Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


Öğrenciler dehanızı keşfedin

Öğrenciler dehanızı keşfedin


Ders zili çaldı, beyni besleme seansları başladı. Öğrenciler, dersleri beyin kahvaltısı olarak görmeli çünkü öğrenmek zekâyı geliştiriyor.

Ben olsam okula giderken şöyle düşünürüm:
“Beden kaslarımı geliştirmek için spor yaparım. Zihin ve hafıza kaslarımı geliştirmek için de yeni bilgiler öğrenmeli, bilgi üzerine düşünmeli, yorum yapmalıyım. Öğrenmek zihin antrenmanıdır, ufuk açar.”

Beyin uzmanları, herkesin deha potansiyeline sahip olduğunu söylüyor.

Herkes 1.5 kg ağırlığında ve 120 milyar nörondan oluşan bir beyne sahip. Önemli olan yeteneklerini keşfetmek, zekâsını ilerletmek.

Oxfort Üniversitesinde çalışan Prof. Gerd Kempermann, New York Üniversitesi araştırmacısı Prof. Elkhonon Goldberg, DNA’ların sırlarını çözen Prof. James Watson, beynimizde hücre pınarları olduğunu keşfettiler.

Allah her gün beyinlerde yeni hücreler yaratıyor. Öğrenilen yeni bilgileri, bu hücreler yükleniyorlar. Eğer her gün yeni bir şey öğrenmiyor, okumuyor, düşünmüyor, zihninizi bir şeye yormuyorsanız bu yeni hücreler sabun köpüğü gibi kaybolup gidiyor.

Bir anlamda hücre israfı meydana getiriyorsunuz.

Bu sebeple Sevgili Peygamberimiz(sav) şöyle buyurmuş:
“İki günü eşit olan zarardadır.”

Yine Sevgili Peygamberimiz, ömür boyu öğrenmeyi tavsiye ediyor:
“Beşikten mezara kadar ilim öğreniniz.”

Öğrenmek beyni beslemektir ve zihin antrenmanıdır.

Herkes deha potansiyeline sahip olduğuna göre herkes dehasını keşfedebilir ve zekâsını geliştirebilir.

Şikago Üniversitesi araştırmacısı Dr. Benjamin Bloom dâhilerin özelliklerini şöyle sıralamış:
1. Aşırı dikkatlidirler.
2. Tuttukları yolda ilerlerler.
3. Hedeflerine odaklanırlar.
4. Azimli ve kararlıdırlar.
5. Asla vazgeçmezler.


Prof. Ali Fuat Başgil, bu sebeple Gençlerle Başbaşa isimli eserinde gençlere şu çarpıcı tavsiyede bulunur:
“Üşenme! Erteleme! Vazgeçme!”

Vazgeçen başarısızlığı seçer.


Okulun ilk haftalarından itibaren her öğrenci kendisine bir hedef koyabilir. Mesela sınıf birinci olmak veya sınıf birincisi ile yarışma hedefi. Her öğrenci her dersten sınıf birincisi olamasa da en az bir derste birinci olabilir.

Her öğrenci kendi zekâ türünü ve en iyi öğrenme biçimini keşfetmeli.

Dersi sınıfta öğrenmeye çalışmalı.

Mümkünse dersleri not tutarak dinlemeli.

Derslere hazırlıklı gelmek, dersi derste öğrenmeye yardım eder. Derse gelmeden önce kitabı karıştırmak ve anlatılacak konuya hazırlık yapmak anlatılanları daha iyi anlamayı sağlar.

Dersten sonra evde okulda anlatılan dersleri tekrar etmek, bilginin zihnimizde daha kalıcı iz tutmasına yol açar. Beyin önemli bilgileri geçici hafızadan kalıcı hafızaya aktarır. Önemsiz dediğimiz bilgiler, 24 saat içinde beyin arşivine gider.

Önemsediğimizi beyne bildirmek için dersleri evde tekrarlamak şart.

Öğrenmek zevk ve mutluluk verir. Öğrenmemek cahilliktir ve insanı utandırır.

Her şey bizim gayretimize bağlı. Zekâyı ve hafızayı geliştirmek azim ve kararlılıkla çalışmayla sağlanır.

Hacı Bektaş Veli, en büyük keramet çalışmaktır, demiş.

Kur’an, insan için sadece çalıştığının karşılığı vardır, buyurur.

Çalışmak en büyük erdemdir. Her şeyden önce can sıkıntısını giderir.

Arılar, çalışkanlıkları sayesinde bal yapar ve sebeple sahipleri tarafından beslenirler, sevilirler.

Akan sular pırıl pırıldır, durgun sular kurtlanır.

Taşlar, hareket etmezler, çalışıp çabalamazlar, bu sebeple meyvesizdirler.

Rahat etmek ve huzur duymak isteyenler çalışmalı, zekâ ve yeteneklerini keşfetmeli ve geliştirmelidirler.

Hiçbir şey yapmadan yan gelip yatanlar, mezarlık sakinleridir.

Öğrenciler, okulu zihnin beslendiği ziyafet sofrası, öğrenmeyi mutluluk kabul edin, öğretmenlerinizi zekâ geliştirme uzmanı olarak görün.

Hasan, Hans’ı; İbrahim, Abraham’ı, Yakup, Yakop’u geçerse Türkiye Almanya, Amerika ve İsrail’i geçer. O zaman başı dik, onurlu ve bilgece yaşanılan bir Türkiye inşa edebiliriz.

Öğrenciler, dehanızı keşfetmek, yeteneklerinizi geliştirmek ve geleceği inşa etmek görevi sizin. Ali Erkan Kavaklı


İlköğretim

MollaCami.Com