Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim
Arapça Atatürkçülük
12 Eylül Atatürkçülüğünün hâlâ devam eden ve CHPâli Nur Serter gibi isimlerce dahi eleştirilen marifetlerinden biri, okullarda okutulan her derse M. Kemal'in sokuşturulması. Din Kültürü kitapları dahil...
Bu dayatmanın 28 Şubatâta da devam ettiğinin ilginç bir örneği, Diyanet İşleri eski Başkanı ve eski Bakan Prof. Dr. Mustafa Said Yazıcıoğluâdan, imam hatipler için yazdığı Kelâm kitabının âmünasip bir yeriâne Atatürkâün konuyla ilgili açıklamalarını da koymasının istenmesi.
(Bir Talim Terbiye heyetinin getirdiği ve Yazıcıoğluânun red cevabı verdiği teklifle ilgili olarak 28.4.12 günü çıkan yazımıza bakabilirsiniz.)
Peki, bu garabet bugün ne durumda?
Cevap, yeni konulan Arapça dersinde.
Basında ilk kez Yeni Asyaânın 5.10.11âde âArapça dersinde de Atatürkâ manşetiyle dikkat çektiği bu konu, dersin müfredatıyla ilgili detayların belli olmasıyla yeniden gündeme geldi.
Söz konusu detaylara göre:
Kimi çevrelerin yönelttiği eleştirilerin aksine Arapça dersinde Atatürkâle ilgili âçok özelâ bölümlerin yer aldığını anlatan yetkililer âAtatürkçülük ile ilgili konuların sınıfta uygulanabilmesi ve bu konulara işlevsellik kazandırılması amacıyla; dil yapılarının düzeyi ile dil becerilerine ilişkin kazanımlara uygunluğu da göz önünde bulundurulmuştur.
Atatürkâün siyasî ve askerî hayatına ait bilgilere ise Ortaöğretim Arapça Dersi Programında yer verilecekâ demişler.
Ve ilâveten şu bilgileri vermişler:
4. SINIF: Öğrenciyle basit cümleler ve görsellerle Atatürkâün annesi, babası, kız kardeşi hakkında konuşulacak. âBen Atatürk, babam Ali Rıza, annem Zübeydeâ gibi cümleler kurulacak.
5. SINIF: Atatürkâün doğum yerinden hayatına yön veren olaylara kadar tüm detaylarıyla kim olduğu konuşulup anlatılacak, öğretilecek.
6. SINIF: Atatürkâün eğitim hayatı anlatılacak. Ayrıca âEgemenlik milletindir. Cumhuriyet fazilettir. Türk dili güzeldirâ gibi bazı sözlerinin Arapça olarak okunup yazılması öğretilecek.
7. SINIF: Atatürkâün bilgisi, kültürü ve kitap okumak, güreş ve doğa sevgisi gibi ilgi alanlarıyla âYurtta sulh, cihanda sulhâ sözü işlenecek.
8. SINIF: âOkuyan ve yazan Atatürkâ teması ile Atatürkâün okumaktan hoşlandığı kitaplar, dinlemekten zevk aldığı müzikler, şarkılar işlenecek. Atatürkâün annesine yazdığı bir mektup da basitleştirilerek ele alınacak. Nutuk, geometri, Gençliğe hitabe ve Balıkesir hutbesiâ gibi âeserâlerine yer verilecek. (Habertürk, 21.4.12)
Zorunlu eğitimin 8 yıl olduğu sisteme göre hazırlanan bu müfredatın, üçüncü 4 yıllık kademeye göre de güncellenmesi gerekiyor elbette!
Ve eminiz, Talim Terbiye Kurulunun Atatürkçü kadroları, 9, 10, 11 ve 12. sınıflarda okutulacak Arapça dersleri için de gayet özgün Atatürkçü temalar bulmakta gecikmeyeceklerdir!
Bakalım, Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi dersinden sonra Arapçayı da Atatürkçülük propagandası için kullanan anlayış, 4+4+4 kanununa Meclis Genel Kurulunda ilâve edilen Kurâân ve Türkçe Meali ile Siyer derslerinde ne yapacak?
Meselâ Kurâân ve meali derslerinde, M. Kemalâin Karabekirâe söylediği âAraboğlunun yavelerini Türk oğullarına öğretmek için Kurâânâı Türkçeye tercüme ettireceğim ve böylece de okutturacağım. Tâ ki, budalalık edip aldanmakta devam etmesinler...â sözü de aktarılacak mı?
Aynı şekilde 1920âler Türkiyeâsini anlatan Turkey To-Day (1928) kitabının yazarı Grace Ellisonâa konuşan maarif müfettişinin âBizim peygamberimiz Gazimizdir. Biz o Arabistanlı şahıs ile ilişkimizi sona erdirdik. Muhammedâin dini Arabistanâa uygundu; ama bize yaramazâ sözleri de anlatılacak mı? (Bu tür beyanlar için Said Nursî ve M. Kemal kitabımıza bakılabilir.)
Peki, 12 Eylülcüler yargılanırken, 12 Eylülâün eğitimdeki katı Atatürkçü çizgisini daha da katmerli hale getiren uygulamalarla yola devam etmenin makul ve mantıklı bir açıklaması var mı?
Kazım GÜLEÇYÜZ