Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


Yeni C-SEDAN ile ihracat anlayışı değişecek




Toyota Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, 2013 Haziran’ında banttan inecek, kod adı C-SEDAN olan yeni araçla ihracat anlayışlarının değişeceğini söyledi.

Fethiye Hillside Otel’de geleneksel otomobil basını buluşmalarında gazetecilerle biraraya gelen CEO Ali Haydar Bozkurt, çeşitli konularda açıklamalarda bulundu. Kod adı C-SEDAN olan yeni bir bir modelin Türkiye’ye geleceğini belirten Bozkurt, bu araçla ihracat anlayışlarının değişeceğini kaydetti. 2013 yılı Haziran ayında yeni C-Sedan’ın banttan ineceğini kaydeden Bozkurt, şunları söyledi:

“Yeni sedan üretimi Sakarya fabrikasını tam kapasiteye çıkartacak. Zaten Türkiye’deki ‘ilk hedef’ tam kapasite çalışmak. Yeni C-Sedan vergi, maliyet ve tedarik noktasında avantajlar meydana getirecek. Yeni modelle Türkiye’de 30 binlere çıkarak bununla birlikte aracı ihraç da edeceğiz. Ayrıca, yeni C-SEDAN bizi ithalattan kurtarıp bunun üzerine ihracatımızı arttıracak. Böylece 400 kişilik istihdam oluştururken, ticarî açığın azalmasına katkıda bulunacağız.”


TİCARÎ ARAÇ BEKLEMEDE

TOYOTA′NIN Türkiye′de hafif ticarî araç üretmesine ilişkin bir çalışma için önceden ekip kurduğunu bildiren Bozkurt, ′′Yeni bir ticarî aracı, Verso projesinin yanında tamamen yeni Doblo′nun olduğu segmentte yeni bir Toyota nasıl oluşturulur ekibini kurmuşlardı. Onların mühendisleri atanmıştı çalışmalar başlamıştı. Verso onay alamayınca, arkasından bir de bu vergilerle ilgili değişiklikler olunca o projeyi maalesef şu anda beklemeye aldılar. Ben kişisel olarak da bunun Türkiye olarak da bir kayıp olduğunu düşünüyorum. Türkiye olarak önümüzdeki fırsatı kaçırdık′′ dedi.


DÜNYADA 1. İKEN, TÜRKİYE′DE NEDEN 1. DEĞİL?

TOYOTA′NIN kendini Avrupa’da kabul ettirmeye çalıştığını ifade eden CEO Bozkurt, Türkiye’yi dünyadaki değilde Avrupa’daki durum ile karşılaştırmak gerektiğine dikkat çekti. Bozkurt, öncelik sıralamasında Avrupa’nın sonra geldiğini, ancak Avrupa’da tasarım ve dizayn anlamında ön plana çıkılmaya karar verildiğini şunları kaydetti: “Bu amaç doğrultusunda çalışmalara başlandı. “‘Yeni bir Toyota, yeni bir üretim yeni bir anlayışâ€™ı söz konusu olacak. Toyota, Avrupa için alıştığımızın dışına çıkacak. Şimdiye kadar baş ağrıtmayan marka olarak geldik. Dizayn ve tasarım olarak da insanların gözüne hoş görünen bir hale geleceğiz. Bu açıdan gelecek ürünlerle 1 numara olacağımıza inanıyorum.”


50 BİNİ GÜLE OYNAYA YAPARIZ

CEO Ali Haydar Bozkurt, Japonya’daki deprem ve tsunami olayları olmasaydı 50 bini göreceklerini ifade ederek, “Ancak 2014 hedefimiz 50 bin olarak duruyor ve bu hedefi güle oynaya yakalarız. 2012 için ise, bugünden bakınca 35 bini görürüz” dedi.


YENİDEN ZİRVE HESAPLARI

Toyota tedarik zincirini ve küresel üretimini etkileyen 2011 yılındaki Japonya depremi ve tsunami felâketinin olumsuz etkilerini silmeyi başardı. Toyota, 2012 yılının Mart ayında sona eren malî yılda 3,5 milyar dolar kâr etti. Bir önceki malî yıla göre yüzde 30 oranında azalan kâr oranına rağmen hızlı toparlanma sürecini başarıyla yöneten Toyota, gelecek yıl ise 9,5 milyar dolar kâr etmeyi planlıyor.

SIRADAKİ TOYOTA’YI BEKLEYİN

Toyota, yeni tasarım ve ürün geliştirme anlayışıyla da yeni bir dönemin öncülüğünü yapıyor. Özellikle tasarım konusunda radikal bir değişim içine giren Toyota, tutkulu ve çekici görünümüyle çok daha geniş kitlelerin öncelikli tercihi olmayı hedefliyor. Toyota, Yaris, Avensis ve spor otomobilde anlayışları değiştiren GT86 spor otomobil modeli ile yeni tasarım anlayışı paralelinde “Sıradaki Toyota’yı Bekleyin” mesajını bütün dünyaya veriyor. Bu yeni tasarımın öncüleri olan Yaris ve Avensis Türkiye yollarındaki yerini alırken GT86 yaz aylarında bütün Avrupa ile birlikte ülkemizde de satışa sunulacak.


HEDEF, TAM KAPASİTE

Geçtiğimiz günlerde Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün’ün Japonya’da Toyota’yı ziyaret ettiğini de hatırlatan Toyota Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, Nagoya şehrindeki Toyotacity’de, Toyota Yönetim Kurulu Başkanı Fuijo Cho ve Başkan Yardımcısı Takeshi Uchiyamada ile gerçekleşen buluşmadan Sakarya’daki fabrikanın tam kapasite ile çalıştırma ortak görüşünün çıktığını söyledi. Bozkurt, Bakan Ergün’ün Toyota yönetiminden “Sakaria” adı ile yeni bir model istediğini de söylerek “Bu konu ciddiye alınmıştır ve üzerinde çalışılmaya değer bulunmuştur” dedi.

RECEP BOZDAĞ


Arabalar

MollaCami.Com