Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


Çiftçiler bilgisayar kullanmıyor!..




İNTEL Türkiye adına Tarımsal Pazarlama Eğitim Yayıncılık Danışmanlık tarafından Nisan ayında gerçekleştirilen araştırma Türkiye’de tarım alanında faaliyet gösteren kesimin yüzde 70’inin pahalı bulduğu için bilgisayar almadığını ortaya koydu. Bilgisayar sahibi 10 çiftçiden sadece 1’i bilgisayarı iş için kullandığını söylüyor. Her 2 çiftçiden 1’i bütçeye uygun ve çiftçiye özel bir bilgisayar olursa alabileceğini belirtiyor.

Şubat ayında Türkiye çapında 69 ilde aktif olarak tarımla geçinen toplam 3007 kişi ile görüşüldü. Araştırmaya göre her 3 çiftçiden 1’inin (yüzde 36) evinde bilgisayar bulunuyor. Evinde bilgisayarı olanların oranı yüzde 35,6 iken, katılımcıların yüzde 63,2’sinin bilgisayarı bulunmuyor.

Evinde bilgisayarı olan 1071 katılımcıya bilgisayarı kimin kullandığı sorulduğunda, en çok çocukların kullandığı ortaya çıkıyor. Katılımcıların yüzde 32,7’si “Çocuklar”ın kullandığını söylüyor. Katılımcıların yüzde 24,6’sı bilgisayarı kendisinin kullandığını belirtiyor. İlkokul mezunlarının yarıdan fazlası (yüzde 53,8) bilgisayarı çocuklarının kullandığını söylerken, lise ve dengi eğitim düzeyindeki yaklaşık her 3 katılımcıdan 1’i (yüzde 30,8) bilgisayarı kendisinin kullandığını söylüyor.


ÇİFTÇİNİN TERCİHİ DİZÜSTÜ BİLGİSAYARDAN YANA

Evinde bilgisayar bulunan katılımcıların bilgisayar tercihinin ağırlıklı olarak dizüstü bilgisayardan yana olması dikkat çekiyor. Evinde bilgisayar bulunan 1071 kişinin yüzde 61,1’i dizüstü, yüzde 37’si de masaüstü bilgisayarı olduğunu söylüyor. Tableti olan çiftçilerin oranı sadece yüzde 0,3.
Araştırmaya katılanların yüzde 27,5’i bilgisayarı eğitim amaçlı kullandığını söylerken bu oranı yüzde 12,2 ile internet, 12,1 ile internet uygulamaları kullanımı takip ediyor. Araştırmada bilgisayarı olsa bile çiftçilerin sadece yüzde 10’unun bilgisayarı iş için kullandığını söylemesi dikkat çekiyor. Ankete katılanlar arasında iş amaçlı kullanımların yüzde 7,1 oranında gerçekleştiği görülüyor. Bilgisayarı tarımla ilgili kullandığını söyleyenlerin oranı yüzde 2,6, hayvancılık ile ilgili kullandıklarını söyleyenlerin oranı 0,6, “Tarım ve hayvancılık” için kullandığını söyleyenlerin oranı ise yüzde 0,2 olarak gerçekleşti. İnternet uygulamaları ve internet amaçlı kullanımlar ise toplamda yüzde 26,3 lük bir orana ulaştı.


ÇİFTÇİNİN BİLGİSAYAR SAHİPLİĞİNİ FİYAT BELİRLİYOR

Intel ve Tarımsalpazarlama.com’un araştırması, tarımla uğraşan kesimin bilgisayar sahibi olmamasındaki en önemli faktörün fiyat olduğunu ortaya koyuyor. Araştırma kapsamında bilgisayarı olmayan 1901 kişiye bilgisayar almama sebepleri sorulduğunda yüzde 41,6’sı “pahalı” cevabını verdi. “Pahalı” cevabını, yüzde 28,4 ile “Bilgisayar almaya gerek duymuyorum” yanıtı takip ediyor. Katılımcıların yüzde 15,8’i kullanmayı bilmediği, yüzde 4,6’sı “faydasız” olduğu, yüzde 1,9’u bulundukları yerde internet olmadığı” cevabını veriyor. Ancak ankete katılanların yüzde 50,8’i bütçelerine uygun kampanya olursa bilgisayar alacaklarını belirtiyor. Katılımcıların yüzde 52 ‘si çiftçilere yönelik programların yüklü olduğu bilgisayarı alabileceklerini söylüyor.


ÇİFTÇİLER İNTERNETE DAHA ÇOK CEPTEN BAĞLANIYOR

Araştırmaya katılan çiftçilerin yarıdan fazlası (yüzde 56,37) internet kullanmadıklarını belirtti. Evinde bilgisayar olmayan 1882 katılımcının yüzde 32,4’ü internet kullandığını ifade ediyor. Bilgisayarı olan kişilerin 662’si (yüzde 62) internet kullandıklarını, 405’i (yüzde 38) internet kullanmadıklarını söylüyor. Cep telefonu aracılığıyla internete bağlananların oranı ise oldukça yüksek. İnterneti olanların yüzde 45,2’si cep telefonların aracılığıyla internete girerken, cep telefonu aracılığıyla internete girmediklerini söyleyen 670 kişi (yüzde 52,2) bulunuyor.

“İnternetten işlerinizle ilgili araştırma yapıyor musunuz?” sorusuna internet kullananların yüzde 67,6’sı “Evet” yanıtını veriyor. İnternet kullanan 1284 kişiden yüzde 9,9’u ürünlerini daha önce internet üzerinden sattıklarını söylüyor. Gelecekte internetten ürün satacağını söyleyenlerin oranı ise çok daha yüksek. Araştırmaya katılanların yüzde 59,7’si internetten ürünlerini satacaklarını düşünüyor.


FACEBOOK ÇİFTÇİNİN DE FAVORİSİ

Intel ve Tarımsalpazarlama.com’un araştırmasında internet kullanıcılarına üye oldukları siteler de soruldu. Cevap verenlerin hepsinin Facebook’u seçtiği görülüyor. Sadece Facebook cevabını veren kişiler genel içinde en büyük orana sahip. Facebook yanıtını veren 792 kişinin genel içindeki oranı yüzde 61,7 oldu. 55 kişi “Facebook ve Twitter” cevabını verirken, “Facebook-Twitter-Bandoo” ve “Facebook-Twitter-LinkedIn” cevabının genel içindeki oranları aynı (yüzde 0,2) oldu.


HER 4 ÇİFTÇİDEN 3′Ü İNTERNETTEN VİDEOLU EĞİTİM İSTİYOR

Araştırma çiftçinin internet üzerinden videolu eğitimlere sıcak baktığını ortaya koyuyor. Araştırmaya katılan internet kullanıcılarının yüzde 76,4’ü internet üzerinden videolu eğitimleri izleyeceklerini belirtiyor. Her 5 kullanıcıdan 4’ü (yüzde 79,5) internet üzerinden çiftçilikle ilgili sorunlarına çözüm bulmayı istediğini ifade ediyor.


Yeni Asya Gazetesi

Hımm.. çiftçilere özel kategori mi açsak acep :)

bakarsınız ihyaforum müdavimi oluverirler

neden olmasın çiftçilerimizde ihya olurlar :)


Teknoloji Haberleri

MollaCami.Com