Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


Niyetinin Hac mı Umre mi Olduğunu belirlemezse

Niyetinin Hac mı Umre mi Olduğunu belirlemezse;

Bir kimse Kabe ve civarındaki kutsal yerleri ziyaret niyyet ve kasdı ile ihrama girdiği esnada, yapmak istediği menasikin hac mı, umre mi yahut her ikisi mi olduğunu kalben veya lisanen tayin etmezse, Hanefî Mezhebine göre ihramı sahihtir. Bu kimse;

a) Yapmak istediği menasiki henüz tavafa başlamadan tayin ederse, bu tayin müteberdir. Bu tayine göre ibadetini tamamlar.

b) Hangi nüsükü yapacağını tayin etmeden tavafa başlarsa, umre için ihrama girmiş sayılır. Umresini tamamlayınca, ihramdan çıkar. Daha sonra yeniden hac için ihrama girerse, temettu haccı yapmış olur.

c) Hangi nüsükü yapacağını tayin etmeden ve tavaf da yapmadan "Arafat vakfesini" yaparsa, hac için ihrama girmiş sayılır ve ifrat haccı yapmış olur.

(Şafiî mezhebine göre, hac veya umre menasikinden herhangi birine başlamadan, mesela tavaf yapmadan önce niyyette tayin zarürîdir. Tayin yapmadan, edasına başlanan hac veya umre menasiki sahih olmaz.)

d) Bir kimse, sözgelimi kendisine rehber olmak üzere beraber haccetmek istediği ilim ve fazilet sahibi bir kimsenin, veya bir arkadaşının yapacağı menasik için ihrama girmek ister de ihrama gireceği esnada onun hangi menasik için niyyet ettiğini bilmezse, "...falan zatın yaptığı menasik için..." diye niyyet etmesi caizdir. Bu şekilde niyyet eden kimsenin ihramı, niyyetinde belirttiği kişinin ihramlandığı menasik için sahîh olur.


Mekke

MollaCami.Com