Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


Faiz ile ilgili sıkça sorulan güncel sorular ve cevapları

FAİZ İLE İLGİLİ ÖNEMLİ MESELELER

SORU: Faizi kullanmak helâl midir, değil midir?
CEVAP: Müslüman’a faizin her çeşidi haramdır.
…

SORU: Yurt dışındaki tasarruflarımıza verilen banka faizleri helâl midir, kullanabilir miyiz?
CEVAP: Alman bankalarından aldığınız faizleri kendinize sarf etmemenizi tavsiye ederim.
…

SORU: Türkiye'deki bir bankada bulunan parasının faizini kabul etmeyen ve bankada bırakmak istemeyen bir kimse, paranın faizini nereye verebilir?
CEVAP: Faiz haramdır. Bu paranın alınması yanlıştır. Ancak talep etmeksizin tahakkuk eden bir faizin bankaya bırakılması da o sistemin daha da güçlenmesi demektir. Bu parayı açlıktan ölecek, giyecek veya yakacaksızlıktan hastalanacak durumdaki bir fakire veya yapılmakta bulunan bir helâ'nın (WC) inşasına verebilir.
…

SORU: Benim bir evim var. Orayı kiraya verdim, fakat kiradan almakta olduğum para bana yetmiyor. Ben bu evi satıp bankaya yatırsam orada bana faiz olarak daha çok para gelecek ve bu para (faiz) de bana yetecek. Bu şekilde hareket etsem, dinimizce doğru bir harekette bulunmuş olur muyum?
CEVAP: Böyle bir davranış, asla caiz görülemez. Münasip bir iş ve alışveriş yolu yapmak varken neden faiz almaktan fayda umulmaktadır? Allah'ın haram kıldığı bir şey, kişinin ahiret sorumluluğunu muciptir.
…

SORU: Faizle para alıp kullanmak caiz midir?
CEVAP: Değildir. Faizle ilgili muamelelerden son derece sakınmak gerekir.
…

SORU: A şahsı kimseden karz-ı hasen (helal faizsiz borç, ödünç) olarak para alamaması sebebiyle faizden kaçınmak için başkasından veresiye olarak ve piyasa fiyatından daha yüksek bedelle mal alsa ve bunu da peşin fiyatla piyasadaki rayiç üzerinden bir başkasına satsa, bu şekilde ihtiyacını görse bunun bir mahzuru var mıdır? Caiz midir, değil midir?
CEVAP: Para elde etmek için, veresiye olarak bir malı yüksek fiyata satın almak, bir alışveriş muamelesi olarak incelenince geçerli sayılırsa da borçlanmaya yol açacağından dolayı kerahet vardır. Faizden kurtulmak için bundan başka çare kalmazsa bu yoldan yürünebilir. Ancak başka bir çare ve imkân mevcut olunca bu muamelede kerahet bulunmaktadır. Bu cevaz, mekruh olarak cevazdır.
(Hukuk-ı İslamiyye ve Istılahat-ı Fıkhiyye Kamusu, c. 5, s. 109, madde: 400)
…

SORU: Benim 40 bin lira param var. Bir şahsa, "Al şu 40 bin lirayı çalıştır. Buna karşılık olarak bana ayda 800 lira ver" diyorum. Bu 800 lira faiz midir, yoksa bir nevi ticaret midir?
CEVAP: Alınacak bu para faizdir. Ticarette kâr ve zarara ortak olmak şartı vardır. Yalnız kâr almak ve fakat zarara iştirak etmemek faiz olur.
…

SORU: Bir tüccar, parası peşin olarak müşteriye ucuza satmakta, veresiye alanlara, "Şu zamana kadar bedelini ödemezsen bu kadar fazla verirsin" diyor. Bu, faiz olur mu?
CEVAP: Veresiye satışı, alışveriş akdinin yapıldığı sırada, peşinden daha fazlaya satmak mekruh ise de faiz olmaz. Fakat sizin belirttiğiniz gibi olursa faiz olur. Zira gösterilen müddet içinde ödenmesi gereken para, esas malın karşılığıdır. O zaman içinde ödenmemesi halinde istenilen karşılıksız bedel ise faizdir.

KAYNAK: MEHMED EMRE FETVALAR (Emekli Müftü)


yurt ici veyurt disindaki faizler ile alakali tavsiye olarak degil de fetvayi alabilirmiyiz kaynak olarak

tesekkürler..

Bunlar tavsiye değil fetvadır.

Bunlar tavsiye değil fetvadır.


tesekküe ederim

FAİZ İLE İLGİLİ ÖNEMLİ MESELELER

SORU: Faizi kullanmak helâl midir, değil midir?
CEVAP: Müslüman’a faizin her çeşidi haramdır.
…

SORU: Yurt dışındaki tasarruflarımıza verilen banka faizleri helâl midir, kullanabilir miyiz?
CEVAP: Alman bankalarından aldığınız faizleri kendinize sarf etmemenizi tavsiye ederim.
…

SORU: Türkiye'deki bir bankada bulunan parasının faizini kabul etmeyen ve bankada bırakmak istemeyen bir kimse, paranın faizini nereye verebilir?
CEVAP: Faiz haramdır. Bu paranın alınması yanlıştır. Ancak talep etmeksizin tahakkuk eden bir faizin bankaya bırakılması da o sistemin daha da güçlenmesi demektir. Bu parayı açlıktan ölecek, giyecek veya yakacaksızlıktan hastalanacak durumdaki bir fakire veya yapılmakta bulunan bir helâ'nın (WC) inşasına verebilir.
…
KAYNAK: MEHMED EMRE FETVALAR (Emekli Müftü)


Özellikle almanyada bankalarin verdigi faiz ile alakali olarak merhum Mehmed Emre hocaefendinin bu fetvasi , darulharpte faiz almanin mahsuru yoktur diyen hocaefendilerin fetvasi ile celismiyorumu ?
Keza ayni hüküm Türkiye bankalari icinde gecerlidir.
Yani Mehmed Emre hocamizin bu fetvasi kesinse, almanya dahil türkiyede de alinan banka faizleri haramdir...
Bizi konu hakkinda aydinlatirsaniz memnun olurum hocam, zira bu konu üzerine cok tartismalar zuhur ediyor bazen.

Çok su götürecek bir konu :)


Fıkıh - İlmihal

MollaCami.Com