Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


Yezid’e lanet etmek caiz midir?



YEZİD’E LANET ETMEK CAİZ MİDİR?

...İyi biliniz ki, bidat sahibi ile konuşmak, kâfirle arkadaşlık etmekten kat kat daha fenadır.

Yetmiş iki türlü bidat sahibi vardır. Bunların içinden en kötüsü, Peygamberimizin s.a.v. Eshâbına düşmanlık edenlerdir.
Allah-ü Teâlâ, Kuran-ı kerim’de bunlara kâfir diyor.

Fetih suresinin son ayetinde meâlen: “Senin Eshâbına kâfirlerin düşman olması için…” buyruldu.
Kuran-ı kerim’i ve İslamiyet’i bizlere bildiren, Eshab-ı kiramdır. Onlardan biri kötü olursa, Kuran-ı kerim, sağlam olmaz. İslamiyet’e güven kalmaz.
Kuran-ı kerim’i, Osman r.a. topladı. Osman r.a.’a dil uzatılırsa, Kuran-ı kerim’e dil uzatılmış olur.
Zındıkların böyle itikatlarından Allah-ü Teâlâ’ya sığınırız!
Eshab-ı kiram arasındaki ayrılıklar, muharebeler, nefislerine uyarak değildi.
Onların mübarek nefisleri, insanların en iyisinin s.a.v. sohbetinde bulunmakla, kalpleri cilalayan sözlerini dinlemekle tezkiye bulmuş (temizlenmiş), emmârelikten kurtulmuştu.
Nefislerinde, İslamiyet’e uymayan istek kalmamıştı.
Şu kadar biliyoruz ki, Emir (Hz. Ali) haklı idi, Ona karşı duranlar hata etti. Fakat bu hataları ictihatta yanılma idi. İctihâd hatası, fısk-günâh değildir.
Hatta ayıplamaya bile izin yoktur. Çünkü ictihatta hata edene de, bir sevap vardır.

Evet, nasipsiz Yezid, Eshâb-ı kiram’dan değildi. Onun talihsizliğine karşı kim ne diyebilir ki, hiçbir kâfirin yapmadığı işi, o bedbaht kimse yapmıştır.
EHL-İ SÜNNET ÂLİMLERİNDEN BAZISININ, ONA LANETE İZİN VERMEMESİ, ONUN İŞİNİ BEĞENDİKLERİ İÇİN DEĞİL, BELKİ PİŞMAN OLMUŞ, TEVBE ETMİŞTİR DEDİKLERİ İÇİNDİR.



“İbdâ” kitabında denildi ki,

“Lanet etmek ve millete-mezhebe sövmek çok çirkin pek kötü bir bidattir. Bunu önce Yahudiler söyledi.
(Sövmek, lanet etmek gibi kötülükleri önce Yahudiler başlattılar.)
(Sonra) Müslümanlar arasında da yayıldı. Tirmizi’deki hadis-i şerifte “Mümin lanet etmez.” buyruldu.
Hazret-i Muaviye r.a.’ın oğlu Yezid’e, Hazret-i Hüseyin’i öldürmek için emir etti sanarak lanet etmek de doğru değildir.


“İhyâ” kitabında deniliyor ki,

“Yezîd’in, Hazret-i Hüseyin’i öldürdüğü veya öldürmek için emir verdiği hiç belli değildir.
Belli olmayan bir kötülüğü söylemek caiz değildir. Hele lanet etmek hiç doğru olamaz.
Çünkü bir Müslüman’a açıkça bilinmeyen bir günahı yüklemek caiz değildir.

HAZRET-İ HÜSEYİNâ€™İ ÖLDÜRENE LANET OLSUN DA DENİLEMEZ. EĞER TEVBE ETMEDİ İSE LANET OLSUN DENİLEBİLİR. ÇÜNKÜ HAZRET-İ HAMZA’YI ŞEHÎD EDEN VAHŞÎ KÂFİR İDİ. SONRA, İMAN ETTİ VE TEVBE ETTİ. BUNA LANET CÂİZ OLMADI.”

MEKTUBAT-I İMAM-I RABBANİ’DEN…

1500 yıl öncesinin Yarasını kaşıyıp Kanatmanın bu Ümmete bi Hayrı olmaz..
Yezide lanet etsekde etmesekte o yaptığının bedelini ödeyecektir

cok guzel bi konu ;)

benim garibime giden bi konu var hz vahsi evliyalardan ustun olmasi cunku kendisi peygamber efendimiz sav bizat gorustugu icin onlardan ustun mus bu dogru mu

hayır ve asla böyle bişey de yoktur..
hz Peygamber Vahşinin Müslüman olduğunda oda tamam Müslüman oldun ama benim gözüme fazla görünme göz göze gelmeyelim ,karşılaşmıyalım dediği rivayet edilir

oyle bir rivayet var hatta namazlarda goz onunde tutmazlar mi vahsiyi saklarlarmis arkalara...ama kitapta okudum yani

benim garibime giden bi konu var hz vahsi evliyalardan ustun olmasi cunku kendisi peygamber efendimiz sav bizat gorustugu icin onlardan ustun mus bu dogru mu


Burada üstünlüğün ölçüsü şudur:
Alemler kendisi hürmetine yaratılan, kainatın göz bebeği olan Hz.Muhammed Mustafa s.a.v.'i "dünya gözü ile görmek"tir. Bu Hz. Vahşi'nin üstünlük kazanması için yeterli bir sebep :)
Kaldı ki, müslüman olduktan sonra İslama büyük hizmetleri olmuştur.
Yalancı peygamber Müseylemetülkezzab'ı savaşta mızrağıyla vurarak öldürmüştür.

tessekur ederim zumrudu anka kardesim bunu boyle biliyordum gundeme getirmek istedim ve sasirmistim

Rica ederim :)

Allah razı olsun. :)

Sizden de razı olsun :)

emeğinize sağlık........Eba Eyyübel Ensari hazretleri.yezidin komutasında islambol'a fethe gelmiş.surların dibinde şehid olmuştur.(s.alkan hocaefendi "vaaz")

benim garibime giden bi konu var hz vahsi evliyalardan ustun olmasi cunku kendisi peygamber efendimiz sav bizat gorustugu icin onlardan ustun mus bu dogru mu


veysel karani hz veli zatlardan olup peygamber efendimizi görmeyi çok isteyip
annesinin sözünden çıkmamak için sadece kapısına kadar gidip peygamber efendimiz
orda bulunmadığı için görememesi hadisesini biliriz

hz vahşi hernekadar peygamberimizin amcasını öldürse de iman edip
sohbetinde bulunduğu için sahabedendir
veysel karani hz hernekadar veli zatlardan olsa da peygamber efendimizi
görmediği için ashabın en küçüğünün derecesine ulaşamamıştır
oysaki peygamberimiz veysel karani hz ne hırkai şerifini göndermiştir
nekadar büyük veli de olsa ashabın mertebesine ulaşamamıştır
hz vahşi de ashabdandır büyük derece sahibidir
mektubatı imamı rabbani

veysel karani hz veli zatlardan olup peygamber efendimizi görmeyi çok isteyip
annesinin sözünden çıkmamak için sadece kapısına kadar gidip peygamber efendimiz
orda bulunmadığı için görememesi hadisesini biliriz

hz vahşi hernekadar peygamberimizin amcasını öldürse de iman edip
sohbetinde bulunduğu için sahabedendir
veysel karani hz hernekadar veli zatlardan olsa da peygamber efendimizi
görmediği için ashabın en küçüğünün derecesine ulaşamamıştır
oysaki peygamberimiz veysel karani hz ne hırkai şerifini göndermiştir
nekadar büyük veli de olsa ashabın mertebesine ulaşamamıştır
hz vahşi de ashabdandır büyük derece sahibidir
mektubatı imamı rabbani


bende aynı cümlelerimle cevap verecektim bu konuya.


hatta veysel karani , hz vahşi nin atının burnundan çıkan toz kadar diye okumuştum bir yerde.
ashablık vasfı p efendimizi İMAN ile görme şerefi sohbetin ehemmiyeti o kadar büyük.

Allah razi olsun konuyu açan ve katkıda bulunan kardeşlerimizden... :)

Cümlemizden razı olsun :)


Hayatın İçinden İslam

MollaCami.Com