Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


Yeni sistem neler getiriyor? 4+4+4

Yeni sistem neler getiriyor?

4+4+4 kademeli eğitim sistemi liselerde her şeyi baştan aşağı değiştiriyor...
Başarılı öğrenci 3 yılda liseden mezun olacak 4+4+4 kademeli eğitim sisteminin son ayağını oluşturan ortaöğretim kurumlarına ilişkin yönetmelikte sona gelindi. Köklü değişiklikler içeren yönetmeliğe göre not ortalaması 90'ın üzerinde olan öğrenciler, 4 yıllık liseyi 3 yılda bitirebilecek. Ders süreleri 45 dakikadan 40 dakikaya düşürülüyor. 20 olan devamsızlık süresi 45 güne çıkarılıyor.

MİLLİ Eğitim Bakanlığı, Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği'yle ilgili yaklaşık 2 aydır sürdürdüğü çalışmalarda sona geldi. Yönetmelikle ilgili taslak, Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Genel Müdürü Ercan Türk imzasıyla önceki gün eğitim sendikalarına gönderildi. Eğer sendikalardan bir itiraz gelmezse yönetmelik, ortaöğretimde köklü değişiklikler içeriyor. Değişiklikler şöyle:

-Yeni yönetmelik öğrencilere 4 yıllık liseyi 3 yılda bitirme hakkı tanıyor. 10. sınıf sonunda bütün derslerden başarılı olup yıl sonu başarı puanı 90 ve üzeri olan 11. sınıf öğrencileri, 12. sınıfın derslerini alarak erken mezun olabilecekler.

DEVAMSIZLIK 45 GÜN
- 20 gün olan özürsüz devamsızlık süresi, yeni yönetmelikle birlikte bir ders yılının 1/4'üne, yani 45 güne çıkarılıyor.
- Sınıf mevcutları, fen ve sosyal bilimler liselerinde daha önce en fazla 26 olabiliyorken, bu rakam 30'a çıkarılıyor. Anadolu liselerinde ise sınıf mevcudu yine 30 olacak.
- Ders saatleri 45 dakikadan 40 dakikaya düşürülüyor. Teneffüs süresi aynı kalıyor.

GEÇMEK DAHA KOLAY
-Puanla değerlendirme sisteminde de değişiklik yapılıyor. Şu anda puan olarak 0-24 “etkisiz”, 25-44 “geçmez” iken yeni şekliyle 0-44 “geçmez” oluyor. Bu sistem ilköğretim ve açıköğretim sistemiyle benzer hale getiriliyor. Artık ders geçmek daha zor, ama sınıf geçmek kolaylaşıyor. Yani normalde 6 zayıfı olan sınıf tekrarı yaparken, artık 7 zayıfı olan sınıf tekrarı yapmak zorunda kalacak.
- Yeni yönetmelikle Anadolu, fen ve sosyal bilimler liselerinde başarısız dersi olan öğrencilerin ortalama notuyla sınıfı geçmesi kolaylaşıyor. Bütün liselerde yıl sonu başarı puanı 50 olan öğrenciler, başarısız dersi olsa bile sınıfı geçebilecekler.

‘SORUMLU' GEÇME
-Yeni yönetmeliğe göre sorumlu geçmede ders sayısı artırılıyor. Mevcut uygulamaya göre öğrenciler, alt sınıflar da dahil toplam 5 dersten fazla başarısız olunca sınıf tekrarı yaparken, bu sınır 6 derse çıkarılıyor. Bir öğrenci okuduğu sınıfta 4, alttan kalan 2 ders olmak üzere toplam 6 dersten başarısız olsa dahi sınıfını sorumlu geçebiliyor.

Konu için teşekkürler.
bana göre yeni sistem neler götürüyor? 4+4+4
Yeni sistem neler götürüyor? olsa daha güzel olurdu sanki.

Türkiyede tam uygulayabilirler mi bilemiyorum ama Almanya'daki sistem gibi olacaksa hiç korkmayın. Eskisine bin basar.
Şimdiki mevcut sistemde çocukların hem yılları hem yetenekleri ziyan olup gidiyor.
Ben orada ilkokulu 4 yılda bitirdim. Burada 5 sene olması beni çok şaşırtmıştı. Resmen koskoca 1 sene boşa geçiyor.

Türkiyede tam uygulayabilirler mi bilemiyorum ama Almanya'daki sistem gibi olacaksa hiç korkmayın. Eskisine bin basar.
Şimdiki mevcut sistemde çocukların hem yılları hem yetenekleri ziyan olup gidiyor.
Ben orada ilkokulu 4 yılda bitirdim. Burada 5 sene olması beni çok şaşırtmıştı. Resmen koskoca 1 sene boşa geçiyor.


Bende yurt disinda dogup buyudugum için tam olarak neler getirir neler götürür kestiremiyorum.

Tek söyleyebilecegim 'Şimdiki mevcut sistemde çocukların hem yılları hem yetenekleri ziyan olup gidiyor.' cümlenize tamamen katiliyor olmam.
Bir ögrenci liseyi bitiriyor ama bu bir sonraki okula, yani üniversiteye gidebilmek için çogu zaman yetmiyor. Bu benim en ilginç buldugum konu. Ne demek dershane ya? Birde o kadar para yatiriliyor oralara. 4 senede yetismiyorsa dersler 5 sene yapin. Yaz tatillerini kisaltin. 3 ay tatil nesine bir ögrencinin? Sonra dershaneye gidiyorsun ama hala bir garantin yok!

Sonra güya sinavi geçiyorsun, kazaniyorsun biseyler. Ama hala istedigin bir sey degil. Puanin orayi gerektirdigi için gidiyorsun. Cidden çok çocuk zayi oluyor bence.

Insaallah bu sistem güzel bir seyler katar çocuklarin hayatina..

Konu için teşekkürler.
bana göre yeni sistem neler götürüyor? 4+4+4
Yeni sistem neler götürüyor? olsa daha güzel olurdu sanki.


Neleri götürüyor sizce?

Neler götürmezki ;)
Köyde köy ortamında okuyan bir öğrenci için çok zor
Hele birde temel olmazsa ki köy yerleri genelde öyle oluyor.
Bunun üzerine birde hedefini mesleğini tam seçemeyen bir öğrenci 18 - 19 her neyse
o yaşa gelecek elinde bir meslek yok o yaştan sonra zaten ne öğrenirki ....
Yeri gelmişken mazıye gideyimde bir anımı paylaşayım. Biz zamanında köyde ortaokul okurken kulakları çınlasın :)
bir tane fencimiz vardı, oğlunun bütün dersleri beşti, kısa keselim fencinin tahini merkez ile çıktı
Dönem sonunda yazın oğlu ile görüştük dersler hep iki üç dört olmuş yani aradaki eğitim farkı.
Bir sene evvel takdir alan arkadaş bir sonraki dönem teşekkürü zor alabiliyor vesaire vesaire

evin alt yapısını hazırlamadan,su tesisatını çekmeden, banyoya jakuzi koyup çalıştırmaya çalışmak gibi bir şey şu anda bu sistem !!!

Devamsızlık süresinin uzun olması ve ders saatlerinin kısalması benim çok ilgimi cekti :)
şaka bir yana arkadaşlara katılıyorum yurt dışındada sistem böyle bir kaç yıl alışmada zorlanırız lakin daha verimli bir nesil yetişecek

Neler götürmezki ;)
Köyde köy ortamında okuyan bir öğrenci için çok zor
Hele birde temel olmazsa ki köy yerleri genelde öyle oluyor.
Bunun üzerine birde hedefini mesleğini tam seçemeyen bir öğrenci 18 - 19 her neyse
o yaşa gelecek elinde bir meslek yok o yaştan sonra zaten ne öğrenirki ....
Yeri gelmişken mazıye gideyimde bir anımı paylaşayım. Biz zamanında köyde ortaokul okurken kulakları çınlasın :)
bir tane fencimiz vardı, oğlunun bütün dersleri beşti, kısa keselim fencinin tahini merkez ile çıktı
Dönem sonunda yazın oğlu ile görüştük dersler hep iki üç dört olmuş yani aradaki eğitim farkı.
Bir sene evvel takdir alan arkadaş bir sonraki dönem teşekkürü zor alabiliyor vesaire vesaire


Köy ortaminda okuyan çocuklar, daha dogrusu okutmaya durumu olmayan aileler hakkinda dogrusunuz. Devletin bu gibi yerlere daha çok destek çikmasi gerekiyor.

evin alt yapısını hazırlamadan,su tesisatını çekmeden, banyoya jakuzi koyup çalıştırmaya çalışmak gibi bir şey şu anda bu sistem !!!


Ikinizde alt yapidan bahsediyorsunuz ve bu konuda haklisiniz. Yalniz söyle bir seyde var, bu dediginiz hersey için geçerli. Yani köyde yada sehirde, alt yapi tam olmasi gerekiyor. Bunun sistem ile alakasi olmadigini düsünüyorum sahsen?
Ve bunun için bu sistemin gelmesi yada gitmesi ne gibi bir arti yada eksi olabilir sizce? Yani ha eski sistem ha yeni sistem, heryerde (köyde ve sehirde) her ögretmen ayni dersleri vermez, bazi yerlerde dersler aksatilirsa, buna hangi sistem ne yapsin?

Bakın işin yetenek kısmına size bir örnek vereyim :)

Yani yeteneklerin ön plana çıkarılmasına.
İlkokuldaki alman öğretmenim Heid, o adamcağız hayatta mıdır bilmiyorum ama ölmeden İslam'la şereflenmesi için çok dua ediyorum.
İyi bir insandı, bazı Almanlar gibi nazi kafalı değildi, sınıfta yerli yabancı ayrımı yapmıyordu.
Almanca dersinde bir gün herkesin hayal gücüyle bir hikaye yazmasını istedi. Yaşadığınız bir şey de olabilir, hayal de olabilir dedi.
Ben o yaz Türkiye'ye tatile geldiğimde başımdan geçen maceralı bir olayı yazdım verdim.
Aynı gün ya da ertesi gün tam hatırlamıyorum, tüm hikayeleri inceledikten sonra beni yanına çağırdı tüm sınıfın önünde.
En çok benim yazımı beğendiğini ve beğenmesinin sebeplerini sınıfa dönüp uzun uzun anlattı.
Beğendiği şey hikayenin içeriğinden çok sürükleyici anlatım şeklim olduğunu ve kalemi çok iyi kullandığımı söyledi.
Herkesin, tüm alman çocukların önünde beni onore etti.
Bu yeteneği mutlaka değerlendirmem gerektiğini de her fırsatta bana hatırlatırdı.
Bugün kalemi -yazım olarak- düzgün kullanabiliyorsam onun bu teşviklerine borçluyum. Yani yeteneğimin üstüne üstüne gitti.

Aslında bu bugün de yapılabilir gibime geliyor. Yani sistemin değişmesini beklemeden.
Çok zor değil ki çocuklarla birebir ilgilenmek. Yeteneklerini keşfedip yüreklendirmek.
Herkes işin kolayına kaçmaya alışmış bu ülkede. Tabi bir de sınıfların çok kalabalık olması var.
Ama her şeyden önce öğretmenlerin zihniyetinin değişmesi gerektiğini ve bu yönde eğitilmeleri gerektiğini düşünüyorum.

Herkes salla başını al maaşını havasında. Böyle olmayanları tenzih ediyorum.


Aslında bu bugün de yapılabilir gibime geliyor. Yani sistemin değişmesini beklemeden.
Çok zor değil ki çocuklarla birebir ilgilenmek. Yeteneklerini keşfedip yüreklendirmek.
Herkes işin kolayına kaçmaya alışmış bu ülkede. Tabi bir de sınıfların çok kalabalık olması var.
Ama her şeyden önce öğretmenlerin zihniyetinin değişmesi gerektiğini ve bu yönde eğitilmeleri gerektiğini düşünüyorum.

Herkes salla başını al maaşını havasında. Böyle olmayanları tenzih ediyorum.


Ben ilk mesajimda buna degindim iste biraz. Sizin bu anlattiginiz sorunun en büyük kaynagi su anda mevcut egitim sistemi bence.

Bir ögrenci puani tuttu diye hiç sevmedigi bir bölümü okursa ondan ne hayir gelir? Isinde basarili olan insanlar her zaman islerini seven, zevk alarak yapan insanlar oldugunu görürüz. Isini is olarak degilde, bir hobi gibi büyük bir istahla yapanlar çok daha muvaffak oluyorlar.


Egitim Haberleri

MollaCami.Com