğer böyle bir küfür sözü ağzından kaçarsa; hemen imânını yenile, pişmanlık duyarak tevbe istiğfar et ve nikâhını tazele ki, giden imânın kaybolan nikâhın tekrar yerine gelsin.

Evet, bu husus Müslümanlar için oldukça dikkat ve hassasiyet gerektiren bir noktadır. Aslında Müslüman, bırakın küfür sözlerini, nezâhet ve nezâket dışı sözleri bile ağzına almamaya, dilini bunlara alıştırmamaya gayret etmelidir. Îmanın da nikâhında şakası olmaz.

(19-20 Haz.1997 Fazilet Takvimi)

Çok hassasiyet gösterilecek mevzular RABBİM bizlere ve tüm Ümmet-i Muhammed'e hakkıyla amel etmeyi

nasip etsin inş.HZ ALLAH razi olsun kardeşim


Çok hassasiyet gösterilecek mevzular RABBİM bizlere ve tüm Ümmet-i Muhammed'e hakkıyla amel etmeyi

nasip etsin inş.HZ ALLAH razi olsun kardeşim

günümüzde alışkanlık haline getirilmiş, basit olduğu düşünülen bazı sözler var. rica etsem birde bunları istifademize sunar mısınız? çünkü en bilenimizin bile gözünden kaçan alışkanlıkları var. telafi de bilmekle başlar.


günümüzde alışkanlık haline getirilmiş, basit olduğu düşünülen bazı sözler var. rica etsem birde bunları istifademize sunar mısınız? çünkü en bilenimizin bile gözünden kaçan alışkanlıkları var. telafi de bilmekle başlar.
karşılaştıklarınızı buraya yazarsanız daha güzel olur soru tam yerine gelmiş olur...
Mesala Kocanın karısına veya evladına ''Allah belanı versin '' demesi...
Veya ''Evet kuranda yazabilir AMA bu zamanda artık faizin enflasyon kadarı HELAL dir...''gibi...bunlara inanarak amel edenlerin hükmü ne olur.? İnanmaz ama genede bu hükümle amel ederse ne olur...?
Ayrıca bu konuyu açandan Allah razı olsun...''Fikir ne ise zikir odur...''

KÜFRE DÜŞÜREN HÂLLER

İslâmiyetin emir ve yasaklarından birini bile hafife almak, Kur’ân-ı kerîmle, meleklerle, peygamberlerle alay etmek küfürdür. Küfre sebep olan bir şeyi yapan dinden çıkmış olur. Küfre düşen hemen tevbe etmeli, imanını tazelemelidir. Küfre düşüren hâllerden bazıları şunlardır:

***Din bilgilerine inanmamak, bunları ve din âlimlerini, dinî kitapları aşağılamak.
Din bilgileri için, “Bu bilgiler neye yarar? Kime ne fayda vermiştir? Bize lâzım olan şey paradır.” gibi sözler söylemek.

“Allahın buna gücü yetmez.” demek.

Birisi için, “Onun hakkından Allah bile gelemez, ben nasıl geleyim?” demek.

“Allah bizi unuttu.” demek.

Cenâb-ı Hakka, “Allah baba.” demek.

Harama helâl, helâle haram demek.

“Allah bize zulmediyor.” demek.

Allahü teâlâya mekân izâfe etmek. “Allah yukarıdadır, göktedir.” demek.

Herhangi bir şey için; “Allahın işi kalmadı da bunun gibi şeyler mi yaratıyor.” demek.

Bir kimse, “Allah falan kuluna şu kadar zenginlik veriyor, bana ise az veriyor. Böyle adalet olur mu?” demek.

Zenginin işinin rast gittiğini görünce, “Allah da zenginlerden yana.” demek.

Bir kimseye, “Seni görmek bana can alıcıyı görmek gibidir.” demek.

Büyük ve küçük günah işleyen birine, “Tevbe et!” denildiğinde, “Ne yaptım ki, tevbe edeyim!” demek.

Kötü insanları görünce, “Bunlar Zebâni gibi insan.” demek.

“Falan kimse peygamber olsaydı, ben inanmazdım.” demek.

Bir kimseye, “Allah bana Cenneti verirse, sensiz istemem.” demek.

Dinen mübârek olan bir şeye, “Dine, imana, Kitaplara, peygamberlere, mezhebe, Kâbe’ye...” sövmek.

Kur’ân-ı kerîmin bir âyetine bile olsa inanmamak veya şüphe etmek.

“İslâmiyet bu asra uygun değildir.” demek.

Kur’ân-ı kerîmi, mevlidi ve ilâhileri çalgı ile okumak.

Dinimizce öğrenilmesi farz olan bilgileri öğrenmemek, öğrenmeğe lüzum görmemek.

Sihrin “Büyünün” muhakkak tesir edeceğine inanmak.

Tenâsühe, yani ölen insanın ruhunun başka birine, çocuğa geçtiğine inanmak.

Zalim birine; “Âdil” demek.

Haram işleyen birine, “Güzel yaptın.” demek.

“Müminin ağzının içine...” diyerek sövmek.

Yabancı kadına şehvetle bakıp; “Güzele bakmak sevaptır.” demek.

Şarabın azına; “Az içersen günah olmaz.” demek.

Güzel bir bebek görünce, “Allah bu çocuğu özenip, bezenip yaratmış.” demek.

Kötülemek için, “Falanca Cennete girse, ben girmem.” demek.

“Kâfir olmak hırsızlıktan, yalancılıktan, hâinlikten iyidir.” veya “Hıristiyan olmak, komünist olmaktan iyidir.” demek.

“Allah gökten bize bakıyor.” veya “Allah göktedir.” demek.

Kabirdeki ve kıyâmetteki azaplara; “Akla, fenne uygun değildir.” demek.

“Namaz kılsam da kılmasam da ne farkeder.” demek.

“Helâl bana iyilik getirmiyor.” demek.

Allahın rahmetinden ümidini kesmek veya gazabından emin olmak.

Müslümana kâfir demek.

“Bu işte İlâhî şuuru görüyoruz.”, “Allah ne kadar da mükemmel düşünmüş.”, “Allah çok akıllıdır.” demek.

Allahü teâlâ için, “Düşünerek” veya “Hesap ederek” yahut “Plânlayarak yarattı.” diyerek mahlûka benzetmek.

Müslüman olan bir kimse, bunlar veya bunlara benzer küfre sebep olan birşey yaparak kâfir olursa, yani dinden çıkarsa, önceki ibâdetleri yok olur. İmanın gitmesine sebep olan şeyden tevbe etmedikçe, Kelime-i şehâdet söylemekle Müslüman olmaz.

Küfre sebep olan bazı söz ve işler

1- Allahü teâlâya layık olmayan şey söylemek. Mesela bir kimse bir işi yaptığı halde (Allah biliyor ki yapmadım) demek. Yahut yapmadığı bir şey için (Allah biliyor ki yaptım) demek. Böyle söylemek Allahü teâlâyı hâşâ cahillikle suçlamak olur.

2- Allah akıllıdır şuurludur iyi düşünür demek. Böyle demekle Allahü teâlâ yaratıklara benzetilmiş oluyor.

3- Peygamberleri küçültücü şey söylemek onunla alay etmek. Mesela Hz. Âdemi kastedip (İlk insan vahşi idi) demek. Veya bir evliyayı peygamberden üstün bilmek. Yahut peygamberin dediği doğru ise biz kurtulduk demek. Bir kimseye (Öküz aleyhisselam) demek.
(Yalnız Kur'an) (Kur'andan başka kaynak tanımam) (Kur'andan başka kaynağa lüzum yok) (Peygamber postacıdır vazifesi bitmiştir) (Peygamberimizden sonra Resul gelmez ama nebi gelir) gibi sözler küfürdür. Yani bu şekilde söyleyen ve inanan kâfir olur.

4- Peygamber efendimizden sonra başka bir peygamberin geleceğini caiz görmek.

5- Melekleri küçültücü şey söylemek. Mesela (Senin bakışın bana Azrail gibi geliyor) demek. Yahut (Cebrail bile söylese inanmam) demek. (Bu ibadetin sevabını yazacak melek yok) demek. (Çocuklarınızı iyi yetiştirmezseniz zebani olur) demek.

6- İslam âlimlerinin sözlerini fıkıh kitaplarını ve fetvalarını tazim etmesi gerekirken tahkir etmek. Mesela (İmam-ı a'zamın kıyası hak değildir) demek.

7- Ahirette olacak şeylerle alay etmek. Mesela (Ben Cenneti istemem Cehennemi isterim. Çünkü bütün nataşalar oradadır) demek.

8- Allahü teâlânın emir ve yasaklarına yani Kur'an-ı kerimde ve hadis-i şeriflerde açık bildirilmiş ve İslam âlimlerinin kitapları ile her tarafa yayılmış inanılması zaruri olan din bilgilerinden birine inanmamak beğenmemek veya önem vermemek. Mesela (Ben görmediğim için cinlere nazara inanmam) demek.

9- Kesin haram olduğu bilinen bir şeyi yiyip içerken besmele çekmek. Mesela şarap içerken veya domuz eti yerken Besmele çekmek küfürdür.

10- Kur'an-ı kerimi teganni ile [şarkı okur gibi] okuyan hafıza ne güzel okuyor demek.

11- Kâfirlerin ibadet olarak yaptıkları ve kâfirlik alameti olan veya İslamiyet’i inkâr etmek ve inanmamak alameti olan ve tahkir etmemiz vacip olan şeyleri yapmak veya kullanmak. Bunlardan meşhur olanlarını bilmeyerek veya şaka olarak veya herkesi güldürmek için yapmak da küfürdür. Mesela zünnar denilen papaz kuşağını bağlamak. Bunları başkalarını güldürmek için de kullanmak küfre sebep olur. İtikadının doğru olması fayda vermez.

12- Yunan felsefecileri gibi dünya ezeli ve ebedi demek.

13- İslamiyet’e (İslam düşüncesi) demek. Çünkü İslamiyet bir düşünce sistemi değildir. İlahi emir ve yasaklara düşünce demekten çok sakınmalıdır! İçinde (İslam düşüncesi) (İslam nazariyesi) gibi ifadeler bulunan kitaplar çok zararlıdır.

14- Kâfirlerin dini âyinlerini bayramlarını beğenmek. Mesela zaruretsiz bir hıristiyanın Noelini tebrik etmek. Nevruz günü yumurta boyamak. Kiliseye gidip feyz almak niyetiyle âyinlere iştirak etmek.

15- (Yahudi ve hıristiyanların Allah’a inananları Cennete gidecek) demek.

16- Mucizeyi veya kerameti inkâr etmek.

17- Meşhur bir harama helal meşhur bir helale haram demek. Mesela domuz yağı helal sirke üzüm suyu haram demek.

18- Âyeti besmeleyi bir melek bir peygamber ismi bulunan yazıyı kasten helaya necasete [pisliğe] atmak. Müslümanın ağzına [def-i hacet lafzı ile] sövmek.

19- Hac namaz oruç gibi meşhur ibadetlerin şeklinde şüphe etmek. Mesela (Acaba namaz böyle mi kılınır) demek.

20- Bir parça et yemek din ilmi öğrenmekten iyidir demek. Din ilmi küçümsendiği için küfür oluyor.

21- (Bir süre sonra Hıristiyan olacağım) diye düşünmek. Bir bayan bir Hıristiyanla evlenmeye karar verdiği andan itibaren kâfir olur. Bir erkek de bir ateist bayanla evlenmeye karar verdiği andan itibaren kâfir olur.

22- Ağır bir hastalığa düşüp de (Allah’ım benim canımı al da istersen kâfir olarak al) demek.

23- (Allah’ım çocuğumu aldın başka elinden ne gelirse onu yap) demek.

24- Tırnağı uzun olana (Tırnak kesmek sünnettir) dense o da (Sünnet olsun ne olacak) dese kâfir olur. Tırnağını kesmediği için değil sünnete önem vermediği beğenmediği için küfür olur.

25-Maşallahla inşallahla iş olmaz veya namaz kılmak karın doyurmaz demek. Bunları söylemekle dinimizin emri beğenilmemiş ve alay edilmiş oluyor. İnşallah Allah’ın izni ile demektir. Allah’ın izni olmadan hiçbir şey olmaz. Onun için hayır ve şer Allah’tandır diye iman etmek gerekir. Hayır gibi şerrin de Allah’tan olduğuna inanmamak küfür olur.

26- Dostuna veya sevgilisine (Sen bana Allah’tan da Peygamberden de sevgilisin) demek.

27- İlim meclisine gidelim dendiğinde (Benim orada ne işim var) diyerek ilmi küçümsemek veya İslam âlimlerini lanetlemek kötülemek.

28- Küfre rıza küfürdür. Müslüman olmak isteyene elimdeki şu işi bitirip de geleyim diyerek onun Müslüman olmasını geciktirmek.
29- Birine kâfir diye hitap edilse o da kabul eder mahiyette bir harekette bulunması veya bir söz söylemesi küfre sebep olur. Kâfire hürmet olsun diye efendim demek hürmet gayesiyle papazın veya papanın elini öpmek küfre sebep olur. Bir Müslümana kâfir dense söyleyen kâfir olur.

30- Avrupa’daki şehirlere imrenip (Hıristiyanlar Müslümanlardan hayırlıdır iyidir) demek.

31- Bir kimse aksırsa [hapşırsa] biri de (Allah sana rahmet etsin) dese bir başkası da (Öyle deme onun rahmete ihtiyacı yok) dese son söyleyen küfre girer.

32- Âişe validemize iffetsiz demek. [İffetli olduğu Cennetlik olduğu ve müminlerin annesi olduğu âyet-i kerimelerle sabittir.]

33- Hz. Ebu Bekir sahabeden değildi demek.

34- Eshab-ı kiramdan birine kâfir demek. [Çünkü Kur’an-ı kerimde hepsinin Cennetlik olduğu bildirilmiştir. Birine kâfir denilince Kur’ana inanılmamış olur.]

35- (Mazlum olarak öldürülen kâfir Cennete girer) demek.

36- Kötülere alay gayesiyle deyyusan-i kiram hazretleri demek.

37- Aradığı hadisi bulamayınca hadis kitabını yere atmak veya (Bu Kur’anla amel etmiyorsunuz ben de onu yere atıyorum) diyerek Mushafı yere fırlatmak.

38- Haram paradan sevap ummak. Mesela bir bayan fuhuş parası ile kurban kesse bundan sevap umsa küfre girer. Sevap ummadan yaparsa küfre girmez.

39- Allahü teâlâyı mekanlı bilmek mesela hıristiyanlar gibi Allah gökte oturuyor demek. Allahü teâlâyı kastedip (Göklerden bir ses geldi) (Allah gökten bize bakıyor) demek. Böyle söylemek Allahü teâlâya mekan isnat etmek olur. Dünya gezegenler Cennet ve Cehennem ezeli değildir sonradan yaratılmıştır mahluktur. Yer ve gökler yok iken de Allahü teâlâ var idi. İslam âlimleri (Allah her zaman ve her yerde ebedi olarak hazır ve nazırdır) demenin caiz olduğunu bildirmişlerdir. Ancak Allahü teâlâ zamanlı ve mekanlı olmadığı için bu söz görünüş üzere kalmaz mecaz olur. Bu bakımdan (Allah zamansız ve mekansızdır hiçbir yerde olmayarak hazır ve nazırdır) demek caiz olur.
Böyle olmazsa Allahü teâlâyı zamanlı ve mekanlı bilmek olur ki bu ise küfürdür.

Miftah-ül Cenne kitabında (Bir kimse "Allah’tan hali [boş] yer yok" dese veya "Allah gökte benim şahidim" dese kâfir olur. Çünkü Allahü teâlâya mekan isnat etmiş olur. Halbuki Allahü teâlâ mekandan beridir) buyuruluyor. (Küfr Bahsi)

40- (Namaz kılmam ama kalbim temiz) demek. [Çünkü burada namaza önem verilmiyor namaza önem vermemek küfürdür. Namaz kılmayan hep haram işliyor demektir haram işleyenin kalbi temiz olmaz.]

41- Bir Müslümanı kötülemek gayesiyle (Allahlık) demek.

42- (Anan baban esmer sen nasıl sarışın oldun?) diyene (Ben imalat hatasıyım) demek. Böyle söylemekle hâşâ Yaratıcının yanlış iş yaptığı söylenmiş oluyor

43- O cimrilerin Allah’ı demek.

44- İlahileri müzikle söylemek. Çünkü ilahiler ibadettir ibadete haram karıştırmak küfür olur.

45- (Ebu Cehil şimdikilerden daha şerefli kâfirdi) demek.

46- Ecelin hoyrat eli demek. [Çünkü Ecel Allah’ın emri ile gelir Allah’ın emrini veya Azrail aleyhisselamın vazifesini zulüm gibi göstermek küfürdür.]

alıntı


Fıkıh - İlmihal

MollaCami.Com