Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


Ilkögretimde basariyi artirmak icin taktikler!

Merhaba arkadaslar,

Bu taktikler aslinda lise, üni ve digerleri icinde gecerli olsada takip etme kolayligi nedeni ile ilkögretim talebelerine yönelik paylasmak istiyoruz. Mollacami.com sitesinden üyelerine özel taktikler. Anna baba, veliler yada özel kurs veren arkadaslar icin kayde deger tecrübe notlari olacagina inaniyorum:)

Ilkögretim düzeyinde egitim gören ögrencilerin sinavlarinda daha iyi puanlar almasi basariyi yakalayabilmesi icin bir dizi taktik sunmak istiyoruz.

* * *

Bakis Acisi:

1. Genel olarak her hocanin dikkat ettigi noktalar vardir. Hocasina göre sinavlardaki sorularin türüde degisik olabiliyor. bunu göz önünde bulundurarak hareket etmeli

2. Hersene görülen derslerdeki konular genel olarak kitap degissede degismesede ayni. Seviye farkliliklari yok

3. Her dönemin belli bir standarti ve bu standarta göre sorular oluyor

* * *

Yöntem:

1. Her ders icin bir klasor olusturacagiz. Matematik, türkce, ingilizce, cografya, tarih ve digerleri

2. Okuldaki her ders icin o dersi veren tüm hocalarin listesini tutacagiz. ne kadar gecmise gidebiliyorsak o kadar kardir. Örnegin 1995ten 2008 e kadar bir okuldaki tüm ögretmen gecmisini bilmek büyük bir basaridir..

3. Her dersin sinav sorularini dersine ve ögretmenine göre siniflandiracagiz. Mesela iki matematik hocasi olsun ahmet bey ve hasan bey.. Her ikisinin sorularini ayri ayri matematik klasoru icine yerlestirecegiz

4. Ögrenciler yada arkadaslarimizdan sinav sonrasi hemen sorulari isteyecegiz. sinavdan önce mutlaka sart kosmaliyiz tüm sorulari almak icin.

* * *

Sinav sorularini toplamanin yollari:

4-5 sorulu sinavlari akilda tutmak kolay ancak 20 soru oldugunu farz edelim. böyle bir durumda akilda birebir tutmak bazen cok daha zor olabiliyor.

1. Eger mümkünse sinavin bir orjinal kagidini alabilmeli

2. Eger kisa ve az soru varsa birebir akilda tutmalari icin arkadaslarimiza ya da ögrencilerden israrla rica etmeliyiz.. bunun icinde önce cikabilecek konulari o kisiler iyi bilmeli ve soru mantiklarini bilmis olmali

3. Her hangi bir riske göre tümden teke gidim uygulanabilir yani:

- Kac soru soruldu << öncelikle bunun cevabi net verilmis olmali. Hic bisi alamasan bile kac soru soruldugu not düsürülebilir. 2009 geldiginde hic bisi olmasa bile piri reis bey 35 soru sormus diye not görülürse en azindan ne yapilacagi bilinir..

- Sorularin türleri nasil << testmi, tanimlamamami, problem mi, dordurma mi vs vs hic olmazsa bunlar kayida alinabilir..

- Sorular hangi konulardan sorulmus << yukaridaki ikili ögrenildi ise buna gelinir. 35 soruyu birebir akilda tutamasada ögrenciler en azindan bu 35 sorunun kacinin hangi konulardan soruldugu bilinir.. 5 tane a konusu, 6 tane b konusu 2 tane c konusu, 1 tane d konusu diye ayirt edilirse bunlar kayida alinirsa seneye bu sinava girecekler arkadaslar icin inanilmaz nimet olur. bol bol da mollacami.com sitesine dua edersiniz tabi. düsünsene 5 tane a konusu cikarken 1 tane soru gelecek d konusuna niye cok zaman harcansin? böylece 5 saat a konusuna ayrilirken 1 saat d konusuna zaman ayrilir.. ya da daha yil basinda ögrencinin derslerine takip edenler a konusunu daha iyi ögrenmeleri icin tesvik ederler..

- sorularin ne kadararini hatirliyorsunuz? <<< kac soru var?, türleri neler? hangi konulardan? bunlari ögrendik iste simdi asil noktaya geliyoruz. Sorular neler? belki 35 sorunun 35ini madde madde yazamiyacaklar ama en azindan neler oldugunu yazabiliriz. grami gramina olmasada 20 tanesini yazsak kardir degil mi:)))


ve sonrada dosyalanmasi yapilir.. ya da tekrar cevaplar okundugunda ögrencilere tembih edilir israrla biz kagidimiza bakacaz derler ve bakarken bir yere not alirlar kalan sorularda öylece kayida gecirilmis olur:)))

* * *

Seneye nerelerde nasil kullanabiliriz?

bir alt sinifdayiz ve üstümüzdeki arkadaslardan aldik sorulari peki seneye nasil kullanacagiz? ya da elimizde paketlenmis duruyorlar

1. yil basindan itibaren hemen rota belirlenir. hangi konular daha mühim belirlenir. hocasina göre sorularda olunca daha rahat davranilir.

2. Sinav yaklastiginda özel ders verilirken vs daha cok nereler yogunlasilacak belirlenmis olur.

3. tipki öss sinavlarinda oldugu gibi gecmis senelerde cikan sorulara nasil egiliniyorsa benzeri yöntemle tüm gecmis sinav sorulari sorular cözülür ve benzerleri hazirlanarak sinavdan önce testten gecirilir..

4. ve bu calisma temposu yani sira nasil yeni sorular kayida alinir taktikler gelistirilip almalari icin tesvik edilir:)

* * *

simdilik aklima gelen taktikler bunlar. Tabiki bu taktikleri gelistirebilir daha da ilerletebiliriz.. Bunlar benim uyguladigim, gördügüm ve yasadiklarimdan özetlerdir.. Bunlar birer taktik ve strateji meselesidir:)

hayirli sinavlar:)

Teşekkürler Piri Reis bu taktikler umarız faideli olur ;)



faydalı bilgiler için...


İlköğretim

MollaCami.Com