Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


Matematik Çalışma yöntemleri..



Matematik dersine çalışmaya başlamak için, temel konuları seçebilirsiniz. Temel aritmetik bilgileri matematiksel işlem yeteneğinin özünü oluşturur. Dört işlem, doğal sayılar, tamsayılar ve rasyonel sayılarla işlemler ve bunların özelliklerini, bir cebirsel ifadenin çözülüşünü bilmeden, matematiğin diğer konularını anlamakta zorlanırsınız.

Temel aritmetik ve cebir bilgilerinden eksiğiniz olduğunu düşünüyorsanız. Çalışmaya doğal sayılar, tamsayılar, rasyonel sayılar ve cebirsel ifadelerle işlemlerin, ne şekilde yapıldığını öğrenerek başlayabilirsiniz.

Doğal sayılardaki işlem özelliklerini öğrenin. (Dört işlem, işlem önceliği, değişme birleşme vs özellikleri)
Tam sayıların işlem özellikleri oldukça önemlidir. Tamsayılarda dört işlem 6.sınıftan itibaren öğrencilerin zorlandığı konular arsındadır. Tamsayılarda toplama, çıkarma, çarpma, bölme işlemlerinin nasıl yapıldığına ilişkin kuralları iyice öğrenin. Çünkü ilerleyen aşamalarda yapacağınız tam sayılarla işlemler daha sonra göreceğiniz konularla (rasyonel sayılar, üslü sayılar vs konular.) yapacağınız işlemlerle yakından ilgilidir.

Rasyonel sayılarda dört işlem ve sıralama gibi başlıklardaki bilgilerinizi geliştirin veya pekiştirin. Bilgilerinizi test edin eksiklerinizi giderin.

Cebirsel bir ifadeyi nasıl düzenleyeceğinizi, bilinmeyenin nasıl bulunacağına ilişkin işlem basamaklarını iyice kavrayın. Cebirsel ifadeler, problemleri çözerken çokca başvurduğumuz bir konudur.

Bu eksiklikler önemlidir ve temeldir. Bunlar öğrenilmeden daha karmaşık matematik konularını kavramakta zorlanırsınız. Temel aritmetik bilgisi eksik olan bir öğrenci, karmaşık bir konuyu anlamak için harcayacağı çaba ve zamanı, tam sayı yada rasyonel sayı işlemlerinin kurallarını hatırlamak için harcayacak ve konuyu yeterince kavrayamayacaktır.

Temel aritmetik ve cebir bilgilerinizdeki eksikleri tamamladıktan sonra. Yeni konulara yoğunlaşabilirsiniz. Konuları kitaptan çalışıyorsanız, matematik kitabını bir roman gibi okumayın. Yavaş ve dikkatli bir şekilde tanım ve kuralları inceleyin ve anlamaya çalışın. Önemli gördüğünüz yerlerin altını çizin. Önemli formülleri kutu içine alın. Konunun bitiminde, çözümlü soruları çözümüne bakmadan kendininiz çözün ve çözümünüzü kitaptakiyle karşılaştırın. Çözemediğiniz soru ve alıştırmaları kesinlikle es geçmeyin. Onları işaretleyip öğretmeninize sorun.

Bir yöntem olarak, çalıştığınız konunun kural ve formüllerini küçük kartlara yazarak yanınızda taşıyabilir, zaman zaman bakabilirsiniz. Hatta arkadaşlarınızla kartları kullanarak kendinize bir oyun bile geliştirebilirsiniz.
Bir konuyu iyice kavramadan diğer konuya geçmemeye çalışın...

Bol bol soru çözün çözemedikleriniz için yardım almayı deneyin. Soruyu çözmeye başlamadan önce, soruyu çözemeyeceğinize değil çözebileceğinize odaklanın.

“Einstein: çözmem için bir soru verilse, çözümü içinde 5dk verilse ben 4dk mı soruyu anlamaya, 1 dk mı çözmeye harcarım demiş”
Soruyu çözmeye başlamadan önce onu anlamalısınız bunun için size neler verilmiş sizden neler isteniyor onu anlayın sonra uygun strateji ile soruyu çözmeye başlayın.

Nereden başlayacağınızı bilemiyorsanız genede çözüme dair bir şeyler yazmaya çalışın. Bu size, çözüme götürecek bir yol bulmanızı sağlayabilir.

Ben bu işi başaramam, matematikten anlamıyorum gibi iç konuşmalardan kendinizi kurtarın. Çalışmaya başlayın.
Son olarak sınava girmeden önce ders notlarınızı inceleyin. Öğretmeninizin üzerinde durduğu noktaları gözden geçirin. Sınıfta çözdüğünüz ve kitapta verilmiş olan soruları tekrar çözün. Size anlatılmayan hiç bir şey sınavda karşınıza çıkmayacaktır.

Başarılı olabileceğinize inanın, kendinize güvenin


alıntı

ALLAHIM razı olsun aydınlattıgınız içinn

hepimizden inşallah...

teşekkürler kardeşim...


teşekkürler kardeşim...

Matematik dersini nasıl çalışmalıyız?Çocukluğumuzdan beri öğrenme konusunda aldığımız birçok nasihat da bu doğrultuda değil midir? Öğretmenlerimizin, "Çocuklar; soruyu anlamak çözmenin yarısıdır." sözü hala kulaklarımızdadır. Kaldı ki Einstein bu oranı % 50'den % 75'e çıkartarak "soruyu anlamanın" önemini vurgulamıştır.

Gelelim Matematik öğrenmeye...

Öğrenmenin ilk adımı "Kişinin bilmediğini farketmesidir." Bilmediğini farkedemeyen kişiler hayatları boyu cahil kalmaya mahkûm olurlar. Hatta diyebiliriz ki "İnsanın bilmediği konuları hissetmesi, bildiği konuların büyüklüğü oranındadır."

Şimdi size bir soru; düşünün ve doğru cevabı verin.



Matematiksel ne biliyorsunuz?

Aşağıdakilerden kendinize uyanı belirleyin:

· İşlem kabiliyetim az ve konuları anlayamıyorum.

· İşlem kabiliyetim iyi, fakat konulara yabancıyım.

· Konuları anlıyorum, fakat işlem kabiliyetim az.

· İşlem kabiliyetim iyi, hem de konuları biliyorum; fakat çok yanlış yapıyorum.

· Matematiğim mükemmel, geliştirmek istiyorum.

Bu kurallardan hareketle bilmediklerimizi öğrenmeye, öğrendiklerimizi de geliştirmeye başlayabiliriz.



İşlem Kabiliyetim Az ve Konuları Anlayamıyorum

Nasıl ki alfabenin harflerini bilmeyen kişi okuyamaz, yazamaz, Matematiğin temel kurallarını bilmeyen öğrenci de Matematik konularını anlayamaz.

İki kare farkının açılımını [x2 - y2 = (x - y) (x +y)],

Tam kare açılımını [(x + y)2 = x2+ 2xy + y2],

bilmeyen öğrenciden Matematik konularını anlaması beklenemez. Matematiğin alfabesi de bu tür bağıntılardan oluşur.

Demek ki önce Matematiğin temel özelik ve özdeşliklerini öğrenmek gereklidir.

Bunun için aşağıda adlarını sıraladığımız konuları ele almalısınız.

Rasyonel Sayılar ve İşlemleri,

Üslü - Köklü İfadeler,

Çarpanlara Ayırma ve Özdeşlikler.



İşlem Kabiliyetim İyi, Fakat Konulara Yabancıyım

İşlem kabiliyetinizin iyi olması, Matematik konularını öğrenebileceğinizi gösterir. Çünkü, bir binanın sağlamlığı temelinin sağlam oluşu nispetindedir. Sizin vakit geçirmeden yapmanız gereken şey, hiç bilmediğiniz konulardan değil de, az bildiğiniz konulardan çalışmaya başlamaktır. Eğer konuyu az-çok biliyor ve konu üzerinde işlem yapabiliyorsanız, bu konuları tam anlamıyla öğrenme yolu açıktır.

Sonuç olarak, önce kendinizi eksik gördüğünüz konuları ele alın ve tamamlayın, daha sonra hiç bilmediğiniz konulara çalışın.



Konuları Anlıyorum, Fakat İşlem Kabiliyetim Az

Konuları anlayabilmek, kültürünüzün o konuyu öğrenmeye yeterli olduğunun göstergesidir. İşlem kabiliyetinizin az oluşu da çok soru çözmediğinizi belirtir. İşlem kabiliyetinizi geliştirmenin en güzel yöntemi bol soru çözmektir.

Bu sayede hem konuları pekiştirmiş hem de hız kazanmış olursunuz. Biliyorsunuz ki üniversite sınavı belli bir zaman sınırlaması içerisinde yapılmaktadır.

Bir öğrenci konuları bilse, fakat testleri yavaş çözse üniversite sınavlarında gereken başarıyı gösteremez. İstediğiniz bölümü kazanmak istiyorsanız bol test çözünüz.

Az sorulu bir çalışmayla, bol sorulu bir çalışmayı; az antrenman yapan bir sporcunun durumuyla çok antrenman yapan bir sporcunun durumunu kıyaslayarak anlayabilirsiniz.



İşlem Kabiliyetim İyi Hem de Konuları Biliyorum; Fakat Çok Yanlış Yapıyorum

Bu sizin aceleci bir ruh haline sahip olduğunuzu, çalışmalarınızı belli bir sistem çerçevesinde yapmadığınızı gösterir. Tavsiyemiz bir bilene gidin, kalan günlerinizi nasıl değerlendirmeniz gerektiğini programlatın.



Matematiğim Mükemmel, Geliştirmek İstiyorum

Size tavsiyemiz sistemli çalışmanız, çalışkan insanlarla yarış ortamlarında birlikte olmanız ve Soru Bankaları ile dostluğunuzu ilerletmenizdir.



Geometri dersini hangi yöntemle çalışırsak daha başarılı oluruz?

Geometri, konularını öğrendikçe, soruları daha rahat çözebileceğiniz ve çözdükçe zevk alacağınız bir derstir. Bu ders kuralları, sorular üzerinde görmeye ve uygulamaya dayanır. Geometri dikkat gerektiren bir derstir ve dikkatin dağınık olduğu zamanlarda çalışılmamalıdır.

Geometri dersine çalışmayı iki bölümde ele alabiliriz:

I. Konuları Öğrenme

II. Test Sorularını Çözme



Konuları Öğrenme

Geometri konularını öğrenmede yardımcı olacak ve yol gösterecek bir rehbere ihtiyacınız vardır. Hizmetimiz bu işlevi en iyi şekilde yerine getirecektir.

Konuları sırasıyla inceleyip, özelliklerini yazarak tekrar ederseniz öğrenmeniz kolaylaşır. Konuların işleniş sırasını dikkate alınız. Çünkü Geometride bilgiler devamlı yinelenir. Konular birbiriyle yakından ilgilidir. Verilen bilgileri, ilgili örneklerle pekiştirip, bol bol çözümlü örnek inceleyiniz.

Aynı zamanda, bir bilginin farklı kullanım ve çözüm teknikleri olduğunu görmelisiniz. Bir konuyu öğrendiğinize karar verdiğinizde, o konu ile ilgili cevaplı test çözmeye başlayabilirsiniz. Yanlışlarınız varsa ilgili sorunun ilgili bilgi kısmına bir kez daha göz atınız.Çözümlü örnekleri önce kendiniz çözüp sonra çözümünden kontrol ediniz.



Test Çözme

Soruları çözerken dikkat edilecek noktalar;

Soruda verilen bilgileri şekle, doğru aktarabilmelisiniz.

İstenen sonuca ulaşmak için şekildeki verileri sorgulamalısınız; ne için verilmiş, nasıl kullanabilirim, bu veri ne işe yarar gibi sorular sormalısınız. Bu arada zihninizde, o konunun bilgileri canlanmalı ve bu bilgileri kullanabilmelisiniz.

Bazen çizgi çizmek gerekebilir. Hangi noktadan ne tür bir çizgi çizmenin daha uygun olduğunu (dikme, paralel, kenarortay vb.) düşünmelisiniz.

Geometri'de matematiksel işlemler sık sık kullanılmaktadır. Bu yüzden üslü, köklü sayılar, birinci ve ikinci derece denklemler gibi konular yüzeysel dahi olsa bilinmelidir.

Doğru işlemler ve sadeleştirmeler yaparak sonuca ulaştığınızdan emin olmalısınız.

Geometri sorularının birden fazla çözüm yolu olabilmektedir. Farklı bir yoldan soruyu çözebiliyorsanız sonuçları karşılaştırınız.


Lise

MollaCami.Com