Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


Monster ilk ikiye oynuyor

Çevrimiçi kariyer ve işe alma platformları arasında en eskilerden biri olan Monster, Kasım 2008’de resmi olarak Tükiye faaliyetlerini başlattı. Şirketin Türkiye’de ilk adımlarını 2007 yılının sonunda attığını belirten Monster Türkiye Genel Müdürü Güray Mert, faaliyet gösterdikleri ülkelerde çevrimiçi işe alım dendiğinde akla gelen ilk iki şirketten biri olmayı amaçladıklarını ve yerel pazar için de aynı vizyonu taşıdıklarını ifade etti.
Özel koşulların yaşandığı bir dönemde Türkiye pazarına girdiklerini hatırlatan Mert, küresel ekonomik koşulların tüm şirketlerde olduğu kadar onların hayatını da farklılaştırdığını söyledi. Mert Türkiye pazarına giriş zamanlamalarıyla ilgili sorduğumuz soru üzerine şunları söyledi: “Pazarın hazırlığı açısından çok geç kaldığımızı düşünmüyoruz. Monster yaklaşık 60 ülkede faaliyet gösteriyor. İnternet penetrasyonunun yüzde 50’ye ulaşması, bizim açımızdan bir kırılma noktası. Türkiye o noktaya çok hızla gidiyor.”
Türkiye’de çevrimiçi işe alım pazarının yaklaşık 25 milyon dolarlık bir hacme sahip olduğunu ifade eden Mert, “Monster bu pazardan pay almaktan öte; doğal olarak büyüme eğilimi gösteren bu pazarın gelişmesine katkıda bulunmak istiyor. Daha da büyümüş olan pazarda kendimizi konumlandırmak istiyoruz” dedi.
Hedef nitelikli veritabanı
Türkiye’de esnek bir yapıya sahip olduklarını belirten Mert, önceliklerinin markalarını doğru şekilde anlatarak faaliyetlerine doğru noktadan başlamak olduğunu söyledi. Kaliteli bir özgeçmiş tabanına sahip olduklarını vurgulayan Mert, bu tabanı sağlıklı biçimde büyütmek ve güçlü işveren markalarla buluşturmak istediklerini kaydetti. Monster veritabanında halihazırda 550 bin özgeçmiş bulunduğunu belirten Mert, kendileri için nicelik kadar niteliğin de önemli olduğunu vurguladı. Monster üniversitelerde de etkin şekilde faaliyetlerini sürdürüyor. Verdikleri mesajlar ve çalışmalarıyle bu kitleden olumlu geri dönüş aldıklarını belirten Mert, bu şekilde yakın zamanda iş hayatına girecek gençleri de sitelerine dahil etmeye çalıştiklerini belirtti.
Son çeyrek dönüm noktası
Krize de değinen Mert, bu durgunluğun etkilerinin ikinci ve üçüncü çeyrekte de kendini göstereceğini ve toparlanmanın iyimser bir yaklaşımla bu yılın son çeyreğinde gerçekleşeceğini kaydetti. Bu dönemde şirketlerin, maliyetlerini kontrol etmelerini ya da azaltmalarını sağlayacak, dönemsel ya da giriş seviyesi iş gücüne yöneldiklerini belirten Mert, iş hayatına yeni girecek ya da deneyimi az olan adaylar için fırsatların daha fazla olduğunu belirtti. Diğer yandan şirketlerin kendilerini bu kriz döneminden çıkarabilecek yetenekli kaptanlar aradıklarını ifade eden Mert, işe alım hacminde bir daralma olmasına karşın üst seviyede bir azalma görülmediğini sözlerine ekledi.


Teknolojik Araştırmalar ve Haberler

MollaCami.Com