Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


Rasulullah efendimiz hayattayken vukubulan bazi ihtilaflara misaller:

Rasulullah efendimiz hayattayken vukubulan bazi ihtilaflara misaller:
A) Hz Ömer efendimiz Hz. Hisam b.Hakimi (ra) Furkan suresini okurken duymus, kendi bildigi sekilde okumadigi icin dikkatini cekmis, Hz Hisamin Ben bu okuyusu Rasulullahtan ögrendim demesi uzerine onu alip Rasulullah efendimize göturmustu. Hz. Hisam az önce okudugu gibi okumus, Hz peygamber efendimizde de Tamam böyle inzal buyuruldu demis ve Bu kuran yedi harf-lehce uzere nazil olmustur , hangisi kolayiniza geliyorsa öyle okuyunuz buyurmustur.
(göruldugu gibi, farkli mezhepler sirf fikhi meselerd degil, kiraat hakkindada vardir. Dinimizin maksadi kolaylik saglamaktir. Bu misal bunu apacik bir sekilde teyid ediyor.)

Hatta Rasulullah s.a. Muaz b. Cebel hazretlerini Yemene gönderirken ona ne ile hukmedecegini sormus, Muaz ra da bulursa Kuranla, onda bulamassa sunnetle, onda bulamassa kendi ictihadi ile hukmedecegini söyleyince Rasulullah sav memnuniyetini ifade eden femi saadetlerinden su sözler varid olmustur: Rasulullahin elcisini, onun arzu etti sekilde hareket etmeye muvaffak kilan Allaha sukurler olsun
(Bu hadisi serifden de apacik bir sekilde , kisinin herseyi kurani kerimde ve sunnette bulamayacagini ifade edip, bulamadigi hususlarda ictihadi ehliy olan kisilere tavsiye ediyor, dua ediyor)


B ) Peygamber efendimiz hendek gununde Beni Kurayza ya varmadan ikindi namazini kilmayin buyurdu.
Gidenlerden bazilari henuz oraya ulasmadan ikindi namazinin vakti girdi. Bunun uzerine oradakiler ikiye ayrilarak ihtilaf ettiler. Bir kismi oraya varmadikca ikindi namazini kilmayalim derken, diger bir kismi da bilakis kilalim ,Rasulullahin kasti bu degildir, oraya cabucak gitmemizi kastederek böyle buyurdu diyerek onlara muhalefet ettiler. Döndukten sonra durum peygamber efendimize anlatildi. O da hicbirine haksiz oldugunu söylemedi. (Muslim ve Buhariden)

Ebu Said El Hudri ra rivayet buyurduki.

Iki kisi sefere cikmisti, derken namaz vakti girdi ama yanlarinda su yoktu. Onlar da temiz toprakla teyemmum edip namaz kildilar. Sonra henuz vakit dolmadan su buldular. Onlardan biri bu suyla abdest aldi ve namazini iade etti, diger ise bunu yapamadi. Bilahere Rasulullaha gelip durumu anlattilar . Rasulullah da namazini tekrar etmeyene hitaben sunnete uygun hareket ettin, namazinin ecrini alacaksin, abdest alip namazini iade edene ise Sana iki ecir vardir buyurdu.

Bu misaller bize Peygamber efendimiz zamanindaki ihtilaflari gösteriyor. Eshabi Kiramin , Peygamber efendimizin irtihalinden sonraki ictihadiy ihtilaflarina gelince, meshur musanniflere kucuk bir muracaat bile, fikhi meselelerde ihtilafin, sahabe devrinde buyuk ölcude mevcut oldugunu tekide yeter. Zaten gerek asri saadette gerek eshabi kiramin zamaninda ittifak haline gelen meseler hakkinda sonradan gelen hak mezhep imamlarimiz tartismamis, oldugu gibi kabul etmislerdir.

paylaşım için teşekkürler ALLAH razı olsun.

Allah celle celaluhu razı olsun. Emeğinize sağlık.


paylaşım için teşekkürler ALLAH razı olsun.

Bu önemli mevzuya temes ettiğiniz için teşekkürler ..

Zamanımızdaki karışıklıklar için mevla kolaylık versin müslümanlara..


Sevgili Peygamberimiz

MollaCami.Com