Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


Marlboro kobayı Türkler

Marlboro kobayı Türkler






Marlboro, yeni ürettiği 'hızlı içimli ama yoğun' sigaralarını test etmek için Türk halkını kobay gibi kullanmayı seçti. Sonuç olumlu olursa, yasak uygulayan 50 ülkede piyasaya sürülecek.


Amerikan sigara devi Philip Morris şirketi, sigara yasakları nedeniyle hızla sigara içebilmek için sokağa çıkmak zorunda kalanlara yönelik tüm dünyada “Yoğun Marlboro”yu piyasaya sürmeye hazırlanıyor. Ancak sigara önce Türkiye'de deneniyor. Türkiye'de 4.25 YTL'den satılan bu Marlboro sigaralar 7.2 cm. uzunluğunda. 8.5 cm. olan normal Marlboro'dan daha kısa olmasına rağmen nikotin yoğunluğu aynı. Yeni 'kompakt sigara' Türkiye'deki testlerden olumlu sonuç alırsa, satılmasını yasaklayan 50 ülkere de piyasaya sürülebilecek.

İNGİLİZ GAZETESİ YAZDI

Haberi İngiltere’nin prestijli gazetelerinden The Sunday Times duyurdu. Gazete dünkü baskısında, “Philip Morris’in normal Marlboro sigaralarından daha kısa ancak aynı yoğunluktaki kompakt sigarasını Türkiye’de test ettiğini” yazdı. Gerçekten de şirketin “Marlboro Intense” (Marlboro Yoğun) adlı yeni ürünü yaklaşık bir aydır piyasada. The Sunday Times, halka açık yerlerde sigara içmeyi yasaklayan ülkelerin sayısının 50’yi geçtiğine dikkat çekerek Philip Morris’in “sigara yasağı çağı”na uygun yeni sigarasıyla dikkat çektiğini belirtti. Gazete “daha kısa ve yoğunluktaki yeni ürünü, sigara içmek için sokağa çıkmak durumunda kalan tiryakilerin çekici bulacağını” yazdı.

AKARCALI: TÜRKİYE 40 YILDIR KOBAY

Avrupa’nın birçok yerinde kapalı alanda sigara içilmesinin yasak olması nedeniyle Marlboro’nun geliştirdiği “yoğun sigara” formülünde Türkiye’yi kobay olarak kullanmasına tepki geldi.

Eski Sağlık Bakanı Bülent Akarcalı, Türkiye’nin sigara şirketleri tarafından “kobay” olarak kullanılmasının yeni bir durum olmadığını ifade etti. Akarcalı, “Marlboro’nun diğer sigaralarında SOS denilen bir madde var ve içerisinde uyuşturucu olabileceği bile belirtiliyor. Bunun kullanılma amacının ise bağımlılık yaptığı söyleniyor. Bu bağımlılık yapan SOS’un Türkiye’ye ithalatını denetim içine alacak ya da içinde neler olduğunu araştıracak bir çalışma dahi yok. Bunu devlet düşünmediği gibi üniversitelerimiz dahi düşünmemişler” dedi. Akarcalı, Türkiye’de sigara şirketlerine karşın Maliye ve Sağlık Bakanlığı’nın korumacı davrandığına dikkat çekerek, “Türkiye zaten 40 yıldır bu tür şeylerin kobayı olarak kullanılıyor. Gümrüğün kontrolünde dahi değiller. Sigara söz konusu olunca devlet buharlaşıp gidiyor, görevliler de üç maymunu oynuyor” dedi.

YEŞİLAY: AZ GELİŞMİŞ ÜLKE OLMANIN SONUCU

Yeşilay Genel Başkanı Necati Özfatura gelişmiş ülkelerde sigara içiminin azalırken az gelişmiş ülkelerde sürekli arttığına işaret ederek, “Türkiye de bunlardan biri. Marlboro’nun pazar için Türkiye’yi seçmesi çok doğal. Türkiye sigara pazarında dünyada 7’nci pazar niteliğinde. Türkiye’de erkeklerin yüzde 60’ı kadınların yüzde 30’u hala sigara içiyor. Son 20 yılda Türkiye’de sigara içim yüzde 85 oranında arttı. Kapalı yerlerde sigara içmesini yasaklayan yasanın bu oranı düşüreceğine inanıyorum” dedi. Özfatura, yasağın pasif içicileri korumak amaçlı yapıldığına da dikkat çekti.

SSV: MORRİS’İN BİR OYUNU

Sigarayla Savaşanlar Vakfı(SSV) Başkanı Kıyas Güngör de söz konusu durumu “Morris’in bir oyunu” olarak niteledi. Philip Morris’in geri kalmış ülkelere el attığının altını çizerken, “Türkiye de iyi bir pazar, genç bir pazar. Jelatini ve reklam taktiği ile özendirici oluyorlar. Türkiye’deki yasaklar caydırıcı oldukça Türkiye pazarındaki kuvvetini yitirmemek için yeni taktikler geliştiriyorlar” dedi. Güngör, Marlboro’nun yeni sigarasını üretme amacının da Türkiye’de olduğu gibi diğer ülkelerde de gelirini artırmak için olduğunu söyledi.

Bu haberi bugün dinledim kardeşim ama duyduklarım yanlıştır diye düşündüm!! İşin ilginç tarafı haberde eğer Türkiye de verimli!! sonuçlar alınırsa bu cümleye dikkat ''amerika hariç 6 ülkede daha bu uygulamaya başlanacakmış!!'' saygılar....


Sağlık Haberleri

MollaCami.Com