Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


Geçmişten günümüze mercedes

O 302
İlk olarak 302 ler vardı bu modeller 6 sıralı silindire sahipti 6 vites şanzımanla donatılmış olan ve çift ön camdan oluşan bu otobüslerden hala günümüzde görmek mümkün 85 -86 yıllarında son kez üretilmesine rağmen hala çalışır durumdalar.





O 302S
302S V6 diye de tanıtılan bu model 90 yıllara kadar üretildi bu iki model uzun yol otobüsü olarak üretilmiştir daha sonra şehir içi otobüsü olarak kullanılmıştır

O 302T
Ancak 302 T modeli ise tamamen şehir içi otobüsü olarak tasralanıp üretilmiştir 95 yılına kadar üretimi mevcuttur.


O 325
Bu model üretimi durduktan sonra 325 kod isimli olarak tekrar üretilmişsede sorunlar yaşanmış ve üretim 97 yılında sadece 300 civarında kalmıştır.

302 T ile resmi aynıdır. Sadece motoru turboludur o yüzden şehir içinde bayağı seri bir otobüstür ancak yeni çıkan otomatiklerle başa çıkma için süper bir şöfor lazım

O 303 otomarsan / europe
303 kod isimli şehirler arası otobüs ise 8 silindirli bir modeldir şuan ankarada birk hatta şehir içi otobüsü olarak kullanılmaktadır.Ayrıca 303 birde EUROPE modeli mevcuttur.


O 304
304 modeli ise 6 silindir turboludur ve daha seri bir model olmasının yanı sıra hala çok konforlu sayılabilecek bir modeldir ayrıca bu model için hala bir çok şoför o yolların kralı demekten vazgeçmiyor.

O 404
bu model otobüs tamamen ithal olarak tr getirilmiştir ancak nedense çok fazla tutulmamıştır 403 ile aynı anda çıkmasına rağmen ve bence 403 den daha konforlu ve daha hızlıb ir ototbüs olmasına rağmen tr yola şartlarına uyum sağlayamadığında fazla tutunamadı ve 403 e yenik düştü.

O 403
Gelelim 403 e ilk olarak 96 yılında çıkan bu otobüs yıllara meydan okur gibi geçen yıla kadar üretimi devam etmiştir ayrıca karaoseride bir çok değişikliğer uğramış bir kaç tane 403 cep telefonunda yanmıştır. Otobüs V8 motorludur ve 380 ps güç üretmek olan motoru gerçektende cok performasnlıdır.

ilk yılları


404'üde bekleriz . çok güzel olmuş eline sağlık.

CONECTO O 345
Şehir içi otobüsü olarak tasarlanan O 345 99 yılında ilk kez üretilmiş ve piyasaya sunulmuştur daha sonraları ismini conetoya bırakmıştır tasarımında da ufak tefek değişikler yapılan O 345 öncelikle farları değiştirilmiştir. O 403 farları takılan conecto daha güzel bir görünüme kavuşmuştur. Körüklü ve kısa şasi olmak üzere 2 tipi bulunan ve ayrıca 200 ile 300 hp arasında güç seçenekler sunan 3 tip motur vardır. Otomatik şanzıman olması şehir içi için çok avantajlıdır.

O 345



CONECTO

CİTARO
Citaro 2002 yılında yurt dışında çıkan yeni model şehir içi otobüsüdür bu otobüsle uzun yol deneyimide yaşadım ancak yüklü olduğunda (F1 e giderken mecidiyeköyden bindik) otobüs otobanda bile gitmiyor ancak güzel konforlu bir otobüs kullanıcısını yormayan ve şehir içi çok rahat ir otobüs klimalı olmasıda ayrı bir güzel. 285 hp motorsa sahip bu otobüs yine omnibus çalışması olan bir motora sahip sıralı 6 silindir ve euro 4 normunu karşılamktadır


İNTOURO O 560
Ara model olarak üretilen ve daha çok turist gezdirmek için tasarlanmış otobüs alçak şasiye sahp ve 6 silindir turbolu motordan 354 hp güç elde etmekte çok seri bir model olan otobüs gerçektende kasaı hafif olması dolayısıyla çabuk hızlanan ve hızı seven bir otobüs. Önceleri O 560 olan otobüs sonraları İNTOURO ismini almışdır.

TRAVEGO O 580
En sonunda TRAVEGO. Mercedes ve Setranın ortak bir firma olduğunu tüm arkadaşlar biliyordur herhalde. OMNİBUS olarak bilinen bu markaların esas topluluğu motorların isimlerine yansımıştır mesela travego motoru OM 457 LA iken setranın motoruda aynıdır. Zaten otobüsün şasisine kadar aynı yapıdadır otobüse uzaktan yandan bakıldıgında ne kadar çok benzediğini farkedeceksinizdir. Ancak içerideki tasarım farklı mühendisler tarafından yapılmaktadır. Ayrıca SETRA otobüslerinde klima sistem tavanda değil şöför tarafında motorun yanında rel almaktadır ancak Travegoda klima tavanda yer almaktadır.


TEKNİK VERİLER
TRAVEGO 15 SHD KISA ŞASİ
OM 457 LA, Turbo-Intercooler, EURO3 V8 (kısa şasi)
11.967 cm3
422 PS DIN(310 kW) / 2000 dev/dak
1,900 Nm / 1000 - 1600 dev/dak
El Freni
Motor Freni
ABS, ASR
EBS (Elektronik Fren sistemi)
BA (Fren Destek Sistemi)
ESP (Elektronik Stabilite Programý)
Retarder voith

STANDART DONANIM
Elektrik kumandalý ve ýsýtmalý yan aynalar
Elektrik kumandalý ön cam perdesi
Elektrik kumandalý, ýsýtmalý sürücü camý
Elektrik kumandalý tavan havalandýrma kapaklarý
Kilitli þoför dolabý
Hava süspansiyonlu sürücü koltuðu
Tempomat (Hýz sýnýrlayýcý ve sabitleyici)
Takograf
Blaupunkt Professional Line audio sistem,
radyo kaset ve CD çalar
DVD player (DVD, VCD, CD, MP3)
Hostes için mikrofon
Önde ve ortada 2 adet 15" LCD monitör
Ön torpidoda buzdolabý
Hostes koltuðu saðýnda servis dolabý
Buzdolaplý ve su ýsýtýcýlý mini mutfak ünitesi
Dahili haberleþme sistemi
Sürücü yatma yeri
klima
(32.000 W soðutma, 38.000 W ýsýtma kapasiteli)
Sürücü bölümü klimasý
(8.000 W soðutma 18.000 W ýsýtma)
Webasto ilave ýsýtýcý
Nikelajlý jant kapaklarý
Sesli geri vites ikazý
Emniyet ana þalteri
Karoseri indirme kaldýrma sistemi
Orta kapý üstü paket rafý kapaklarý
Hostes lambasý

EK DONANIM
Opsiyonel Donaným
WC
Metalik boya
Alcoa Jant
Bardak tutuculu koltuk arkasý tablet
Koltuk bacak dayama (royal class koltuklandýrma)
Recaro döner, havalandýrmalý,
ýsýtmalý sürücü koltuðu
deri koltuk döþemesi
Deri baþ dayama ve koltuk kenar fitilleri
Softline koltuk döþeme
Lüxline koltuk döþeme
Mercedes-Benz yýldýzlý taban halýsý
Sürücü yatma yeri klimasý
Çok kanallý kulaklýklý müzik sistemi
CD deðiþtirici (10 CD)

Travego 17 SHD UZUN ŞASİ (ÇİFT DİNGİL)

OM 502 LA, Turbo-Intercooler, EURO 3
15.930 cm3
476 PS DIN(350 kW) / 2000 dev/dak
2,100 Nm / 1080 dev/dak

15 SHD DEN FARKLI OLARAK

Arkada park sensörleri
Klima(35.000 W soðutma, 38.000 W ýsýtma kapasiteli)
Sürücü bölümü klimasý
(8.000 W soðutma 18.000 W ýsýtma)


işte Travego









Gözyaşı kardeşim ellerinize sağlık!Hepsi çok güzel olmuş.Araba ile ilgili olunca hemen baktım.

rahmetlilerde pek kullanılırmış zamanı vaktinde....
çok iyi bir görüntülü bilgi olmuş...
tşkkrlr...

İlginiz ve yorumunuz için ben sizlere teşekkür ederim. Arabalar ilgi alanım değildir ama işin içine tarihçeleri ve gelişimleri girince benim de ilgimi çekiyor. :)


Teknolojik Gelismeler

MollaCami.Com