Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


İşte 73 fırkanın listesi

Meşhur ve kimsenin inkar etmediği ama tevil hususunda kiminin; burada maksat, sapık fırkalarının çok olacağına işarettir diye tevil yaparken, kimisi de 73 bir sayıdır ve bu sayıda da bir hikmet vardır, zira kesret ifade edilecek olsa 10 lu 20 li 100 lü bir rakam ifade edilir di, neden 73 sayısı özellikle ifade edilsin meyanında ifadelerde bulunmaktadır. Bir takvim yaprağının arkasında ise bu 73 rakamı tek tek belgelenmiş. Manidar olan bu bilgileri sizlerle paylaşalım.
İmâm-ı Rabbânî (k.s.) hazretlerinden:
Resûlüllah (s.a.v.) Efendimiz, bazı hadîs-i şeriflerinde, ümmetinin düşeceği ihtilaflara dikkat çekmektedir. Bu hususta rivâyet edilen birçok hadîs-i şerif vardır. Bunların en genişi, Tirmizî ve İbn-i Mâce’de rivâyet edilen hadîslerdir. İbn-i Mâce’de geçen hadîs-i şerifte Peygamberimiz (s.a.v.) Efendimiz şöyle buyururlar:
“Yahûdiler, yetmiş bir fırkaya ayrıldı. Bunlardan biri cennette, yetmişi ateştedir. Hıristiyanlar yetmiş iki fırkaya ayrıldı. Onlardanda yetmiş bir fırka ateşte, bir fırka cennettedir. Muhammed (s.a.v.)’in nefsi kudret elinde olan Allâh’a yemin ederim ki, benim ümmetim yetmiş üç fırkaya ayrılacaktır. Bir fırka cennette, yetmiş iki fırka ise ateştedir.” Sahâbîler, “Yâ Resûlüllah! Cennette olan fırka kimlerdir?” diye sordular. Resûlüllah (s.a.v.), “Cemaat” diye cevap verdi.
S.İbn-i Mâce, Fiten 17

İmam Tirmizî (rh.)’nin rivâyetinde ise şöyle buyurulmaktadır:
“İsrailoğulları yetmiş iki fırkaya ayrılmıştır. Ümmetim ise yetmiş üç fırkaya ayrılacaktır. Bir tanesi hariç, bunların tamamı ateştedir.” Sahâbîler, “Yâ Resûlüllah! O kurtuluşa eren fırka kimlerdir?” diye sorunca, Resûlüllah (s.a.v.) Efendimiz şöyle buyurdu: “Benim ve ashâbımın yolunda olanlardır.” S. Tirmizî, Îman 18

Böylece Peygamber-i zîşân (s.a.v.) Efendimiz, ümmetinin başına gelecek hâdiseleri, mu’cizevî bir şekilde haber vermektedir.
Hadis âlimleri, hadîs-i şerifte geçen cennetlik olarak vasıflandırılan fırkadan maksadın, Ehl-i Sünnet ve’l-Cemaat olduğunu kaydetmektedir. Çünkü ifrat ve tefrit ortasında, i’tidâl üzere Resûlüllah (s.a.v.)’ın ve ashâb-ı kiramın yolunu tâkip etmeyi kendilerine şaşmaz ölçü edinenler, bu fırka mensuplarıdır.
Cehennemlik olan fırkalar ise, i’tikadî mes’elelerin birçoğunda, Ehl-i sünnet’e aykırı inançlarda bulunan mezheplerdir

Kelâm ilmiyle alâkalı eserlerin en eskilerinden olan Sevâd-ı Â’zam’da, Hicrî dördüncü asrın başında yaşadığı tahmin edilen müellif Hâkim es-Semerkandî (rh.), yetmiş üç fırka meselesini ve Ehl-i Sünnet’in neden fırka-i nâciye olduğunu açıklamaktadır. Ona göre, Resûlüllah (s.a.v.) Efendimiz’in işaret buyurduğu yetmiş üç fırka şunlardır:

Ehl-i Sünnet bir, Hâricîler on beş, Mu’tezile altı, Mürcie on iki, Şîîler otuz iki, Cehmiye, Neccâriye, Darrâriye, Kilâbiye birer, Müşebbihe üç fırka olmak üzere toplam yetmiş üç fırka eder. Fahr-i Kâinat (s.a.v.) Efendimiz’in işaret ettiği fırkalar bunlardır. Bunların sadece bir tanesi ehl-i hak olan Ehl-i Sünnet fırkasıdır. Diğerleri bid’atlarla ma’lûl olan mezheplerdir. Sevâd-ı Â’zam, 52

“Yetmiş üç fırkadan her biri, şerîate tâbi olduklarını iddiâ edip kendilerini necat bulan zümreden sayarlar. “... Her fırka, kendinde bulunan ile sevinip böbürlendi.” S. Mü’minûn, 53 âyet-i kerîmesi onların bu halini tasdik eder. Halbuki Resûlüllah (s.a.v.) Efendimiz’in beyan buyurduğu fırka-i nâciyeyi, diğerlerinden ayıran delil, “Benim ve ashâbımın yolunda olanlar” beyanıdır.

Şerîat sahibi Resûlüllah (s.a.v.) Efendimiz’in burada, sadece kendilerini anlatması kâfî iken ashâbını da zikretmesi, ‘Benim yolum, ashâbımın gittiği yoldur. Kurtuluş yolu onların yoluna tâbi olmaya bağlıdır!’ mânâsınadır. İşte Resûlüllah Efendimiz bunu ilan etmektedir. Zira, ashâb-ı kiramın yoluna tâbi olmadan, Resûlüllah (s.a.v.)’a tâbi olmak iddiâsı, boş bir dâvâdır. Hatta böyle bir ittibâ, hakikatte aynıyla Resûlüllah (s.a.v.)’a isyan sayılır.

Hâl böyle olunca, bu yolun yolcularına, necat bulmak nasıl mümkün olur? Şu âyet-i kerîme bunların hâlini tam bir şekilde anlatır: “Onlar, hakikaten kendilerinin bir şey üzerinde doğru yolda, necatta olduklarını sanırlar. Gözünüzü açın ki, onlar, cidden yalancıların ta kendileridir.”S. Mücâdele, 18

Hiç şüphe yoktur ki, Resûlüllah (s.a.v.) Efendimiz’in ashâbının yolunda dâim olanlar, Ehl-i Sünnet ve’l-Cemaat fırkasıdır. Allah Teâlâ bunların gayret ve çalışmalarını makbul eylesin. İşte fırka-i nâciye bunlardır. ”Mektûbât-ı İmâm-ı Rabbânî, 1/80



FAZİLET Takvimi, 18-19 Temmuz 1998

Allah'ım yolunda ayırmasın, Ümmetinin 1 fırkasından olanlardan eylesin...

hz Allah cumlemizi ehli sunnet vel cemaat mezhebinden ayirmasin

sevdiklerinin yolundan ayırmasın..........

Paylasim icin Allah razi olsun. 73 Firka hakkinda bir cok soylentiler oluyor. Bilgilenmis olduk.

Teşekkürler kardeşim

Hz Allah cc Razı olsun

Paylaşım için teşekkür ederiz kardeşim, Allah razı olsun.

A M i N


hz Allah cumlemizi ehli sunnet vel cemaat mezhebinden ayirmasin

ALLAH RAZI OLSUN kardesım
inşallah fırka-i nacıye üzre olup
bu yolda ruhumuzu teslim ederız...
ancak benım bı rıcam olacak..
dıger bozuk fırkalardan
gunumuzde var olanlar hangılerıdır
ve bız onları nasıl ayırd edebılırız
bılgılendırılırsek sevınırım..


ancak benım bı rıcam olacak..
dıger bozuk fırkalardan
gunumuzde var olanlar hangılerıdır
ve bız onları nasıl ayırd edebılırız
bılgılendırılırsek sevınırım..



Bir sitenin, kitabın veya ansiklopedinin ehl-i sünnete uymadığını kolayca anlamak için genelde aşağıdaki hususlara bakmanız yeterli olur. Sonra da o siteyi, kitabı ve yazarını hiç takip etmezseniz itikadınızı korumuş olursunuz.

1.Mezhep maddesine bakarsınız,mezheplerin gereksiz olduğunu söyler, "peygamberimiz zamanında mezhep varmıydı" gibi yaldızlı sözler sarfeder.

2.Alıntılarında İbn Teymiye, Cemaleddin Afgani, Muhammed Abduh, Seyyid Kutub, Ibn Kayyım el-cevziyye, Mevdudi gibi sapıkların görüşleri yer alır.

3.Giydiğimiz normal çoraplar üzerine abdestte mesh edilebileceğini söylerler

4.Şefaati inkar ederler

5.Kerameti inkar ederler

6.Dualarda evliyayı vesile kılmayı inkar edip, şirk derler

7.Rabıtaya bid'at derler

8.Tasavvufu, tarikatı inkar ederler veya hafife alırlar

9.Hanefi mezhebinde de kaza namazı borcu olanın, nafileleri kabul olmaz derler

10.Kaplama dişi olan gusülde maliki mezhebini taklit etmezse cünup gezer, guslü olmaz derler, halbuki asılsız bir iddiadan başka bir şey değildir.

11.Kağıt paralarla verilen zekat kabul olmaz derler

12.Sigaraya bırakın haram demeyi, mekruh bile demezler, mübah derler.

13.Mikrofonla okunan ezanı, ezan olarak kabul etmezler

14.Mikrofonla namaz kıldıran imama uyanın namazı olmaz derler

15.Her mezhepten kolayına geleni alıp, dini oyuncak yaparlar.

16.Namazda Türkçe okunsa da olur derler.

Amenna...
bilgi için tesekkur ederım
istifade ettık
birde bu bilgilerın müsnedını rıca etsem çok şey
istemiş olmam umarım
bu konuda kapsamlı bir arşivim ve
bilgi hazınem olmasını istemekteyım..
bilgisi olmayana
bu bilgilerle yardımcı olabılırım ancak
bıraz bılgısı olana müsnetsiz anlatmak pek kolay olmuyor
yardımcı olursanız sevınırım..


birde bu bilgilerın müsnedını rıca etsem çok şey
istemiş olmam umarım
bu konuda kapsamlı bir arşivim ve
bilgi hazınem olmasını istemekteyım..



Bu konuda kapsamlı arşiviniz olmasını istiyorsanız Zehirli.Org adresinden faydalanabilirsiniz.

Mollacami forumunda ise aşağıda linkini verdiğim kaynaklar bulunmakta;

> EHLI SÜNNET VE BOZUK MEZHEPLER

> MÜFSIDI KEBIR COK ÖNEMLI OKUYUNUZ

Yahûdiler, yetmiş bir fırkaya ayrıldı. Bunlardan biri cennette, yetmişi ateştedir. Hıristiyanlar yetmiş iki fırkaya ayrıldı. Onlardanda yetmiş bir fırka ateşte, bir fırka cennettedir.

benim merak ettiğim bu cennete girecek yahudi ve hristiyanlardan olan tek fırkaların günümüzde yaşayıp yaşamadığı. bu konuda bilgisi olan arkadaşımız durumu aydınlatırsa sevinirim. paylaşım için teşekkürler.


hz Allah cumlemizi ehli sunnet vel cemaat mezhebinden ayirmasin


aminnn RAHMAN razı olsun..


Hayatın İçinden İslam

MollaCami.Com