Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


Devlet Rejim Laiklik ve Geleceğimiz

TÜRKİYE, halkının ezici çoğunluğu, dindar veya sosyolojik Müslüman olan bir ülkedir.

Türkiye'nin rejimi (düzeni veya sistemi) islamî değildir.

Devlet ile rejim ayrı şeylerdir. Devlet cevherdir, rejim arazdır. (Elma cevherdir, elmanın tatlı veya ekşi, yeşil veya kırmızı yahut sarı, taze veya bayat, büyük veya küçük, sağlam veya ezik-çürük olması arazdır.)

Türkiye devleti korunmalı, bugünkü rejim değiştirilmelidir.

Devleti yıkmak kaosa, anarşiye, çöküşe yol açar; düzen veya sistemi değiştirip, yerine âdil ve hak bir düzen getirmek hem devleti, hem ülkeyi, hem de halkı güçlendirir, sağlıklı kılar.

Din, inanç, inandığını yaşamak, ibadet, dinî kıyafet, dinî eğitim hürriyeti bütün hürriyetlerin anasıdır.

Laiklik evrensel bir insan hakları değeri değildir.

İngiltere, demokrasinin ve insan haklarının beşiği bir ülkedir ama orada laiklik yoktur. Devlet-millî kilise birliği vardır. Millî kilisenin dışındaki diğer dinlere de azamî hürriyet tanınmıştır.

İngiltere hükümdarı (Kral veya kraliçe) hem devletin, hem de millî kilisenin başıdır.

Laiklik olmazsa demokrasi ve insan hakları da olmaz söylemleri safsatadan ibaret boş ve temelsiz bir iddiadır.

İngiltere'de isteyen Müslümanlar için Şeriat mahkemeleri kurulmuştur.

Dünyada insan haklarına saygılı ve bağlı hiçbir demokratik ülkede resmî ideoloji heyulası yoktur.

Resmî ideoloji rejimleri faşist ve zalim rejimlerdir.

Türkiye'nin âdil ve hak düzeni şu temeller ve değerler üzerine kurulmalıdır:

(a) Evrensel insan haklarına, hürriyetlerine saygı ve bağlılık.

(b) İngiltere'de olduğu gibi engin bir din, inanç, ibadet ve inandığı gibi yaşamak hürriyeti.

(c) Millî kimlik ve kültüre saygı onları koruma.

(ç) Gerçek ve etkili adalet ve hukuk.

(d) Can, mal, ırz ve nesep, din güvenliği. Evrensel ahlaka ve âdil hukuka aykırı kötü bir şey yapmadıkça korkusuz yaşamak hürriyeti.

(e) Ahlak, fazilet ve hikmet.

(f) Çoğunluk milletinin dışında ülke içinde yaşayan başka ve farklı "milletlere" adaletle muamele edilmesi ve onlara güvenlik sağlanması.

(g) Kaliteli, iyi, güçlü, üstün, doğru ve dürüst vatandaşlar yetiştirilmesine yönelik bir eğitim sistemi.

(ğ) Faydalı ilimlerde, irfanda, insanlıkta, adalette, güvenlikte, sağlıklı toplum yapısında bütün insanlığa örnek olacak bir manzara.

(h) Siyasî, kültürel, sosyal kopukluklara paydos; devamlılık kültürü ve şuuru.

(ı) Evrensel gerçeklere ve değerlere paralel ve mutabık olması şartıyla halkın iradesinin ve tercihlerinin geçerli olması.

(i) Bilge seçkinlere danışılması.

(j) Emanetlerin ehil, layık, vasıflı, güçlü, âdil, matlub kimselere verilmesi, emanetlere hıyanet edilmemesi.

(k) Başta din ve mukaddesat sömürüsü olmak üzere her türlü siyasî, sosyal, iktisadî, ticarî, kültürel sömürü ve kokuşmanın en radikal ve acımasız şekilde bertaraf edilmesi.

(l) Hukuk ve yargı önünde mutlak eşitlik.

Mehmet Şevket Eygi
araştırmacı yazar


Mehmet Şevket Eygi

MollaCami.Com