Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


Kur’an, 250 Ayette Direkt Kadınları Muhatap Alır



Kur’an, 250 Ayette Direkt Kadınları Muhatap Alır

Kur'an'da direkt olarak hanımları muhatap alan ayetler 250 adettir. Ancak dikkat edilmelidir ki, Kur'an'daki bütün ayetler, 6600 (İbn-i Hacer el Askalani'ye göre) ayetin tamamı, hem erkeği hem kadını ilgilendirmektedir. Direkt hanımlarla ilgili olan bu 250 ayetin, 17 tanesi ise annelik ve cennetlik kadınlarla ilgili olduğu çok açık bir şekilde belirtilmiştir ki buda hanımları onura etmektir.

Bu ayetlerden, hanımların inanç ve yaşayışlarını, hak ve sorumluluklarını, kadın erkek ilişkilerine ait durumlarını öğrenmemiz ve bunu başka medeniyetlerin, hanımlarına yaklaşımlarıyla kıyaslamamız mümkündür. Böylelikle, ALLAH'ın, son olarak gönderdiği din olan İslam'ın, kadınlara verdiği değeri öğrenmemiz, anlamamız ve bu değerlere sahip çıkmamız kolaylaşacaktır. Hanımların haklarını hem içimizde hem de dışa karşı korumak ancak, ALLAH'ın emir ve yasaklarına uymakla mümkün olacaktır.

Kadınlar ve erkekler

"Ey İnsanlar! Şüphe yok ki biz sizi, bir erkek ve bir dişiden yarattık ve birbirinizi tanımanız için sizi boylara ve kabilelere ayırdık. ALLAH katında en değerli olanınız, O'na karşı gelmekten en çok sakınanınızdır. Şüphesiz ALLAH hakkıyla bilendir, hakkıyla haberdar olandır." [Hucurat, 13]

"Ey İnsanlar! Sizi bir tek nefisten yaratan (Hz. Âdem) ve ondan da eşini yaratan (Hz. Havva); ikisinden birçok erkek ve kadın meydana getirip yayan Rabbinize karşı gelmekten sakının. Kendisi adına birbirinizden dilekte bulunduğunuz ALLAH'a karşı gelmekten ve akrabalık bağlarını koparmaktan sakının. Şüphesiz ALLAH, üzerinizde bir gözetleyicidir." [Nisa, 1]

Bu iki ayeti öğrendik ve iyi anladıktan sonra, İslam'da kadın ve erkeği daha iyi kavramamız kolaylaşacaktır.

ERKEK VE HANIMLARI KARŞILAŞTIRMA:

1. İman ve inanma yönünden hanımlar

İslam dininde (şeriatında) Kur'an, sünnet ve icma nazarında, kadınlarla erkeklerin iman noktasında aralarında hiçbir fark olmadığı uygulamalarla ortaya konmuştur. Hiçbir ayetin yorumunda, amel farklılıkları hariç, hanımlar hiçbir ayrıma tabi tutulmamıştır. Ahlakta hanımlar daha hassas olmalıdırlar.

Kur'an'daki ayetlerin; "Ey iman edenler, Ey insanlar, Ey Kullarım" hitapları içinde kadın ve erkeği ayıramazsınız. Hz. Peygamber'e ilk inananlar içinde hanımlardan, eşi Hz. Hatice validemiz ilk sırayı almıştır. Hz. Peygamber'e sıkıntılarında en büyük yardımları da yine sağlığında Hz. Hatice yapmıştır.

Şöyle düşünelim; Hz. Peygamber (sav) vahyin şiddeti kendini gösterip mesuliyeti arttığında, müşriklerin Efendimize çektirdikleri eziyetler karşısında, Peygamber'in en büyük destekçisi Hz. Hatice validemiz oluyordu. Böylelikle tarihin en zorlu görevini yerine getiren eşi, Hz. Peygamber'e en kuvvetli destek bir hanımdan gelmiş oluyordu. Hz. Hatice, cennetle müjdelenen dört hanımdan birisi idi aynı zamanda... (Buhari)

2. Amel yönü ile hanımlar

Mükellef olan hanımların, iman etmek ve İslam'ın emirlerini yerine getirmeye söz vermekle, işittik ve itaat ettik, dedikten sonra hiçbir engelleri kalmamış olur. İbadet temelinde, erkekler de kadınlar da ALLAH'a özgürce el bağlayıp, dua, yakarış ve niyazda bulunabilir. Ancak hanımların, yaratılış itibariyle, muayyen zamanlarda ibadet etme özgürlüğü kaldırılmıştır. Çünkü o muayyen zamanlarda hasta olmaları hali, kendileriyle birlikte yaratılmıştır. Ancak sevap yönü ile takvaya ulaşmalarına dair hiçbir eksik ve engel yoktur. İnsanlık ve kulluk yönleriyle hiçbir vakit aşağılanmamışlar, aksine sürekli onore edilmişlerdir. Hanımların özel halleri takvalarına bir engel olmamıştır. İbadetlerden ayrı tutulmamışlardır.

Hatta hanımların harbe, bilfiil katılmaları, katılma istekleri olmalarına rağmen, harbe kabul edilmemişlerdir. Ancak, şehit olamama gibi bir engelleri yoktur. Niyetleri ve geri hizmetleriyle, onlara şehadet derecesinin verileceği müjdesi gelmiştir.

3. Ahlak ve fazilet yönü ile hanımlar

Hanımlar, yaratılış itibariyle erkeklere nispetle daha zayıf ve korunmaya muhtaç olarak yaratılmıştır. Bu gerçek ve hikmetten dolayı, evlilik hayatında evin bütün yükünü (maddi) erkek üstlenmek zorunluluğunda olmuştur.

Hanımların, hiçbir masrafa katılma zorunluluğu olmadığı, dinimizce kabul görülmüştür. Bu vakıa göz önünde bulundurulduğu zaman bir gerçekle karşılaşmış oluruz. Hanımların erkeklerle korunma hususu, hanımların tepeden tırnağa (el ve yüz hariç) korunma altına alınmıştır. Hanımların bütün vücudu korunma altına alınmıştır. Yaratan ALLAH en iyi bildiği için, yarattığı kullarını koruma altına almıştır. Bu korumanın birçok açıklaması olabileceği gibi, en sağlıklı açıklaması, Âlemlerin Rabbi olan ALLAH'ın buyruğu olmasıdır.

İslam, diğer dinlere ve medeniyetlere nazaran kadını bir ayrımcılığa tabi tutmamış, onu aşağılamamış, muayyen zamanlarından ötürü onu lanetle anmamıştır. Aksine İslam, kadına şerefini ve yerini vermiştir. İslam'da hanımlar, her türlü maddi ve manevi haklara sahip olmuşlardır. Kendilerine getirilen bazı kısıtlamalar ise, ayrımcılıktan çok, yaratılışları itibariyle onları korumak ve sakındırmak içindir.

İslam'ın kadınlara verdiği hakları anlamak için, İslam'ı en iyi uygulayan Hz. Peygamber dönemine bakmak yeterli olacaktır. İslam'ın ilk şehidi olma şerefine eren sahabenin de bir hanım olduğunu göz önüne almak gerekir.

( alıntı )

Tesekkurler, ama yeterli degil.
Daha islam kadina deger vermistir derken bile ayirim söz konusu.
Kime niçin gelmistir? sorusunu soralim.
Kadina en zülüm uygulanan en asagi davranan topluma gelmistir.
Degistimi dersiniz?
Hayir! örf ve adetlerini din diye hala uygulamaktalar bana göre! Niye mi?
Bakin türk ôrf ve adetine kadini asagilama varmi?
Resulun verdigi haklar nasil agir geldi, ALlah'in resulunu dinlediklerini hala sanmiyorum, gelinen noktaya bakildigi zaman.
Allah yarattigi sinege bile deger verirken hala mi dersiniz kadin degerli!
Hala mi akillari ermez bu insanlarin, "bir elmayi ikiye ayirirsiniz" yarisi degerli yarisi degersiz dersiniz!
Su hasir altina gizlenen haklari bir bir geri almanin caresine bakmali....

Alınız, isterim. Cidden isterim.


Hayatın İçinden İslam

MollaCami.Com