Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


Reklamcılar İnsan Beynine El attı.Nöro-Pazarlama

Reklamcılar, tanıttıkları ürünlerin beyinlerimizde daha iyi yer etmesi ve ürün seçiminde irademizi daha iyi etkileyebilmek amacıyla, beyin araştırmacılarıyla işbirliğine girişti. Hem de öyle sıradan bir işbirliği değil. Harvard Üniversitesi’nde yürütülen Mind of Market (Pazarın aklı) programı çerçevesinde, ürünlerin seçiminde hangi tür beyin mekanizmalarının rol oynadığı araştırılıyor. Ve ‘Ses ya da görüntünün ön plana çıktığı bir olayı nasıl hatırlıyoruz?’ türü sorulara yanıtlar aranıyor...

Amaç, reklamlar sırasında harekete geçen beyin bölgeleri incelenerek, ürün tanıtım kampanyalarının insan beyninin daha derinine nüfuz etmesini sağlamaya dayanıyor.

Reklamcılar bu çalışmalardan oldukça memnun. Kendileri, şimdiye kadar yetindikleri ürün tanıtımıyla ilgili anketlerin tam olarak gerçekleri yansıtmadığına dikkat çekiyor.

Nöroloji alanında çalışma yapan araştırmacıların bulguları da reklam dünyasını yakından ilgilendiriyor. Bu tür araştırmalar, beynin bir bilgiyi nasıl alıp bellekte tuttuğu, bir reklam iletisinin nasıl saklandığı, bazı markalar hatırlanırken diğerlerinin niçin unutulduğu konusunda ipuçları sunuyor, reklamcılara.

***

Pazarlama dünyası son dönemde bu tür araştırmalara merak sardı. Büyük şirketler müşteri profili çıkarmak için nörolojik testlere başvuruyor ve geliştirdikleri yönteme ‘neuro marketing’ diyorlar.

Almanya’da Ulm Üniversitesi’nden nöropsikiyatrist Henrik Walter, insanların beyinlerini düşünme anında inceliyor. DaimlerChrysler adına yürüttüğü araştırmada, otomobillerin erkek beyini üzerindeki etkisini incelemiş. MR cihazına bağlı 12 erkek deneğe farklı sınıf ve modellerde otomobil resimleri gösterilmiş. Spor araba gösterildiğinde beyinlerin ‘ödüllendirme’ bölgesinde belirgin hareklilik tespit edilmiş. Bu bilgi şirketin otomobil pazarlarken veya reklam kampanyası hazırlarken kullanabileceği bir veri olarak kayıtlara geçmiş.


Alış Veriş Bölümü

MollaCami.Com