Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim
Üniversiteye giriş değişiyor
BİLİM, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, üniversiteye giriş sisteminin yeniden yapılandırılacağını belirterek, ââAmacımız üniversiteye giriş sistemiyle öğrenci neyi biliyor bunu ölçmek değil, aslında lise düzeyinde almış olduğu temel yetkinlikleri ölçmeye ağırlık veren bir sistemââ dedi.
Ergün, bakanlıkta düzenlediği basın toplantısıyla, önceki gün Başbakan Recep Tayyip Erdoğanâın başkanlığında gerçekleştirilen Bilim ve Teknoloji Yüksek Kurulu (BTYK) kararlarını açıkladı. Kişilerin temel birtakım yetkinliklere sahip olmasının çok önemli olduğunu vurgulayan Ergün, şimdi eğitim sisteminde önceliğin bilgiden ziyade temel değerlere, temel yetkinliklere verildiğini, onun üzerine bilginin inşa edildiğini söyledi.
Ergün, şunları kaydetti: ââKararlardan en önemlisi, üniversiteye giriş sisteminin yeniden yapılandırılmasıdır. Üniversiteye giriş sistemi yeniden yapılandırılacak. Eğitim alanındaki atılan diğer adımların daha iyi sonuç vermesi için mevcut üniversiteye giriş sisteminde köklü bazı değişiklikler yapılması gerekiyor. Çünkü üniversiteye giriş sistemi lise ve ilköğretimi şekillendiriyor. Orada doğru bir tespit, yeni bir yapılanma ile alttaki atılan adımların da etkili ve kalıcı olması sağlanmış olacak. 2014 yılı sonunda bu yeni sistemin devreye girmesi hedefleniyor. 2014 sonuna kadar TÜBİTAK, Talim Terbiye Kurulu, YÖK, ÖSYM, Milli Eğitim Bakanlığı, üniversiteler birçok bilimsel çalışma yapacak ama işin özü şudur.
Belki bugün TOEFL sınavları gibi yapılan sınavlar var. Bunlar, senede bir kere yapılan sınavlar değil. Belli periyotlarda yapılan ve siz istediğiniz zaman bunlara giriyorsunuz ve hangisinden en yüksek puanı aldıysanız ona göre bir tercih yapıyorsunuz. Bu, insanı rahatlatan, strese sokmayan...
Daha çok seçenek sunan yapılar var, dünyada uygulanan modeller var. İlla o model, bu model... Ben örnek vermek için bunları söyledim. Bu örnekler de dikkate alınarak, amacımız, üniversiteye giriş sistemiyle öğrenci neyi biliyor bunu ölçmek değil, aslında lise düzeyinde almış olduğu temel yetkinlikleri ölçmeye ağırlık veren bir sistem. Daha çok bunu ölçen ve daha rahat bir sistem kurgulamaktır. Bu karar, başlı başına önemli bir karardır. Bu çalışma ile yeni sistem 2014 yılı sonuna kadar tamamlanmış olacaktır.ââ
FIRSAT EŞİKLİĞİ GELECEK
Bakan Ergün, gerçekleştirilen BTYKâda alınan birinci kararın, eğitim ve öğretim sisteminin niteliğini artırmak için mevcut durumun tespitine yönelik bilimsel çalışmalar yapmak olduğunu belirtti. Bakan Ergün, ikinci kararın ise TÜBİTAKâın Milli Eğitim Bakanlığı ile birlikte gerçekleştireceği eğitim müfredatına uygun, dijital içerikler hazırlanması olduğunu bildirdi.
Bu içeriklerde videolar, ses dosyaları ve interaktif ortamlarla desteklenmiş Z kitaplar (zenginleştirilmiş kitap) hazırlanacağını anlatan Ergün, bu kitaplara paralel, Türkiyeânin en iyi öğretmenleri tarafından verilen derslerin, video ortamında öğrencilere sunulacağını ifade etti. Üçüncü kararın ise üniversite öğrencilerine yönelik olduğunu belirten Ergün, şunları kaydetti: ââAynı ders içerikleri, lisans düzeyinde üniversite öğrencileri için de hazırlanacak, YÖKâle işbirliği yaparak. Türkiyeânin en iyi hocalarından her ders, en etkili bir şekilde verilecek. Üniversite öğrencilerimiz için de muhteşem bir fırsat eşitliği imkanı böylece doğmuş olacak.ââ
DİL EĞİTİMİNDE MODEL DEĞİŞECEK
DİL eğitimi konusunda da bir karar alındığını anlatan Ergün, Türkiyeânin bu konuda sıkıntılı bir ülke olduğunu söyledi. Çocukların çok temel şeyleri bile konuşamadığına veya anlayamadığına dikkati çeken Ergün, ââNiye böyle oluyor, bunu araştırıyoruz ve cevabını da buluyoruz. Dil eğitimini gramer ve kelime ezberleme çizgisi dışına çıkarmamız, daha pratik, hayatın içinden, gerekirse animasyonlarla desteklenen bir dil eğitimi anlayışına dönüştürmemiz gerekiyor. Kararlardan birisi bu.
Türkiyeâde dil eğitimin modeli değişecek ve alternatif eğitim modelleri tasarlanacakââ dedi. Bakan Ergün, bireyin sahip olması gereken temel nitelikleri arasında kendini ifade edebilme, analitik düşünme, birlikte sorun çözme, yenilikçi projeler üretebilme gibi özellikler bulunduğunu belirterek, ââEğitim programlarında revizyon yapılacak ve ders içerikleri buna göre hazırlanacakââ dedi. Bazen, televizyonlardaki tartışma programlarındaki üniversite öğrencilerinin performanslarına dikkat ettiğini belirten Ergün, ââKendini ifade edebilme yeteneğinin çok zayıf olduğunu görüyorum. Birçok öğrenci kendini ifade edebilme yeteneğine sahip değilââ diye konuştu.
Yeni Asya Gazetesi