Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


basörtüsü.

Ayette başın örtülmesi özellikle emredilmiş ve örtünmenin na­sıl yapılacağı da belirtilmiştir.

“Başörtülerinin bir kısmını yakalarının üstüne vursunlar....” (Nur 24/31)

Eskiden kadınlar yakaları açık elbiseler giyinirler, boyunları ve göğüs kısmı gözükürdü.[5] Bu emirle başörtülerinin bir bölümüyle boyunlarını ve yakalarını örtmeleri istenmiştir.

Bütün mezhepler müslüman kadının başını örtmesinin farz ol­duğu konusunda tam bir görüş birliği içindedirler. Ancak Malikî mezhebi ile ilgili olarak bazılarının zihnini karıştıran bir konu var­dır.

Malikî mezhebinde saçlar (avret-i hafife) hafif avret sayıldığın­dan, acaba Malikî mezhebine göre bir kadın başörtüsü kullanmadan, saçı açık olarak dışarı çıkamaz mı?

Malikî mezhebinde kaba avret (avret-i muğallaza) ve hafif avret (avret-i hafife) ayırımı yalnız namaz açısından yapılmıştır. Kadının yabancı erkekler yanında örtünmesi gerekli yerler açısından böyle bir ayırım yoktur. Bilindiği gibi avret yerlerinin kapatılması namazın farzlarındandır. Hanefî, Şafiî ve Hanbelî mezheplerine göre na­mazda başörtüsü açılan bir kadının namazı bozulur.[6] Ancak Malikî mezhebi bu durumda kadının namazının bozulmayacağını belirt­miş, fakat vakit çıkmadan namazın iade edilmesini istemiştir. Çünkü baş, namaz açısından hafif avrettir, bu her ne kadar namazı bozmasa da kadının başını açması haram olduğundan namaz kılar­ken işlenen bu haram fiilin günahından kurtulmak için henüz vakit çıkmadan namazın iade edilmesi gerekli görülmüştür. Vakit çıktık­tan sonra namazı iade imkanı ortadan kalkar.[7]

Malikî mezhebine göre kadının yabancı erkekler karşısındaki davranışı şöyledir:

Kadın, müslüman olan bir yabancı erkek karşısında eli ve yüzü dışındaki bütün organlarını kapamak zorundadır. Bu ona farzdır. Eğer bir fitne korkusu yoksa yabancı erkek kadının yüzüne ve elle­rine bakabilir. Fitneden korkulduğunda kadının elini ve yüzünü de kapamasının farz olduğunu söyleyen Malikî alimler olmuştur. “Kadının bir sorumluluğu yoktur, bu durumda erkeğin bakmaması farzdır.” diyen Malikî alimler de vardır. Malikî mezhebine göre ka­dın, müslüman olmayan bir yabancı erkeğe yüzü ve elleri de dahil hiç bir organını gösteremez.[8]

Demek ki, bütün İslâmî kaynaklar müslüman bir kadının ya­bancı erkekler karşısında başını örtmesinin farz olduğu konu­sunda tam bir görüş birliği içindedir.

Ayetin ilgili kısmı şöyledir: وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَّ



(ضرب) 'ın Türkçe karşılığı ‘vurmak'tır. Bu, Arapça’da bir şeyi bir şeyin üstüne düşürmek ve sabitlemek olarak açıklanmaktadır.[9]

Burada fiil (على) harf-i cerri ile kullanılmıştır. Kur'an-ı Kerim’de (ضرب) fiilinin bu şekilde kullanıldığı başka ayetler de vardır. O ayetler buradaki mananın tam olarak ne olması gerektiği konusunda bizi aydınlatır.

(ضربت عليهم الذلة) Bu ayet Rağıb el-İsfahânî'nin Müfredat'ında şu şekilde açıklanmaktadır: (إلتحفتهم الذلة التحاف الخيمة بمن ضربت عليه) "Alçaklık onları, üzerine çadır kurulan kişiyi çadırın örttüğü gibi örtmüştür. (ضربت عليهم المسكنة) ayeti de aynı şekilde açıklanmıştır.[10]

Demek ki, (ضرب) fiili (على) harf-i cerri ile kullanılınca üstünü örtmek anlamına geliyormuş.

Cüyûb: Ayette geçen (جيوب) kelimesi (جيب)kelimesinin çoğuludur. Ceyb Arapçada yaka anlamınadır.

Ayette başörtüleri diye tercüme edilen kelime(خُمُر) dır. Bu, (خِمار) kelimesinin çoğuludur. Bunun da kökü (خَمْر)dir. Güvenilir bir Kur'an lugatı olan Müfredât'ta şöyle denmektedir. (خَمْر)'ın kök anlamı bir şeyi örtmektir. (خمار) da örtü anlamındadır. Ancak Arap örfünde kadının başını örttüğü örtüye isim olmuştur. Teâlâ şöyle buyurmuştur: “Başörtülerinin bir kısmını yakalarının üstüne vursunlar....” (Nur 24/31)

Aklın bulunduğu yeri örttüğü için şaraba da (خَمْر) adı verilmiştir.[11]

Güvenilir hadis lügatı olan İbn'ül-Esîr'in en-Nihâye'sinde :

(أنه كان يمسح على الخُفِّ والخِمار)"O, mestinin ve hımarının üzerini meshederdi." hadisindeki (خمار)kelimesi ile ilgili olarak şöyle deniyor: "Burada sarığı kastetmiştir. Çünkü erkek onunla başını örter. Nitekim kadın da başını hımar ile örter. Bu şundandır: Arap sarığını örter ve onu çenesinin altından döndürürse her vakitte açamaz. O zaman o, mestler gibi olur. Ama bu durumda başının az bir kısmını meshetmesi gerekir. Kaplama mesh yerine de sarığının üstünü mesheder.[12]

(خمار) kelimesinin kadının başörtüsü anlamına geldiği eski sözlüklerde yazılıdır. (الخمار للمرأة وهو النصيف)Hımar kelimesi kadın için nasîf anlamındadır.[13] Nasif de başörtüsüdür.[14]

İçinde (خمار)kelimesi geçen çok sayıdaki hadisten üç örnek verelim:

1- 'ın Elçisi sallAllahu aleyhi ve selleme ipekli elbiseler getirilmişti. Ömer'e bir elbise gönderdi. Üsâme b. Zeyd'e bir elbise gönderdi. Ali b. Ebî Talib'e bir elbise verdi ve dedi ki;

(شققها خمرا بين نسائك)Onu karıların arasında başörtüsü olarak parçalara ayır.... Akşamüstü Üsame elbisesinin içinde çıkageldi. 'ın Elçisi sallAllahu aleyhi ve sellem ona farklı bir bakışla bakınca yaptığından hoşlanmadığını anladı. Dedi ki, "Ya Resulellah bana neden bakıyorsun, onu bana sen göndermiştin.Buyurdu ki, "Ben onu sana giyesin diye göndermedim. Ama onu sana gönderdim ki, kadınların arasında başörtüler olarak parçalayasın. (لتشققها خمرا بين نسائك) (Müslim, Libas7-2068)

2- Alkame b. ebî Alkame annesinin şöyle dediğini naklediyor: Abdurrahman'ın kızı Hafsa 'ın Elçisi sallAllahu aleyhi ve sellemin eşi Ayşe'nin yanına girdi Hafsa'nın üzerinde ince bir başörtüsü vardı. Ayşe onu parçaladı ve ona kalın bir başörtüsü giydirdi.

(وكستها خمارا كثيفا) (El-Muvatta, Libas, 4, hadis no 6)

3- Hz. Aişe Peygamber sallAllahu aleyhi ve sellemin şöyle dediğini bildirmiştir. (لا يقبل الله صلاة حائض إلا بخمار) adet gören (yani büluğ çağına ermiş) bir kadının namazını başörtülü olmadan kabul etmez". (Ebu Davud Salat 58, hadis no 641



ağLama karanfiL
ßenide ağLatma
siL göz yaşLarını

yeşerecek sevdan
kutLu tohumLarLa
körpe dudakLarda

ALDIRMA SÖYLENEN O SÖZLERE
SEN DAĞIT ETRAFA MİS KOKUNU
UMUDU SEVGİYİ ÖZLEMLERİNİ
VE HASRETLERİ

Susadım karanfiL
ÇöLLerde kavruLan
Kurumuş toprak gibi

KeLepçe vuruLmuş
YemyeşiL gövdene
ßen özgürLüğe hasret

(eşref ziya)

elinize sağlık çok güzel bir paylaşımdı

yanlız fıkıh bölümüne taşınsa daha iyi olacak

Tesettürlüyüm Çünkü..

Allahı hatırlamak ve hatırlatmak için..
Yaratılış gayemin gereği..
Özel olduğum için .. Özel hissettiğim için .. İnsanların gözünde değil Rabbimin nazarında özel olduğum için.. Kulluğumun gereği.. Rabbimin rızasını kazanmak için..

Tesettürlüyüm çünkü;
Tesettürlüyken daha rahat olduğum için.. Dışarıda kendimi en rahat hissedebileceğim giyim şekli olduğu için.. Allah rızası için.. Birtakım kötü gözlerden koruduğu için..
Tesettürlü bir insan dış görünüşüyle değil de kişiliği ve ahlakıyla davranışlarıyla, düşünceleriyle ön planda olduğu için..

Tesettürlüyüm çünkü ;

Buna verilecek en iyi cevabım: İnancımın kanıtlarından biri TESETTÜRÜM..
İnanıyorum; emri başım üstünde her varlığa sevgi duyuyorum.. her varlık O na çıkıyor.. O nu seviyorum..

Tesettürlüyüm çünkü;
Rabbim bize zinet değerinde bakıyor ve ben bu zineti en iyi şekilde muhafaza etmek istiyorum..

Tesettürlüyüm çünkü ;

Kadınlık vasfıyla değil,insan vasfıyla hayatta ilerlemek istiyorum..

Tesettürlüyüm çünkü;
Ehli imana zarar vermek istemiyorum..

Tesettürlüyüm çünkü;
Tesettürün en baş vasfı başörtüsünü ilk önce kalbimde sonra kafamda taşıyorum..

Tesettürlüyüm çünkü;
İslamı yaşamayı kolaylaştırıyor, hayatımın her safhasına yaymamı sağlıyor..

Tesettürlüyüm çünkü;
Bana Rabbimi hatırlatıyor ve hatırlatanlardan olmak istiyorum..

Tesettürlüyüm çünkü ;
"KULUM" DİYE YADEDİLENLERDEN OLMAK İSTİYORUM..

Tesettürlüyüm çünkü;
Hürüm ben.. tesettürüm sayesinde namahremim, saygı duruşuna geçmek zorunda.. (öyle bir temsil etmeliyim ki, bu olmak zorunda)

Tesettürlüyüm çünkü;
HAKK böyle istiyor .. Hakk istedi mi, şek yok şüphe yok koşul yok şart yok..

Tesettürlüyüm;
çünkü hürüm ben.. Budur sebebi örtümü başımda taşırken gözlerimin ışıması.. Gurur addetmeyiniz..

Tesettürlüyüm çünkü ;
DEĞERLİYİM!!!

Tesettürlüyüm Çünkü..
Allah'a İtaat Ediyorum..
Tesettürlüyüm...
Çünkü Allah'a Teslim oldum..


alıntı..



Tesettürlüyüm çünkü ;
DEĞERLİYİM!!!

Tesettürlüyüm Çünkü..
Allah'a İtaat Ediyorum..
Tesettürlüyüm...
Çünkü Allah'a Teslim oldum..


.....eLhamdüLiLLah...

emeğine sağLık..

Hamdolsun. Cümlemizin emeğine sağlık.



Hepinizin emeğine sağlık...

Seninde emeğine sağlık.

ellerinize sağlık...

Örtünme: kendi bedenini ve kendi küçük alanını fark ediştir. bedenimiz en küçük ve en temel özel hayatımızdır. Hukukun kaynağı da o küçük insan bedeninin tensel ve tinsel sağlığı, tamamiyyeti ve özgürlüğü üzerinedir. (Sibel ERASLAN)

İlgi toplamak güzel görünmek fark edilmek veya sevdiği kişiyi taklit etmek için onun gibi giyinen bir bayan nasıl zorluklara katlanıyor ise; bende Allah tarafından fark edilmek ve beğenilmek için onun emrettiği gibi giyiniyorum (Canan CEYLAN)
sinema oyuncusu müjde AR,Benim yanımda çalışan başörtülü arkadaşlarım var. Onlarda bir sorun görmedim. Türban meselesi siyasetçilerin tamamen oy avcılığı yaptığı bir mesele. Nasıl bağlasın diye oturup tartışıyorlar. Bir tane kadına soralım demiyorlar. O kadar kadın milletvekili var, onlar vitrin midir? O kadar sıkıldık ki kadınlar olarak bu meseleden, yani başı açık kadın da kapalı kadın da çok sıkıldı. Burada da bir aşağılama var kadına, sözüm ona bir özgürlük tanınıyor. Ama o özgürlükte de tuhaf tuhaf tabirler. Bırak ya artık nasıl bağlıyorsa bağlasın." dedi.
Kadın örgütlerinin Anıtkabir'e giderek başörtüsü aleyhinde eylem yapacaklarının konuşulması üzerine Müjde Ar, "O da artık şey haline geldi. Dakika başına gidelim Atam sana şikayet edelim. Bu da tabi sivil toplum örgütlerinin reaksiyon göstermesi çok güzel bir şey de bilemiyorum. Bu meselenin etrafında olan her şeyden de çok sıkıldım. Bu belli ki bu böyle yasalaşacak genç kızlarımız üniversitelere başları bağlı girecekler. Burada da bu mesele inşallah kalacak." diye konuştu.
Bahçeşehir Üniversitesi öğrencisi olan manken Aysun Kayacı , başörtüsünün bir ideolojinin uzantısı olmadığını söyledi. Kendisinin de Müslüman olduğunu ve keskin inançları olduğunu vurgulayan Kayacı, "Gerçekten de Nur Suresinde geçen ayet var, biliyorum. Bu türbanı takan benim sınıf arkadaşlarım da var. Kimsenin türbanı beni rahatsız etmiyor. İdeolojik de taksa beni rahatsız etmiyor. Çünkü ne olacaksa olacak, zaten her iki kişiden birisinin AK Parti'ye oy verdiği belli, ben rahatsız olmuyorum. Ne amaçla da örttüğünü bilmiyorum. Umurumda da değil. Örtmek istiyorsa örtsün. Ama biz bunu inkâr edemeyiz. Sorun hallolacaksa, biz bunu daha fazla konuşmayacaksak, ben çözülmesinden mutluyum." şeklinde konuştu.



ALLAH Razi olsun tum yorumlar,resimler ve paylaşım için

çok güzel bi paylaşımdı teşekkür ederiz..

Tesettürlüyüm çünkü ;
DEĞERLİYİM!!!

Tesettürlüyüm Çünkü..
Allah'a İtaat Ediyorum..
Tesettürlüyüm...
Çünkü Allah'a Teslim oldum



Paylaşımlar için teşekkürler arkadaşlar.

hepinizin ellerine sağlık

Benim başörtüm
Edep kokulu
Hâyâ asili
Hüzün renkli
Gözyaşı işlemeli
Ve sünnet timsâli olmalı...


anonim..

Arkadaşlar gerçekten çok güzel paylaşım yapmışsınız.Ben de bu yüzden çok dertliyim.Sırf saçımızı açmamak için okulu bıraktık açık öğretim'e kayıt olduk ona da müdahale ettiler.O kadar çok art niyetli insanlar varki ehliyet sınavına okulun birinde kapalı girilirken diğerinde saç açılacak diye baskı.Benim isyanım şunadırki biz müslüman ülkesinde yaşamıyormuyuz?Bazı islam ülkesi olmayan yerlerde herkes istediği gibi giderken okullara ya biz.Tanıdığım bir çok arkadaşım dış ülkelere okumaya gitti.İmkanı olanlar gidiyor,ya olmayanlar ne yapsın. Başınızı ağrıttım arkadaşlar kusura bakmayın.


Aile ve Çocuk

MollaCami.Com